پارلمان اروپا-استراسبورگ – حمایت از قیام در ایران-جلسه علیه اعدام در آستانه روز جهانی اعدام- ژرار دوپره

ژرار دوپره - رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا


ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در آغاز اجلاس استراسبورگ گفت:

همکاران عزیز، دوستان عزیز

بخاطر شرکتتان در جلسه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در استراسبورگ، خیلی متشکرم.

جلسه امروز در حالی برگزار می‌شود که چند روز دیگر، روز جهانی علیه اعدام گرامی داشته می‌شود. در حال حاضر ایران دارای بالاترین تعداد اعدام به نسبت جمعیت در جهان است. سی سال پیش، سی هزار زندانی سیاسی توسط رژیم ملایان اعدام شدند. اغلب اعدام شدگان به اپوزیسیون، سازمان مجاهدین خلق ایران تعلق داشتند. هیچیک از جنایتکارانی که مسئول این جنایت علیه بشریت بودند به دادگاه نرفته‌اند. در واقع بسیاری از آنها مناصب بالایی در رژیم ایران دارند. در کابینه رئیس جمهور به اصطلاح مدره، روحانی، وزیر دادگستری یک عضو کلیدی هیأت مرگ در جنوب ایران در سال ۱۹۸۸ بود که دستور بسیاری از آن اعدامها را صادر کرد. از این رو ما بسیار نگران نقض حقوق بشر در ایران هستیم. مطمئنم که همکارانم امروز بعد از من در رابطه با این نگرانی صحبت خواهند کرد.

علاوه بر این تروریسم رژیم ایران بسیار آزار دهنده است. معمولاً بسیاری از ما در گردهمایی سالانه مقاومت ایران در ژوئن یا ژوئیه شرکت می‌کنیم. این یکی از بزرگترین جلساتی است که من در آن شرکت کرده‌ام.

ژرار دوپره سپس با اشاره به دستگیری تروریستهای دست اندرکار توطئه سوءقصد علیه گردهمایی مقاومت در پاریس از جمله دیپلمات تروریست حکومت آخوندی اسدالله اسدی و تصمیم دادگاه آلمان برای تسلیم کردن وی به قضائیه بلژیک جهت محاکمه و قرار گرفتن درمقابل عدالت،و اظهارات منبع دیپلوماتیک فرانسه در روزدوم اکتبر ۲۰۱۸مبنی براین که دستور این عملیات تروریستی توسط معاون وزارت اطلاعات سعید هاشمی مقدم صادر شده بود گفت:

اکنون ما می‌دانیم که این رژیم تصمیم گرفت که تروریسم را به خاک اروپا صادر کند. در برابر چنین تهاجمات غیرقابل قبولی، بسیار آزرده خاطرم که دولتهای عضو اتحادیه اروپا به امید مدراسیون به رفتار مهربانانه خود با این رژیم وحشی ادامه می‌دهند. برای ما روشن است که رژیم ایران یک حاکمیت دمکراتیک نیست. به عکس یک دیکتاتوری مذهبی است. ما باید در جانب مردم ایران باشیم و نه ملاها. ما باید از اپوزیسیون دمکراتیک برای یک تغییر ‌بنیادین سیاسی در ایران حمایت کنیم. ما باید به دولتهای اروپایی خود و به اتحادیه اروپا بگوییم که هر نوع توسعه روابط با ایران باید مشروط به توقف اعدامها و پیشرفت در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان باشد. ما همچنین باید به رژیم ایران بگوییم که هر اقدام تروریستی در اروپا مطلقاً غیرقابل قبول است و عواقب جدی خواهد داشت.

بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: