وضعیت تحصیلی در ایران و اعتراضات معلمان-۲۰دقیقه

 

وضعیت وخامت بار آموزش و پرورش و اعتراضات معلمان ایران موضوع گزارشی است از تلویزیون الاخباریه:

با شروع سال تحصیلی جدید تلویزیون الاخباریه در انعکاس وضعیت خراب آموزشی در ایران گفت:

معلمان ایرانی با این تجمعات اعتراضی روز معلم را گرامی داشتند

آنها درخواست کردند دهها تن از همکاران زندانی شان را از زندانهای مخفی یا علنی آزاد کنند. اتهام آنها ترویج ایده های ضد حکومتی و مبادی حقوق بشر در میان دانش آموزان بوده ولی در واقع معلمان زندانی خواهان بهبودی وضعیت زندگی ، پرداخت حقوق های عقب مانده ، بهتر شدن وضعیت تدریس و تهیه وسایل ضروری برای مدارس بوده اند .

حسین داعی الاسلام: «معلمان ایرانی که تعدادشان به یک و نیم میلیون نفر می رسد یکی از فقیر ترین طبقات زحمتکش هستند.

آنها از طرف رژیم مورد ظلم و سرکوب قرار می گیرند به این دلیل برای ساده ترین حقوقشان دست به تظاهرات زدند تا حقوقهایشان پرداخت شود و همکارانشان آزاد شوند» .

 معلمان سال گذشته نیز در بیست شهر ایران تظاهرات کردند ولی رژیم تظاهرکنندگان از جمله زنان را سرکوب کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد

دهها معلم دستگیر شدند و بسیاری از آنها به زندانهای طولانی مدت محکوم شدند. هنوز نیز از سرنوشت بعضی از زندانیان دستگیر شده اطلاعی در دست نیست

به گفته بستگان آنها معلمان زندانی در زندانهای مخفی نگهداری و شکنجه می شوند.

یک خانم معلم گفت : امروز روز معلم است و ما باید آنرا جشن بگیریم ولی واقعیت غیر از این است . دهها تن از همکاران بیگناه ما دستگیر شده اند .آنها خواهان بهبودی وضعیتشان بودند به این دلیل ما هم دست به تظاهرات زدیم و خواهان آزادی شان هستیم .

در ایران قومیت ها و بخش هایی از جامعه بشدت به حاشیه رانده شده اند. مدارس آنها دیوار ندارد یا کلاسهای درسی در این مدارس در و پنجره ندارد ، دانش آموزان روی زمین می نشینند نه کتاب دارند و نه دفتر و حتی گچ ندارند که با آن نامشان را بر روی تخته سیاههایی بنویسند که در اساس وجود ندارد .

حتی هیچ نقشه ای هم ندارند که ببینند در کجای این کشور زندگی می کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: