مایک پمپئو رژیم ایران را یاغی نامید-۲۰دقیقه

 


در حالی که مردم ایران برای گذران زندگی به شدت در تکاپو هستند، رژیم ایران ۱۶ میلیارد دلار از دارایی این مردم را برای بشار اسد و شبه نظامیانش در کشورهای مختلف هزینه کرده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا  روز سه شنبه ۱۷مهر در حساب توئیتری خود نوشت:

«در حالی که مردم ایران در تکاپو هستند. رژیم یاغی ایران بیش از ۱۶ میلیارد دلار را از سال ۲۰۱۲ در تقویت اسد و حمایت از سایرشرکا و نیروهای نیابتی اش در سوریه عراق و یمن تلف کرده است».

مایک پمپئو روز ۵مهر طی مصاحبه‌یی با سی.بی.اس گفت رژیم ایران میلیاردها دلار برای کمک به تروریستها در سراسر جهان هزینه می‌کند در حالی که اقتصاد ایران در حال فروپاشی است.

 برای این مسأله دو دلیل وجود دارد. یک دلیل قطعاً فشاری است که اعمال شده است ولی مهمترین عامل این هرج و مرج ایجاد شده ، دولت ایران است. آنها با مردم خودشان وحشتناک رفتار می‌کنند، آنها میلیاردها دلار را برای ارتکاب اقدامات تروریستی در سراسر دنیا هزینه می‌کنند و به مردم ایران توجه نمی‌کنند. شما اعتراضات را می‌بینید. شما خشم در خیابانهای تهران و مناطق روستایی را می‌بینید. این نتیجه مدیریت بد است و مردم ایران این را تحمل نخواهند کرد و مردم آمریکا در کنار مردم ایران خواهند ایستاد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۱۱مهر هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به رژیم ایران هشدار داد که هر حمله‌یی از سوی نیروهای نیابتی و آدمکشان را پاسخ خواهند داد.

 به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا   مایک پمپئو گفت:

رژیم ایران منشأء تهدید برای آمریکائیان در عراق است. این رژیم مسئول حمله به کنسولگری ما در بصره و سفارتخانه ما در بغداد است. اطلاعات ما در این رابطه محکم است. ما می‌توانیم دست ملاها و آدمکشان مزدورش را ببینم که از این حملات به آمریکا حمایت می‌کنند.

روز جمعه من دستور جابه‌جایی موقت پرسنل دولت آمریکا را از کنسولگری در بصره صادر کردم. من همچنین به دولت ایران هشدار دادم که ما آنها را به‌طور مستقیم مسئول هر گونه آسیبی به آمریکائیان و یا تأسیسات دیپلماتیک آن خواهیم دانست، چه توسط نیروهای رژیم ایران یا نیروهای نیابتی یا عوامل شبه‌نظامی آن باشد.

این آخرین اقدامات بی‌ثبات‌کننده در عراق است. رژیم ایران با رفتار وخامت‌بار خود تلاش می‌کند ما را در عراق عقب براند. رژیم ایران فشارهای ما را به‌طور جدی می‌بیند. ما باید آماده باشیم که آنها به ما ضربه متقابل بزنند، به‌خصوص وقتیکه تحریم‌ها در ۴نوامبر مجدداً اعمال گردند.
لطفا به اشتراک بگذارید: