در خاطره روزها ۲۰ مهر ۱۳۹۷- ۱۲ اکتبر


[caption id="attachment_168587" align="alignleft" width="250"]انفجار ناوشکن آمریکایی در یمن انفجار ناوشکن آمریکایی در یمن[/caption]

۲۰ مهر - ۱۲ اکتبر « ۲۰۰۰ میلادی» انفجار ناوشکن آمریکایی در یمن


ناوشکن آمریکایی «کول» در بندر عدن یمن هنگام سوخت‌گیری منفجرشد. این عمل به وسیله دو بمب‌گذار انتحاری با استفاده از یک قایق حامل مواد منفجره در نزدیکی ناوشکن صورت گرفت. در این عمل تروریستی، ناوشکن به شدت آسیب دیده، ۱۷ خدمه کشته و حداقل 39تن مجروح شدند.





[caption id="attachment_168588" align="alignleft" width="250"]سفر ۳ فضانورد باهم به فضا سفر ۳ فضانورد باهم به فضا[/caption]

۲۰ مهر - ۱۲ اکتبر « ۱۹۶۴ میلادی» سفر ۳ فضانورد باهم به فضا


۳ فضا نورد «شوروی» سابق با سفینة «وسخود ۱» به فضا رفتند. این نخستین بار در تاریخ فضانوردی بود که با یک سفینه ۳ فضا نورد به مدار زمین فرستاده میشدند. سر نشینان این سفینه «کوماروف»، «فئوکیستوف» و «یگورف» بودند.





[caption id="attachment_168589" align="alignleft" width="250"]درگذشت آناتول فرانس درگذشت آناتول فرانس[/caption]

۲۰ مهر - ۱۲ اکتبر « ۱۹۲۴ میلادی» درگذشت آناتول فرانس


آناتول فرانس نویسندة بزرگ فرانسوی در دکة کوچک کتاب‌فروشی پدرش با کتاب آشنا شد، از کودکی شوق شدیدی به مطالعه پیداکرد. «جنایت سیلوِستِر بونار» نخستین اثر معروف «آناتول» است، سال ۱۹۱۴ با اثر «عصیان فرشتگان» به اخذ جایزة نوبل نایل آمد.





[caption id="attachment_168590" align="alignleft" width="250"]اعدام ادیت کاول اعدام ادیت کاول[/caption]

۲۰ مهر - ۱۲ اکتبر « ۱۹۱۵ میلادی» اعدام ادیت کاول


ادیت کاول انگلیسی از ۲۰سالگی وارد حرفه پرستاری شد. در جنگ جهانی اول بدون تبعیض به‌مداوای مجروحان دو طرف جنگ می‌پرداخت. او به 200تن از سربازان متفقین برای فرار از بلژیک اشغال شده توسط آلمانها، کمک‌کرد. به همین خاطر به‌مرگ محکوم شد. به‌رغم فشارهای بین المللی برای نجاتش، تیرباران شد.





[caption id="attachment_168591" align="alignleft" width="250"]میلادی»کشف قارهٌ آمریکا میلادی»کشف قارهٌ آمریکا[/caption]

۲۰ مهر - ۱۲ اکتبر « ۱۴۹۴ میلادی»کشف قارهٌ آمریکا


«کریستف کلمب» دریانورد معروف۱۴۵۱ تا ۱۵۰۱که از مدتها قبل بازرگانان ایتالیایی را به کشف راه دریایی هندوستان» ترغیب می‌کرد. کشتی های تحت فرماندهی او از عرض اقیانوس اطلس گذشت و به جای هندوستان به جزایر آنتیل (باهاما واقع در آب‌های شمال کوبا) رسید.کلمب هرگز ندانست که قاره‌ای ناشناخته را کشف کرده‌است.

لطفا به اشتراک بگذارید: