پرونده قطور رژیم ایران در ترور-۲۰دقیقه

 

ولید عباس نویسنده و پژوهشگر سیاسی به سلسله ترورهای رژیم ایران از جمله طرح تروریستی اخیر در اروپا و علیه مقاومت ایران می پردازد:

رژیم ایران طی دهه های گذشته در بسیای کشورها پرونده ای قطور از تجاوز دارد.

به گفته اطلاعات آمریکا دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۴ نزدیک به ۶۰ نفر در اروپا را که اغلب آنها در آلمان بودند ترور کرده اند.

یک گزارش رسمی آلمان می گوید در بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ در رابطه با ۲۲ مورد جاسوسی رژیم ایران تحقیقات جنایی وجود داشته است.

در نبود اقدام قاطعانه کشورهای اروپایی، رژیم ایران تشویق شده که تهاجم و ترورهایش را در سراسر قاره اروپا ادامه دهد .

در ارتباط با اینکه چرا فرانسه علیه موضوع و پرونده رژیم ایران در اروپا شروع به اقدام کرده آقای ولید عباس نویسنده و پژوهشگر سیاسی به اسکای نیوز گفت:

فرانسه در مقابل یک پروژه تجاوز درداخل خاک خود قرار گرفته است


فرانسه امروز دلایلی دارد که دستگاه یا بخشی از دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران مسؤل تلاش برای تهاجم به گردهمایی اپوزیسیون بوده بنابراین تهاجم در داخل خاک فرانسه صورت گرفته و این تهاجم توسط یک کشور خارجی علیه حاکمیت فرانسه انجام شده و می بایست که به این موضوع پاسخ داده می شد.

 این پاسخ رسما داده شد و اموال دو دیپلمات مرتبط به این موضوع و دستگاه اطلاعات رژیم ایران مسدود شد و همانطور که گفته شد مرکز الزهرا بازرسی شد و کسانی که در آن کار می کردند دستگیر شدند.

فرانسه آنگونه که وزیر خارجه اش ژان ایو لودریان گفت در شکلی مناسب به این رویداد پاسخ خواهد داد ولی از نظر سیاسی فرانسه هنوز می خواهد توافق اتمی را حفظ کند و از رژیم ایران می خواهد که باب گفتگو در زمینه های دیگر مانند موشک های بالستیکی و نفوذ ایران در منطقه و سایر پرونده ها را باز کند . از این رژیم می خواهد تا این پرونده ها را با فرانسه و اروپا باز کند

 ولید عباس افزود: ما می دانیم که سازمان مجاهدین خلق از دهها سال پیش در فرانسه حضور داشته از زمانی که از ایران خارج شد و به یک اپوزیسیون تبدیل شد و در فرانسه نزدیک پاریس بزرگترین مرکز را در اروپا دارد و فعالیت هایش را بطور مستمر ادامه می دهد می بینیم که اعضای این سازمان مستمرا برای محکوم کردن رژیم ایران تظاهرات برگزار می کنند

بی شک فرانسه هم موضعش را نسبت به حضور و فعالیتهای این اپوزیسیون تغییر نمی دهد ولی نقش این اپوزیسیون در ارتباط با ایران به طور پایه ای میزان تاثیری است که در داخل ایران دارند.
لطفا به اشتراک بگذارید: