ترامپ در آیوا: ایران برای بقای خود تقلا میکند و با شورش در شهرها مواجه است

پارلمان اروپا- استراسبورگ


اجلاس گروه دوستان ایران آزاد


به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام


 


محکومیت موج اعدام‌ها و نقض حقوق بشر


توسط دیکتاتوری آخوندی


همبستگی با قیام سراسری مردم ایران


 

پاول تلیتچکا - نایب‌رئیس پارلمان اروپا از جمهوری چک


در اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ که به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام با حضور نمایندگان برجستة این پارلمان از گروه‌ها و کشورهای مختلف برگزار شده بود، پاول تلیتچکا نایب‌رئیس پارلمان اروپا از جمهوری چک در سخنرانی خود، مماشات مقام‌های اتحادیة اروپا با رژیم آخوندی و دیدار با نمایندگان فاشیسم دینی حاکم بر ایران را محکوم کرد و گفت:

اغلب شاهد آن هستیم که فدریکا موگرینی به نمایندگی از اتحادیه اروپا با نمایندگان دیکتاتوری حاکم برایران که مسئول کشتار مردم بیگناه هستند ملاقات کرده و فراخوان می دهد، این کار چه معنی دارد؟ یک نفر این کار را خیلی ساده یک عمل شرمگینانه توصیف می کرد ولی اگر بخواهیم ملاقات با مقامات چنین رژیمی را به‌صورت وسیع‌تری توصیف کنیم، باید بگوییم که این کار زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول ما است و من فکر می کنم که در این رابطه باید اقدامی انجام داد و مطمئن هستم که این گروه می تواند کاری در این رابطه انجام دهد

نایب‌رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از این سخنرانیش ضمن یادآوری ملاقاتش با خانم مریم رجوی گفت: «من حمایت و همبستگی قاطع خود را با مقاومت مردم ایران ابراز می‌کنم

 

مارک دمسماکر - نمایندة پارلمان اروپا از بلژیک


در جلسة استراسبورگ، مارک دمسماکر نمایندة پارلمان اروپا از بلژیک با اشاره به اعدام سه زندانی سیاسی کرد و استمرار اعدام متهمان نوجوان توسط دیکتاتوری آخوندی، گفت:

طی ماه سپتامبر ما شاهد ۳۰ اعدام بوده‌ایم که به‌طور متوسط یک اعدام در روز است. این بر اساس گزارش‌های رسانه‌های حکومتی است. در همین حین در اروپا یک تهدید تروریستی از جانب رژیم ایران،‌ دولت‌های ما را بیدار کرد. توطئة ناموفق حمله و بمب‌گذاری در گردهمایی سالانة اپو زیسیون ایران در پاریس توسط یک دیپلمات (رژیم) ایران (و در واقع توسط) یک دیپلومات تروریست (این رژیم) مستقر در وین طراحی شده بود. اسدی مواد منفجره را به یک زوج تحویل داد. آنها در صبح روز برگزاری مراسم پاریس دستگیر شدند و اسدی هم در آلمان دستگیر شد. این نمونه منحصر به‌فرد است. من شخصاً تابحال مورد مشابهی را نشنیده‌ام که یک دیپلمات ارشد شخصاً درگیر تروریسم در خاک ما در اروپا باشد. بسیار تشویق‌کننده است که دولت فرانسه اکنون دست به عمل زده و بر این‌که «چنین تهدیدی در خاک ملی ما نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند» تأکید کرده است».

مارک دمسماکر، تأکید کرد: «عملکرد هیستریک رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق و علیه شورای ملی مقاومت ایران به‌روشنی نشان می‌دهد که (این) جنبش تهدید واقعی آخوندهاست. این جنبش یک جایگزین دموکراتیک برای این رژیم است. ما در اروپا باید آنها را به‌رسمیت بشناسیم. باید دولت‌های خود و اتحادیة اروپا را وادار کنیم تا سیاست جاری مماشات با رژیم ایران را متوقف کنند


یوزو رادوش - نمایندة پارلمان اروپا از کرواسی


یوزو رادوش نمایندة پارلمان اروپا از کرواسی در آغاز سخنانش، گفت:

جلسة امروز ما که به‌مناسبت روز جهانی علیه مجازات اعدام برگزار می‌شود، هم‌زمان است با سی‌امین سالگرد قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در ایران در تابستان 1988. اپوزیسیون ایران در آن زمان و در حال حاضر بزرگ‌ترین جنبش مقاومت و آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم ایران بوده و هست.

کشتارها که با سند و مدرک ثبت شده‌اند به‌دست مقامات ارشد رژیم در آن زمان انجام شد. کسانی که این دستورات وحشیانة مرگ را در رابطه با هزاران مدافع شجاع حقوق بشر صادر کردند، تا همین امروز در بالاترین مقامات سلسله‌مراتب قدرت در (حکومت) ایران قرار دارند، از جمله در دولت باصطلاح مدره روحانی.

یوزو رادوش دربارة قیام سراسری مردم ایران، گفت: «از زمان شروع قیامها در اواخر دسامبر سال گذشته، تفاوتهای زیادی در ایران به وجود آمده است. تظاهرات و اعتصاب‌ها در ایران ادامه دارد

آخوندها بر سر بزرگ‌ترین ذخایر انرژی جهان با درآمدهای بی‌انتها نشسته‌اند. مشکل این است که آنها نمی‌خواهند یک ریال هم برای مردم هزینه کنند و می‌خواهند تمام این پول را در جیب خود بگذارند یا به نیروهای سرکوبگر در داخل یا خارج کشور بدهند.

وقتی که آخوندها سرنگون شوند ما در اروپا نباید در سمت اشتباه باشیم. ما باید از قیام و از اعتراض‌کنندگان حمایت کنیم. آنها آیندة ایران آزاد هستند.

 

یان زهرادیل - نمایندة پارلمان اروپا از جمهوری چک


یان زهرادیل نمایندة پارلمان اروپا از جمهوری چک از دیگر سخنرانان اجلاس استراسبورگ، اظهار داشت:

ما شاهد آن هستیم که اپوزیسیون (ایران) به‌خوبی سازمانیافته است و شاهد اعتراضات تودهیی در داخل ایران هستیم، ما هم‌چنین شاهد رسوایی‌های سیاسی رژیم ایران در اروپا هستیم و این‌که چگونه یک دیپلومات دارای مصونیت این رژیم، به یک عمل تروریستی دست میزند.

یان زهرادیل در ادامة سخنانش به حمایت از مقاومت مردم ایران و مجاهدان اشرفی فراخوان داد و بر لزوم مقابله با توطئه‌های رژیم آخوندی تأکید کرد.

 

پتری سارواما - نمایندة پارلمان اروپا از فنلاند


پتری سارواما نمایندة پارلمان اروپا از فنلاند در سخنان خود، با تأکید بر این‌که پیروزی مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندی اجتناب‌ناپذیر است، گفت:

سرکوب هیچ‌گاه پیروز نخواهد شد. مسیری که دیکتاتوری آخوندها از همان آغاز (حکومتش) انتخاب کرد، صرفاً مسیری بی‌ثبات بوده است.

خیلی ساده‌پنداری است که فکر کنیم این تغییر (در ایران) رخ نخواهد داد. ».

 

اشتفان اک - نمایندة پارلمان اروپا از آلمان


یکی دیگر از سخنرانان جلسة استراسبورگ، اشتفان اک نمایندة پارلمان اروپا از آلمان بود؛ وی گفت: «

وضعیت ایران تحت حاکمیت سرکوبگرانة رژیم ایران بسیار وخیم است. به‌خصوص در زمینة حقوق بشر.

اعدام بیگناهان هم‌چنان به میزان بالایی در جریان است. روابط متقابل اتحادیة اروپا و (رژیم) ایران به‌جای همبستگی و ایستادن در کنار جامعة ایران که تحت شرایط نقض مستمر حقوق بشر توسط رژیم آخوندها در رنج و عذاب است، قبل از هر چیز بر تجارت استوار است».

اشتفان اک با اشاره به وجوه مختلف سرکوبگری دیکتاتوری آخوندی، از جمله دستگیری روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان، مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و سرکوب و تبعیض علیه زنان، قومیت‌ها و ملیت‌ها، افزود: «

آخوندهای (حاکم بر) ایران، از مذهب به‌عنوان یک ابزار برای نگه‌داشتن قدرت سیاسی سوءاستفاده کردهاند. اکنون زمان برکناری این رژیم فرا رسیده است. آنها باید عواقب کارهای خودشان را دریابند و ما نباید از بلند کردن صدای اعتراض خودمان در این پارلمان سر باز بزنیم. سران (رژیم) ایران بایستی فوراً به اعدام‌ها پایان بدهند و زندانیان سیاسی را آزاد کنند و به حقوق بشر احترام بگذارند. ولی من فکر نمیکنم آنها تمایلی به چنین کارهایی داشته باشند. بنابراین آنها باید هر چه زودتر تغییر داده شوند. این باید پیام بسیار روشن و بلند ما برای آنها باشد.».

منبع: اجلاس گروه دوستان ایران آزاد – پارلمان اروپا- مقر استراسبورگ – ۳ اکتبر ۲۰۱۸

بیشتر بخوانید:


استراسبورگ-قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران


پارلمان اروپا-استراسبورگ – حمایت از قیام در ایران-جلسه علیه اعدام در آستانه روز جهانی اعدام

لطفا به اشتراک بگذارید: