کودکان بازمانده از تحصیل در ایران-هزینه تحصیل و فقر مردم

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۳۳


سلام همه دست اندرکاران مجله اجتماعی اقتصادی رو خدمتتون عرض می‌کنم. همونطور که رود در حرکته و خروشان و جوشان راهش رو بسوی دریا می‌شکافه، جامعه هم راه خودش رو به سوی عدالت اجتماعی و آزادی باز می‌کنه. هرچند که از راههای پر پیچ و خم عبور می‌کنه و دیکتاتوری غارتگر حاکم سعی میکنه با ایجاد موانع و محرومیتها این حرکت شتابان رو کند یا متوقف کنه! اما عزم و اراده توده‌های به جان آمده برای تغییر حرف آخر رو می‌زنه. پس با این نگاه میتونیم به مشکلات جامعه امرومون نگاه کنیم.
هزینه های تحصیل و مشکلات مردم فقیر در این زمینه.
محروم کردن کشاورزان از کشت.
فشارهای شهرداری به دستفروشان محروم،
موضوعات سه برگ مجله امروزمونه که بعد از اخبار میبینید.

اخبار:


دلار بالای ۵۰۰۰ تومان ریشه تولید را می‌خشکاند


یک کارشناس اقتصادی رژیم از گرانی نرخ ارز با ابراز نگرانی گفت: حتی دلار پنج هزار تومانی نیز تولید را نابود خواهد کرد و پیامد آن نیز گسترش فقر در جامعه است. باید پرسید چه کسی مسئول و پاسخگوی این شرایط است.

شوک چهرم ارزی و بالاترین نرخ تورم بعد از جنگ جهانی دوم در چشم اندازاست


نامه هشدار آمیز کارشناسان اقتصادی رژیم به سران حکومت آخوندی: اثر تخریبی و اضطراب برانگیزِ شوک ارزی چهارم طی ۷۵ سال گذشته، بی‌سابقه خواهد بود. خانوارهای ایرانی با بالاترین نرخ تورم بعد از جنگ جهانی دوم مواجه خواهند شد. با روند کنونی سیاستگذاری قیمت ارز، تورم را بالای ۶۰ درصد افزایش خواهد داد.

تعطیلی شیفت شب بیمارستان بخاطر نبود مواد اولیه مصرفی


خبرگزاری حکومتی ایلنا: پزشکان بیمارستان امام استان البرز به علت نداشتن مواد مصرفی اولیه برای رسیدگی به بیماران در بیمارستان حاضر نشدند. رییس بیمارستان امام اعلام کرده بود که این بیمارستان به دلیل نداشتن مواد اولیه مصرفی در رسیدگی به بیماران تعطیل است.

۴میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و معلول خلال بیش از یک دهه


یکی از سرکردگان ناجا اعتراف کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۵ ماهه امسال روزانه ۴۵.۵ نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۹۹۴ نفر مجروح شدند. ۱۹ درصد کشته‌ها عابر پیاده و ۲۴ درصد موتورسوار بوده اند. به اذعان رسانه‌های رژیم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و مجروح در تصادفات ۱۳ سال گذشته را در ایران شاهد بوده‌ایم که بخش عمده این تلفات با سرمایه گذاری مناسب قابل اجتناب بود.

سیاستهای ضد تولیدی کارگزاران حکومتی


یک کارشناس اقتصادی رژیم : بخش صنایع کارخانه‌ای سهم ۱۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی را دارد. سهم آن از درآمدهای مالیاتی ۶۰ درصد است، یعنی چهار برابر ایجاد ارزش، مالیات ستانده می‌شود. در مقابل بخش خدمات که سهم ۵۰ درصدی از تولید ناخالص داخلی را دارد سهم آن از مالیات ۱۳ درصد است که نشان دهنده ضدتولید بودن مناسبات است.

دروغ و دغل حکومت برای فریب افکار عمومی از واقعیت نرخ ارز


یک رسانه حکومتی بنقل از یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد حتی نرخ دلار ده هزار تومانی را نیز نمی‌توان کاهش نرخ تلقی کرد، چرا که در این صورت نرخ دلار نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است و استفاده از عبارت کاهش نرخ دلار در جهت فریب افکار عمومی است و بهتر است از افزایش سه برابری نرخ دلار استفاده کرد .

کاهش ۲۲ درصدی صادرات کره به ایران


رسانه حکومتی فصل تجارت بنقل از انجمن تجارت بین‌الملل کره اعلام کرد: از ماه ژانویه تا آگوست صادرات این کشور به ایران با 21.9 درصد کاهش به 2.08 میلیارد دلار رسید.

کمبود ۱۶هزار کلاس درس در پایتخت


خبرگزاری حکومتی فارس بنقل از یک کارگزار رژیم به کمبود بیش از ۱۶۰۰۰ کلاس درس در استان تهران اعتراف کرد.

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در ایران تحت حاکمیت آخوندها یک دوازدهم استاندارد جهان


یک کارگزار رژیم در آموزش و پرورش: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در مکان های سرپوشیده و باز بدون احتساب حیاط مدرسه، 33 صدم متر مربع است که رقم ناچیزی است. درصورتی که استاندار سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان در جهان ۴ متر مربع می‌باشد.

گران شدن ۷۴ درصدی قیمت مسکن


مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی رژیم: اتفاقات کلان اقتصادی و نوسانات ارزی بازار مسکن را نیز متلاطم کرد و در شهریور امسال نسبت به شهریور پارسال شاهد افزایش ۷۴ درصدی قیمت مسکن بودیم.

مهاجرت و حاشیه نشینی ۵۰ درصد ساکنان روستاهای خراسان جنوبی


یک کارگزار رژیم در بیرجند: ۵۰ درصد از روستاهای خراسان جنوبی که کشاورزان ساکنان اصلی آن بودند، به علت بی‌آبی خالی از سکنه شده و ساکنان آن، به شهرستان‌های مجاور و حاشیه‌ شهرها پناه برده‌اند.

غارت و چپاول پرستاران تهرانی به اسم تعاونی


یک پرستار: «گفتند پول‌هایتان را بگذارید تعاونی سازمان نظام پرستاری وام بگیرید؛ ما هم همین کار را کردیم؛ آنچه داشتیم یکجا بردیم، دادیم صندوق تعاونی؛ حالا نه از وام خبری هست نه از اصل پول»

غارت و چپاول ۲۵۰۰ میلیاردتومان بودجه دانشگاهها تحت پوش موسسات پژوهشی


بدنبال برخی از اعتراضات بابت اختصاص بودجه دانشگاهها به خارج از حوزه دانشگاهی یک کارگزار رژیم در وزارت علوم ضمن اعتراف به این امر در توجیه آن گفت : یک سری موسسات خارج از مجموعه وزارت علوم هستند که به عنوان موسسات پژوهشی فعالیت می‌کنند و اگر از قبل به اینها بودجه داده می‌شده، حالا نمی‌توان بودجه‌های آنها را قطع کرد.

وضعیت اسفبار سواد آموزشی در ایران تحت اشغال آخوندها نرخ بازگشت به بیسوادی ۵۰ درصدی


یک عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد: نرخ رجعت به بیسوادی در کشور ۴۶،۸ درصد می‌باشد. همچنین 11 میلیون نفر کم‌سواد و بیسواد در کشور داریم. نرخ زنان باسواد درکشورهای همجوار مانند امارات ۹۵.۸ درصد، در اردن ۹۹ درصد، در ترکیه ۹۱ درصد و در ایران ۸۲.۵ درصد است و نشان می‌دهد از این حیث از وضع مطلوبی برخوردار نیستیم.

گزارش اول « هزینه تحصیل وفقر مردم»


مهر، فرصتی برای آموختن و برپاکردن دنیایی نو با چراغ داناییه؛ اما در حکومتی‌که شالوده اون بر تاریکی، اهریمن‌پروری، جهل و ریاکاریه، صحبت از مهر، مهرگان و دانش‌آموختن، بی معناست. برای اینها که از روز اول حکومتشون به‌دنبال کشتن فرهنگ ایران و جراحی شادی از زمینه ی اون بوده، مهر بسیار بی‌مسماست. از اینرو دانش آموزان وخانواده ها با مشکلات زیادی روبرو هستند.گزارشی داریم در این زمینه

گزارش دوم « لولای تصویری غارت آب و محروم کردن کشاورزان از کشت»


خود می کشی ای حافظ! خود تعزیه میداری؟
این داستان رژیم آخوندیه. منابع آب کشور رو غارت کرده و کشاورزان رو از حداقلها محروم می‌کنه و بعد هم اجازه کشت به اونها نمیده در واقع سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی، محیط زیست کشور رو به ورطه‌ی نابودی کشونده و بخصوص موضوع آب به یک بحران برگشت ناپذیر تبدیل شده.
حفر بی حساب و کتاب چاه،
سدسازی‌های بی‌رویه،
کارخانه‌های آب بُر در مناطق کم آب،
ایجاد مراکز اتمی و صنایع نظامی در مناطق کم آب،
همه‌ی اینها باعث شده که بخصوص کشاورزان در زمینه‌ی معیشت دچار مشکلات عدیده‌ای بشن، در این خصوص کشاورزان محروم برای تامین نان شب وقوت فرزنداشون به کشت دیم پناه آورده ان، اما رژیم اجازه‌ این کار رو هم به اونا نمی‌ده
گزارشی داریم از مشکلات کشاورزان در یکی از روستاهای اصفهان

گزارش سوم « ظلم بی پایان علیه دستفروشان»


شهین از ٦ صبح تا ٩ شب. گاهی هم حتی تا ساعت ١١ شب، یعنی روزانه ۱۷ ساعت دستفروشی می‌کنه؛ اگر وضع کار و کاسبی‌اش خوب باشه شاید یک روز در هفته تعطیل کنه. ولی با این وضعیت چنین احتمالی خیلی کمه. آخه با این درآمد ناچیزی که از این کارش داره باید خرج یک خونواده رو تامین کنه که این روزا واقعا کمرشکنه. اگر هم مامورای غارتگر شهرداری به بساط محقرش حمله کنن که دیگه همین اموال ناچیزشم غارت میشه و باید هفته ها کار کنه تا اون رو جبران کنه.
از سنش می‌پرسم میگه ۵۰ سالمه؛ هر چند ۶۵ تا ۷۰ ساله بنظر میاد. میگه معلومه با روزی ۱۷ ساعت کار اونم گوشه خیابون، چه انتظاری داری؟ بله دوستان این گوشه کوچیکی از داستان زندگی دستفروشان محرومه که این روزا بدلیل وخامت اوضاع اقتصادی، هر روز هم به تعدادشون افزوده میشه. با هم گزارشی رو میبینیم
لطفا به اشتراک بگذارید: