تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه

 

1-سنای آمریکا دو لایحه جدید برای تحریم گسترده حزب الله لبنان را تصویب کردتحریم گسترده سنای آمریکا علیه حزب الله لبنان

2-واشینگتن پست: توطئه خنثی شده در پاریس این نگرانی را ایجاد کرده که رژیم ایران در حال طراحی حملات تروریستی و افزایش عملیات اطلاعاتی در سراسر جهان استنگرانی از گسترش تروریسم رژیم ایران

3- فراخوان مقاومت ایران برای اعزام هیأت حقیقت یاب بین المللی به منظور رسیدگی به وضعیت زندانهای ایران فراخوان مقاومت ایران در مورد اعزام هیأت حقیقت یاب بین المللی به زندانهای ایران ـ

گزارش1 ـ باید مأموران اطلاعات رژیم را از اروپا اخراج کرد


شورای ملی مقاومت ایران در پاریس کنفرانسی را در مورد نقض حقوق بشر و سیاست های رژیم ایران برگزار کرد. در این کنفرانس تعدادی از شهرداران فرانسوی شرکت داشتند . آنها خواهان محاکمه سران رژیم ایران توسط دادگاههای بین المللی شدند که در قتل عام سال ۱۹۸۸ دست داشته اند. آنها همچنین بر ضرورت توقف تروریسم رژیم ایران که به اروپا نیز رسیده است تاکید کردند . بهزاد نظیری عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در این رابطه مصاحبه یی با اسکای نیوز انجام داد که بخشهایی از آن را می شنویم:

باید مأموران اطلاعات رژیم را از اروپا اخراج کرد

بهزاد نظیری:

رژیم ایران از چهل سال پیش از تروریسم حمایت کرده و از دیپلمات ها در این رابطه استفاده می کند. حادثه اخیر پاریس نشان داد دیپلمات رژیم یک تروریست بوده است. همینطور این حادثه نشان داد روحانی و ظریف که با این دیپلماتها و عناصر اطلاعاتی کار می کنند همگی جزو اجرا کنندگان این طرح بودند که در ماه ژوئن قرار بود اجرا شود

اقداماتی که در اروپا اتخاذ شده مثل مسدود کردن دارایی های وزارت اطلاعات و افراد مرتبط با این وزارت اقداماتی ضروری و مهم بوده است. اروپاییها می دانند که تنها با یک رژیم تروریستی روبرو نیستند بلکه با رژیمی روبرو هستند که حد اقل های ثبات سیاسی و اقتصادی ندارد تا اینکه بتواند سرمایه گذاری ها در ایران را حفظ کند . به همین دلیل اتحادیه اروپا می بایست اقدامات قاطعانه ای را در مقابل این رژیم اتخاذ کند .

می بایست اتحادیه اروپا تمامی مزدوران اطلاعات ایران را از اروپا اخراج کند و نباید که به این گونه افراد ویزا داد و همچنین باید مورد تحریم قرار گیرند ولی اتحادیه اروپا در حال حاضر این اقدامات را انجام نمی دهد .

بهزاد نظیری عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت افزود: قتل عامی که در ایران صورت گرفت بی سابقه بود چرا که ۳۰ هزار زندانی سیاسی در زمان خمینی اعدام شدند .

 ۱۲۰ هزار نفر از مجاهدین خلق اعدام شده اند . این قتل عامهای که توسط رژیم ایران صورت گرفته تاکنون به محکومیت جدی روبرو نشده است . تنها ایرانی ها هم نیستند که این قتل عام ها را محکوم می کنند بلکه همسایگان ایران هم از سیاست های رژیم ایران خسارت دیده اند بنابرین باید این رژیم را تغییر داد

 مردم ایران از ماه ژانویه گذشته با تظاهرات و قیامشان نشان داده اند که باید این رژیم را تغییر داد و با این تغییر عدالت را برای مردم ایران و مردم منطقه باز گرداند

 این تغییر امکان پذیر است چرا که مردم ایران توان آنرا دارند  

گزارش2 ـ محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران است


عملیات تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در اواخر ژوئن گذشته نشان داد که رژیم ایران تا کجا به تروریسم نیازمند است. آیا اروپاییها این وضعیت را تحمل می کنند؟ گزارشی از روزنامه الریاض عربستان سعودی

 محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران است

در عرف دیپلماتیک اروپا قابل‌قبول نیست که به رژیم ایران اجازه داده شود ازسفارتخانه‌ها و دیپلماتهایش برای انجام انفجارهای خونین در خاک اروپا استفاده کند. بر همین اساس آلمان قبول نکرد که اسدالله اسدی را به رژیم ایران تحویل داده یا بگذارد وی به محل کارش در وین بازگردد چرا که در قوانین آلمان فدرال این اقدام، مشارکت در جنایت یا بستن چشم به روی آن میباشد. لذا او را برای تکمیل محاکمه و محکومیتش و اعمال مجازاتی عادلانه ، به بلژیک تحویل داد . باید گفت که محاکمه این دیپلومات، محاکمه رژیم و رفتارهای آن میباشد.

همچنین فرانسه در پی این عمل تروریستی اقدامات شدیدی را برای ریشه‌کنی تروریسم رژیم ایران از سرزمینش شروع کرد . برخی سیاستمداران و کارشناسان به تشدید اقدامات اروپایی علیه تروریسم رژیم ایران فراخواندند. این فراخوانها در جریان کنفرانسی در بروکسل تحت عنوان «موج جدیدتروریسم رژیم ایران ـ واکنش اروپا و آمریکا» مطرح شد.

شرکت کنندگان، جامعه جهانی را به پایان دادن به سکوت در قبال تروریسم رژیم ایران در غرب و حمایت از اعتراضات مردمی علیه رژیم دیکتاتوری در ایران فراخواندند.

سناتور رابرت توریسلی گفت: فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در غرب واکنش رژیم در قبال فشارهای بینالمللی و همچنین ضعف او در مقابل اعتراضات مردمی در داخل کشور است.

مریم رجوی، با یک پیام ویدئویی به کنفرانس بروکسل گفت:‌ آخوندهای حاکم بر ایران با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌سکوت و تسلیم بکشانند. پاسخ آنها قاطعیت است. سیاست مسئولانه نسبت به‌صلح و امنیت جهان همین است. وی خاطرنشان ساخت قیام‌ها و جنبش اعتراضی در ایران ادامه دارد و اقتصاد فروپاشیده است. این در حالی است که در 12ماه اخیر پول رسمی کشور چهار پنجم ارزش خود را از دست داده است.

خانم رجوی افزود:‌ در سطح بین‌المللی نیز دو تحول مهم رژیم ولایت فقیه را در منگنه گذاشته است: یکی پایان سیاست مماشات با استبداد دینی و دیگری تشدید تحریم‌ها.

وی اروپایی‌ها را به مقابله با این رژیم فراخواند و گفت:‌ سفارت‌خانه‌های رژیم را، که مراکز شناخته شده جاسوسی و تروریسم است، تعطیل کنید. با شرکتهای سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خامنه‌ای معامله نکنید. هرمعامله‌یی با این‌نهادها کمک به‌تأمین مالی تروریسم است. در مقابل اعدام و شکنجه زندانیان ایران و نقض گسترده حقوق‌بشر مردم ایران سکوت نکنید و مسئولان جنایت علیه بشریت در 40سال گذشته در ایران را به عدالت بسپارید!

گزارش3 ـ اروپاییها بین آمریکا و رژیم ایران باید یکی از انتخاب کنند


سفیر آمریکا درآلمان ”ریچارد گرنل“ می گوید ما به شرکتهای اروپایی می گوییم نمی توانید هم با رژیم ایران معامله کنید هم با آمریکا. باید یکی را انتخاب کنید. ما شما را زیر نظر داریم:

اروپاییها بین آمریکا و رژیم ایران باید یکی از انتخاب کنند

تلویزیون فاکس نیوز: یکی از بیشترین توجهاتی که شما داشتید در رابطه با ایران و تشویق کمپانی ها به توقف تجارت با آن. ما یک لیست از کمپانی هایی را داریم که بطور کامل قراردادهایشان با رژیم ایران را قطع کرده اند و شما به طور سیستماتیک روی آن کار کرده اید.

سفیر ”ریچارد گرنل“ :Amb. Ric Grenell کمپانیها از این کار خوشحال نیستند. ولی این موضوع برای من شخصی شده است. من روی این موضوع، در شورای امنیت ملی آمریکا مدت 8 سال کار کردم.

من شواهدی را دیدم که ثابت میکند رژیم ایران بسیار فریب کار است ...

این رژیمی است که تروریسم را تامین مالی میکند .

سوریه و یمن که به این شکل گسترده به هرج و مرج کشیده شده اند نتیجه اقدامات رژیم ایران است ،بدلیل حمایت های مالی ایران و هرج ومرجی است که رژیم ایران به آن کشورها صادر می کند

کاری که من برای آلمانها انجام دادم این بوده که به آنها بفهمانم مقصر ِ بخشِ اعظمِ مشکل مهاجرت شما و همچنین این وضع آشفته در سوریه را رژیم ایران بدانید.

بنابر این (به آنها گفتم ) شما باید تامین مالی این رژیم را متوقف کنید.

و وقتی با مدیران اجرایی صحبت میکنیم ، این موضوع را خیلی واضح به آنها میگوییم و آنها هم آمریکا را انتخاب میکنند .

ما به آنها می گویی این اختیار را دارید با هر کجا که میخواهید تجارت کنید. ولی با هر دو یعنی هم ایران و هم با آمریکا نمیتوانید . شما میتوانید یکی را انتخاب کنید ولی نمیتوانید هر دو را انتخاب کنید.ما (شما را ) زیر نظر داریم

گزارش 4ـ استراتژی ضد تروریسم آمریکا، رژیم ایران تهدید اصلی


استراتژی جدید ضد تروریسم آمریکا که اخیرا توسط جان بولتون اعلام شد رژیم ایران را بعنوان حامی اصلی تروریسم دولتی معرفی می کند و تأکید دارد شبه نظامیان بنیادگرای وابسته به آن تهدید اصلی امنیت جهانی جهانی هستند

استراتژی ضد تروریسم آمریکا، رژیم ایران تهدید اصلی

دولت دونالد ترامپ استراتژی امنیت ملی خود را این هفته منتشر کرد و رژیم ایران و سازمان های تروریستی بنیادگرا را به عنوان تهدید اصلی امنیت ایالات متحده و جهان برجسته کرد.

نشریه آلگماینر نوشت:‌ سند استراتژی ملی آمریکامی گوید رژیم ایران شبکه ای از عوامل و نیروهای نیابتی خود را ایجاد کرده است که تهدیدی برای آمریکا محسوب می شوند

این سند به این نکته اشاره میکند که ”این گروه ها، به ویژه حزب الله لبنان از تروریسم و ​​سایر ابزارهای نامتقارن در مشارکت با رژیم ایران برای گسترش نفوذ خود در عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و یمن استفاده می کنند تا این کشورها را بی ثبات کنند

این استراتژی تاکید دارد شبه نظامیان حزب الله لبنان که تحت الحمایه رژیم ایران هستند، به روسیه و رژیم ایران، برای دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه ملحق شده اند. این رژیم شبه نظامیان حزب الله در سوریه، نیروی نظامی، عناصر اطلاعاتی و حجم عظیمی از سلاحهای پیشرفته را به میدان آورده است. رژیم ایران یک شبکه گسترده از عوامل و هواداران فرا مرزی شامل افرادی در داخل ایالات متحده آمریکا را حمایت میکند... .

در این استراتژی که توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی منتشر شد برای اولین بار است که تمرکز روی ایران می‌چرخد. از زمان دولت اوباما ( ۲۰۱۱) سیاست ضدتروریسم آمریکا تنها روی القاعده متمرکز بود.

گزارش۵ ـ مایک پمپئو:‌ ما باید رژیم تروریستی ایران را پس بزنیم


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد باید رژیم تروریست ایران را پس بزنیم. رژیمی که نه تنها در عراق و سوریه و لبنان عمل می کند بلکه در پایتخت های اروپایی وسراسر جهان نیز عمل می کند.

مایک پمپئو:‌ ما باید رژیم تروریستی ایران را پس بزنیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران بی ثباتی در سوریه را بعنوان یک فرصت طلایی برای چرخش تعادل دیده است. اهداف آن شامل گسترش دامنه سپاه پاسداران، کسب استحکامات نزدیک بلندیهای جولان و نهایتاً ایجاد خط مقدم است برای نیروهای نیابتی مانند حزب الله است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: شکست دادن داعش که زمانی تمرکز اصلی ما بود همچنان یک اولویت ماست ولی اکنون با دو هدف همسان دیگر تقویت می شود که شامل راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای جنگ سوریه و بیرون رفتن نیروهای ایران و تمامی نیروی مورد حمایت ایران از سوریه است.

ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ما از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت حمایت کامل کردیم که روند سیاسی را برای پایان دادن به جنگ سوریه مشخص می کند ما از همه کشورها می خواهیم که از آن حمایت کنند.

در سازمان ملل ما همچنین از افزایش اجماع بین المللی درمورد این که رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن نباید اجازه داشته باشند که جاپایی در سوریه داشته باشند دلگرم شدیم.

ما روشن کرده ایم که اگر دولت سوریه خروج کامل نیروهای مورد حمایت رژیم ایران را تضمین نکند حتی یک دلار آمریکا را برای کمک به بازسازی سوریه دریافت نخواهد کرد.

پمپئو در ادامه گفت: ما تا زمانیکه تمامی این پرونده ها را بشکل مناسب حل نکنیم آرام نخواهیم گرفت یک راه حل دائمی که تضمین کند رژیم ایران هرگز ظرفیت داشتن سلاح اتمی را هیچوقت و درهیچ شکلی نداشته باشد.

ثانیاً این رژیم تروریستی را پس بزنیم که نه تنها در عراق و سوریه و لبنان عمل می کند بلکه در پایتخت های اروپایی وسراسر جهان نیز عمل می کند. این قابل تحسین است و امیدوارم بتوانیم حمایت بیشتری از شرکای اروپائی مان در این تلاش بدست آوریم و من معتقدم که ما به مرور آنرا بدست می آوریم و در آخر به جنبه دیگرمجموعه گسترده تری از فعالیت های شرورانه رژیم ایران می پردازیم و این ماموریت ماست.

نمی دانم چگونه می توان آنرا در قالب چند کلمه بیان کرد ولی باید هرکدام از آن سه مرحله را طی کرد تا مطمئن شد رژیم ایران فعالیت های کنونی اش را که برای جهان زیان آور است و به صراحت برای خود مردم ایران نیز زیان آور است، متوقف کند. 

گزارش۶ـ نقص امنیتی در گوگل پلاس؛ اطلاعات نیم میلیون کاربر لو رفت


نقص امنیتی در گوگل پلاس باعث شد اطلاعات نیم میلیون کاربر لو برود

نقص امنیتی در گوگل پلاس؛ اطلاعات نیم میلیون کاربر لو رفت

گوگل اعلام کرد که در ماه مارس سال جاری میلادی یک نقص امنیتی را در شبکه گوگل پلاس خود یافته و بلافاصله آن را برطرف کرده است.

این نقص امنیتی باعث شده است که اطلاعات شخصی بیش از نیم میلیون حساب کاربری در دسترس همگان باشد و گوگل این خبر را از ترس پیامدهایش از ماه مارس تاکنون از دید عموم مخفی کرده بود.

در پی این نقص امنیتی و عدم استفاده کاربران از این شبکه، گوگل تصمیم گرفت که دسترسی به گوگل پلاس را برای افراد متوقف کند، شبکه‌ای که کاربران آن به طور اتوماتیک همین که یک ایمیل در گوگل می‌سازند دسترسی به آن برایشان فعال می‌شود.

این نقص امنیتی باعث شده است که نام، آدرس ایمیل، شغل، جنسیت و سن بیش از نیم میلیون کاربر در معرض دید همگان قرار گیرد.

با این حال گوگل می‌گوید که اطلاعاتی مانند پیام‌های رد و بدل شده، اطلاعات محتوای ایمیل‌ها و شماره تلفن افراد در اثر این نقص امنیتی هیچ آسیبی ندیده و در معرض دید همگان قرار نگرفته است.

مدیران گوگل اعلام کرده‌اند که توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن از نقص امنیتی آن آگاه نبوده‌اند و گوگل شواهدی نیافته است که داده‌های این حساب‌ها به طور نامناسب مورد استفاده قرار گرفته باشد.

گوگل، سرویس گوگل پلاس خود را در رقابت با فیس بوک در سال ۲۰۱۱ راه انداخت اما شکست این سامانه و عدم استقبال از آن یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های گوگل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. 

فدراسیون بین المللی حمل و نقل: محکوم کردن تهدید رانندگان اعتصابی


فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل ITF با شانزده و نیم میلیون عضو طی بیانیه یی تعیین مجازات اعدام برای رانندگان اعتصابی ایران را محکوم کرد. استفن کاتن Stephen Cotton ، دبیر کل این فدراسیون گفت: "مجازات اعدام برای اعتصاب جدی ترین نقض حقوق کارگران ، غیر انسانی و غیر قابل تصور است.

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: