اجلاس دوستان ایران آزاد- روز جهانی علیه اعدام- پارلمان اروپا

پارلمان اروپا- استراسبورگ
اجلاس گروه دوستان ایران آزاد
به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام


 


محکومیت موج اعدام‌ها و نقض حقوق بشر
توسط دیکتاتوری آخوندی
همبستگی با قیام سراسری مردم ایران


 

آنا زابورسکا - نمایندة پارلمان اروپا از اسلوواکی


آنا زابورسکا نمایندة پارلمان اروپا از اسلوواکی ضمن تقدیر از اقدامات فرانسه علیه توطئة تروریستی رژیم برای بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، دربارة موج اعدام‌ها توسط رژیم آخوندی از جمله استمرار اعدام نوجوانان، گفت:

جمهوری اسلامی کودکان را نیز اعدام می‌کند. درست همین امروز، بیش از یکصد نفر از آنها در زندان‌های (رژیم) ایران در انتظار تولد ۱۸ سالگی‌شان هستند تا اعدام بشوند. این نه تنها ناقض کنوانسیون حقوق کودکان است، بلکه غیر انسانی است.


ادوارد کوکان - نمایندة پارلمان اروپا، وزیر خارجة پیشین اسلوواکی


ادوارد کوکان نمایندة پارلمان اروپا و وزیر خارجة پیشین اسلوواکی در شروع سخنانش با یادآوری سی‌امین سالگرد قتل عام سال زندانیان سیاسی در سال 67 گفت:

در آن زمان زندانیان سیاسی که اکثراً از امجاهدین خلق بودند قتل عام شدند. . این بدون شک جنایت علیه بشریت بوده است.

بسیاری از کسانی که مسئول (این جنایت) بوده‌اند، بدون رسیدگی قانونی مانده‌اند و مجازات نشده‌اند. فقط در همین ماه سپتامبر مقامات رژیم ایران 30 اعدام را به اجرا گذاشته‌اند که شامل (اعدام) 9 زندانی سیاسی بود. (این اعدام‌ها) به‌رغم اعتراضات بسیار زیاد توسط سازمان‌های بین‌المللی و متخصصان حقوق بشر ملل متحد صورت گرفته است.

رژیم هم‌چنین فعالانه برای پخش اطلاعات غلط در مورد سازمان مجاهدین خلق میلیون‌ها هزینه می‌کند. در چنین شرایطی ما موظفیم از نیروهای دموکراتیک ایران قویاً حمایت کنیم. جنبشی که توسط خانم رجوی رهبری می‌شود آلترناتیو حکومت مذهبی است و می‌خواهد از دمکراسی و حقوق بشر در ایران حفاظت کند».


پتراس آوشترویچیوس - نمایندة پارلمان اروپا از لیتوانی


پتراس آوشترویچیوس Austrevicius نمایندة پارلمان اروپا از لیتوانی در سخنرانی خود با تأکید بر این‌که حکومت آخوندی «عملیات تروریستی را در اقصی نقاط اروپا طراحی می‌کند»، بر لزوم اقدام اروپا برای مقابله با برخورد با تروریسم صادراتی رژیم گفت:

ما باید همیشه تلاش خود را به‌عمل بیاوریم.. نباید از رژیم (حاکم بر) ایران که بارها و بارها تروریسم را صادر کرده است، غافل باشیم.


هاینز بکر - نمایندة پارلمان اروپا از اتریش


هاینز بکر نمایندة پارلمان اروپا از اتریش در سخنرانی خود، ضمن تأکید بر این‌که رژیم آخوندی در دوران آخوند روحانی رکورددار اعدام به نسبت جمعیت و رکوردار اعدام کودکان در جهان است، گفت:

ادامه و گسترش قیام مردمی و اعتصابات و اعتراضات طی ۹ ماه گذشته، بحران اقتصادی کنونی، سقوط جاری ارزش ریال و فساد گستردة حکومتی، به‌روشنی حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی قادر نیست اولیه‌ترین مسائل جامعه را حل کند. در نتیجه مردم خواهان تغییر رژیم کنونی هستند. در چنین شرایطی گسترش روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری بر روی دیکتاتوری (حاکم بر) ایران، نه تنها نقض اصول اساسی اتحادیة اروپا است، بلکه از لحاظ اقتصادی هم هیچ آینده‌یی ندارد. مقامات (رژیم) تهران تصدیق کرده‌اند که بخش مهمی از اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران است و سود هر معامله‌یی با این رژیم، در واقع برای سرکوب، جنگ‌طلبی در منطقه و صدور تروریسم صرف می‌شود».

هاینز بکر سپس با اشاره به جایگاه مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دیکتاتوری آخوندی برای برقراری دموکراسی در ایران، گفت: « طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی، که از حمایت بسیاری در پارلمان اروپا برخوردار است، خواهان یک دموکراسی پارلمانی مبتنی بر جدایی دین از دولت ، حقوق زنان، حقوق قومیت‌ها و پیروان مذاهب مختلف و لغو مجازات اعدام است.

هاینز بکر با استقبال از اقدامات دولت فرانسه علیه رژیم آخوندی به‌خاطر توطئة تروریستی علیه اجتماع پاریس، تأکید کرد: «سایر دولت‌های اروپایی نیز باید مانند فرانسه عمل کنند.

 

دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت


پیشرفت واضح و روشن در زمینة حقوق بشر بایستی پیش‌شرط روابط اتحادیة اروپا با (رژیم) ایران باشد. امسال، سی‌امین سالگرد قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران بود. این یک سالگرد غم‌انگیز است چرا که عدالت اجرا نشده و هیچ‌یک از مسئولان این جنایت فجیع علیه بشریت مجازات نشده‌اند. برخی از آنها در مواضع بالای مسئولیت در رژیم قرار دارند. بسیار ضروری است که شورای امنیت ملل متحد این پرونده را به دادگاه جنایی بین‌المللی ارجاع دهد تا ترتیبات مجازات سران رژیم و کسانی که مسئول این قتل عام هستند داده شود. زیرا همه ما می‌دانیم آنها چه کسانی بودند. ما اسامی را می‌دانیم، و می‌دانیم کجا هستند،‌ پس خارق‌العاده است که آنها هنوز مجازات نشده‌اند».

آلخو ویدال کوادراس در ادامة سخنانش به توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در آلبانی و گردهمایی پاریس اشاره کرد، و افزود:. ما شاهد آن هستیم که اپوزیسیون دمکراتیک شورای ملی مقاومت و ستون فقرات آن سازمان مجاهدین خلق ایران تنها کسانی هستند که آخوندها از آنها می‌ترسند. این رژیم میلیون‌ها دلار صرف کارزار دروغ‌پراکنی و انتشار اخبار جعلی علیه سازمان مجاهدین می‌کند.

رئیس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت در پایان سخنانش، تأکید کرد:

و ما باید به سوی یک تغییر دمکراتیک در ایران پیش برویم زیرا تغییر رژیم در ایران،‌ البته با سمت و سوی دمکراتیک، صلح، ثبات و شکوفایی را به منطقه خاورمیانه خواهد آورد و وضعیت سیاسی کل منطقه را به‌طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت ایران


محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود در اجلاس استراسبورگ پس مرور وقایع مربوط به قیام بزرگ مردم ایران و تداوم آن با حرکت‌هایی هم‌چون اعتصاب سراسری کامیون‌داران و قیام‌های مرداد ماه گذشته، گفت:

پس از قیام مردم ایران در دی‌ماه ۱۳۹۶ رژیم آخوندی راه نجات خود را در تشدید صدور تروریسم یافته است. توطئه شکست‌خوردة حمله به مجاهدین در آلبانی در مارس ۲۰۱۸، اقدام تروریستی علیه اجتماع ایرانیان در پاریس در ژوئن 2018 و دستگیری دو مأمور وزارت اطلاعات در آمریکا در اوت ۲۰۱۸ که به آماده‌سازی‌های تروریستی علیه مجاهدین مشغول بودند، در این شمار است».

وی با اشاره به شکست تلاش‌های رژیم برای در بردن اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست دستگیر شده در آلمان، افزود: اسدی در سه دهه گذشته در ترور و جاسوسی و کشتار دست داشته است و سازمان مجاهدین خلق ایران سوابق مجرمانه و تروریستی او را از ۱۰ سال پیش در عراق افشا کرده بود».

محمد محدثین سپس به اقدامات دولت فرانسه علیه رژیم و اطلاعات آخوندی به‌خاطر توطئة تروریستی علیه گردهمایی پاریس اشاره کرد، و گفت: « یک مقام دیپلماتیک فرانسه گفته است، تحقیقات سرویس‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که بدون شک مسئولیت (این توطئه) برعهدة وزارت اطلاعات بوده است... و معاون وزیر اطلاعات دستور آن‌را داده است.

به این ترتیب تلاش‌های آخوندها و عوامل آنها برای این‌که این اقدام تروریستی را به محافل موهوم خودسر در درون رژیم نسبت دهند و خامنه‌ای و روحانی و ظریف را در ببرند، تماماً نقش بر آب می‌شود. دیگر نمی‌توان ظریف و روحانی را از جنس دیگری وانمود کرد که گویا در تروریسم حکومتی مسئولیتی ندارند و از فاشیسم دینی زاده نشده‌اند.

ما از سه دهة پیش همواره تأکید کرده‌ایم که سرکوب و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی ضامن بقای رژیم آخوندی است و بدون آنها قادر به ادامة حیات نیست و همة باندهای آن در سرکوب و تروریسم و موشک‌پرانی و جنگ‌افروزی شریک هستند».

مسئول کمیسیون خارجة شورا با اشاره به بیانیة ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ اتحادیة اروپا علیه تروریسم رژیم آخوندی که در آن بر ضرورت اخراج همه مأموران و مزدوران اطلاعات آخوندها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ندادن ویزا به آنها و توقف دیدارهای دو جانبه در سطح وزرا تأکید شده است، گفت:

اگر سیاست مماشات مانع اجرای این بیانیه نمی‌شد وزارت اطلاعات به خود جرأت نمی‌داد در گردهمایی ایرانیان در پاریس بمب‌گذاری کند. بمب دیپلمات‌تروریست وزارت‌خارجة جواد ظریف از همان ماده‌یی بود که در حملات تروریستی داعش در فرانسه و بلژیک مورد استفاده قرار گرفت. امروز نیز اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای ممانعت از تروریسم آخوندها، باید بیانیة ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ را به اجرا بگذارند و مأموران و مزدوران اطلاعات آخوندها را از این کشورها اخراج کنند و پروندة تروریسم رژیم آخوندی را به شورای امنیت ملل متحد ارائه کنند».

منبع: اجلاس گروه دوستان ایران آزاد – پارلمان اروپا- مقر استراسبورگ – ۳ اکتبر۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: