روحانی.ابراز وحشت به زبان معکوس

آخوند روحانی روز گذشته در جلسة هیأت دولت سخن گفت و بار دیگر و وقیحانه‌تر از دفعات قبل، ادعا کرد وضع اقتصادی از هر نظر خوب است، «وضعیت ارزی کشور و ذخایر اسکناس بهتر از هر زمان دیگری است...

از ابتدای دولت تا امروز براساس آخرین آمار امروز بهترین شرایط را در این زمینه دارا هستیم». روحانی همچنین نقش دولت در بالا پایین کردن عامدانة نرخ ارز توسط دولتش را انکار و تکذیب کرد. توجه شما رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنیم. گزارشی دربارة اظهارات روحانی و واقعیت قضیه:

روحانی با ضد و نقیض‌گویی به شرایط سخت کنونی و شرایطی که در آینده ممکن است سخت‌ترین شرایط پیش بیاید، گفت:

«البته یک خرده دولت مقداری با احتیاط قدم برمی‌دارد و این بخاطر آن است که اگر در آینده سخت‌ترین شرایط پیش روی دولت قرار گرفت با مشکل مواجه نشویم،

اما امروز همان سخت‌ترین شرایط است و آمریکایی‌ها همه اقدامات را علیه ملت ایران انجام دادند و چیزی برای آبان‌ماه باقی نمانده و هیچ کس کلمه 13 آبان را در ذهن خود خطور ندهد چرا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ تمام کارهایی که قرار بود آمریکایی‌ها در آبان ماه انجام دهند در شهریور و مهر انجام دادند»

مردم ایران به تجربه می‌دانند این سخنان روحای، نشانة آن است که خود او انتظار بروز فاجعه را در تاریخ 13آبان دارد و از آن به شدت وحشتزده است.

کمااین که همه به یاد دارند که روحانی در مصاحبة تلویزیونی خود در 2بهمن ماه گذشته که نرخ ارز تازه سیر صعودی خود را شروع کرده بود، پیش‌بینی کرد که قیمت ارز به زودی پایین خواهد آمد و در پاسخ به مجری برنامه که آیا خیال ما بابت دلار راحت باشد؟ قاطعانه گفت: بله راحت باشد! اما بعد همه دیدیم که چه شد!

روحانی با همین شیوه دست داشتن دولت در بالا پایین شدن نرخ کنونی ارز را انکار می‌کند:


ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم از بالا رفتن ارز ریال به دست بیاوریم این یک تهمت است به دولت، چرا که دولت راه‌های سالمی را برای تأمین ارز مورد نیاز خود، دارد و نیازی به این کار ندارد و این اقدامات به ضرر دولت است؛ دولت هیچ‌وقت نمی‌خواهد که نرخ ارز در بازار نامتعادل باشد و همواره توصیه من به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سایر مسئولین این بوده که باید قیمت ارز را متعادل نگه داریم.

 

انکار نقش خائنانة دولت در افزایش نرخ ارز، در حالی است که نه تنها باند خامنه‌ای بلکه مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی نیز صراحتاً از بازی دولت با ارز برای تأمین کسر بودجه‌اش سخن می‌گویند. آخرین مورد، نامة 50تن از اقتصاددانان حکومتی به سران سه قوه است که محور اصلی آن هشدار نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار افزایش عامدانة نرخ ارز توسط دولت روحانی است.

این نامه با این جمله آغاز می‌شود که : «لطفا از بروز یک فاجعه ملی جلوگیری فرمایید». نویسندگان نامه از جمله به « فرو غلطیدن ناگهانی میلیونها نفر از افراد طبقه متوسط جامعه به زیر خط فقر» اعتراف کرده و سپس هشدار می‌دهند:

«استمرار خطاها و سهل انگاری های صورت گرفته در قیمت ارز موجب خواهد شد که خانوارهای ایرانی با بالاترین نرخ تورم بعد از جنگ جهانی دوم مواجه شوند».
نویسندگان این نامه سپس با اشاره به مافیای «قدرت، ثروت، رسانه» هشدار داده‌اند که این باند مافیایی در صدد ایجاد «موج جدیدی از جریان سازی برای جهشهای بعدی نرخ ارز» است. و این در حالی است که «بر اساس گزارشهای جدید جهانی خط فقر شدید ،مصرف یک خانوار سه نفره ، به میزان ۱۷۰ دلار در ماه مشخص شده است. در اینصورت با استقرار دلار 9 هزار تومان به بالا، حداقل نیمی از جمعیت کشور به زیر خط فقر مطلق می‌رود».

لطفا به اشتراک بگذارید: