پارلمان اروپا-استراسبورگ – حمایت از قیام در ایران-جلسه علیه اعدام در آستانه روز جهانی اعدام

پارلمان اروپا- استراسبورگ


اجلاس گروه دوستان ایران آزاد


در آستانة روز جهانی علیه اعدام


 



محکومیت موج اعدام‌ها و نقض حقوق بشر


توسط دیکتاتوری آخوندی


همبستگی با قیام سراسری مردم ایران


 


استقبال از اقدام فرانسه علیه اطلاعات آخوندی


به‌خاطر توطئة تروریستی علیه گردهمایی پاریس


و حکم دادگاه آلمان برای استرداد اسدالله اسدی


دیپلمات‌تروریست رژیم به بلژیک


 


بیانیه گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد:


اقدام فرانسه در مسدود کردن دارایی اطلاعات ‌آخوندها


باید الگویی برای سایر دولت‌های اتحادیة اروپا باشد


در آستانة روز جهانی علیه اعدام در دهم اکتبر، گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا جلسه‌یی را به ریاست ژرار دوپره رئیس این گروه پارلمانی در استراسبورگ با حضور نمایندگان این پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی، برگزار کرد و با صدور بیانیه‌یی موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی حکومت آخوندی را محکوم کرد.

دکتر آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا و رئیس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان سخنرانان میهمان به این اجلاس دعوت شده بودند.

در بیانیه‌یی که دربارة این جلسه صادر شده، گروه دوستان آزاد ایران در پارلمان اروپا توطئة تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس را محکوم و اعلام کرد: اقدام فرانسه در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ برای مسدود کردن دارایی رژیم ایران دلگرم‌کننده است و باید الگویی برای اتحادیة اروپا و سایر دولت‌های اروپایی باشد.

قانون‌گذاران اروپایی از اتحادیة اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه خواستند تا روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم تهران را مشروط به پایان‌دادن به اعدام‌ها، بهبود بنیادی وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان و پایان‌دادن به تروریسم کنند و تأکید کردند که اتحادیة اروپا و کشورهای عضو آن باید اقدامات مؤثری برای مقابله با طرح‌های تروریستی رژیم تهران به‌عمل آورند.

این بیانیه هم‌چنین دربارة جایگاه مقاومت سازمانیافته به‌عنوان جایگزین سیاسی دیکتاتوری حاکم خاطرنشان می‌کند: طرح ۱۰ ماده‌یی ارائه‌شده توسط خانم مریم رجوی که از حمایت‌های بسیاری هم در پارلمان اروپا برخوردار است، خواستار دموکراسی پارلمانی، جدایی دین از دولت، برابری حقوق زنان، تضمین حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی و پایان‌دادن به حکم اعدام است.

منبع: بیانیه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا ۹۷۰۷۱۱
لطفا به اشتراک بگذارید: