رژیم ایران دست از تروریسم بر نمی دارد-۲۰دقیقه

 

بعد از تصویب لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در مجلس ارتجاع خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است با وجود تصویب این لایحه بعید است رژیم ایران دست از حمایت از تروریسم بردارد.

مجلس رژیم ایران به نفع پیوستن به یک کنوانسیون جهانی برای قطع تامین مالی تروریسم رای داد با این امید که از تحریم‌های بیشتر بین‌المللی ممانعت بعمل آورد، این در حالیست که توافق اتمی سال 2015 در حال از هم پاشیدن است.

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت 143 نماینده از 268 نماینده حاضر در رای گیری روز یکشنبه بنفع پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (سی.اف.تی cft) رای دادند. البته این نتیجه بایستی توسط شورای نگهبان این رژیم که یک نهاد قانون اساسی ولایت فقیه محسوب میگردد تایید شود تا به قانون تبدیل شود.

رژیم ایران برای سالیان طولانی از گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان مسلح سایر کشورهای منطقه که نامشان در لیست سازمانهای تروریستی کشورهای غربی ثبت شده حمایت میکرده است.

آسوشیتدپرس افزود، پیوستن رژیم ایران به کنوانسیون بین‌المللی CFT (مبارزه با تأمین مالی به تروریسم) بعید است از حمایت این رژیم از چنین گروههایی جلوگیری کند.

رژیم ایران با پیوستن به سی.اف.تی (CFT) ملزم می شود تا از برخی ایده ها که توسط نیروی ویژه اقدام مالی پیشنهاد می شود متابعت کند.

نیروی ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتهاست که پولشویی در جهان را هدف قرار می دهد.

بعد از 11سپتامبر این نهاد بطور فزاینده یی ایده هایی برای اینکه چگونه با پول به ترور مبارزه شود ارائه کرده است.

رژیم ایران تاکنون با این لایحه مخالفت کرده و میگفت این لایحه استقلال و حاکمیت ما را نقض می کند. روز یکشنبه هم‌زمان با بررسی و رای گیری این لایحه در مجلس، صدها نفر از بسیجیان در برابر مجلس به این لایحه اعتراض کردند.

برخی نیز این لایحه را یک حرکت مثبت در جهت کشورهای اروپایی دانستند که تلاش دارند برجام را نجات بدهند.

آمریکا تهدید کرده است در مورد تحریمها هیچ معافیتی وجود نخواهد داشت و هرکس با رژیم ایران معامله کند باید از معامله با آمریکا خداحافظی کند
لطفا به اشتراک بگذارید: