مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۳۵

خبر کوتاه و تکون دهنده بود: مرگ دنیا!
این خبر براستی دنیائی رو، رو سر همه خراب کرد.
به دلیل ریزش دیوار حیاط در مدرسه روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج، دنیا ویسی دانش آموز ۶ ساله این مدرسه بدلیل شدت جراحات وارده، متاسفانه فوت کرد. این واقعه که درست در روز جهانی کودک اتفاق افتاد، اوج مظلومیت کودک ایرانی رو به‌نمایش گذاشت.
اگر یادتون باشه از چند روز قبل از شروع سال تحصیلی تا امروز، تولیدکنندگان مجله اجتماعی اقتصادی برنامه های متعددی در باره وضعیت مدارس فرسوده تهیه کردن و تو این برنامه ها، ناامنی این مدارس رو یادآوری کردن و درمعرض دید همه گذاشتند و نسبت به اون هشدار دادند
ولی تو این رژیم تنها چیزی که ارزش نداره جون مردم و کودکان ایرانه.
با تسلیت به خونواده دنیا و همه مردم کردستان، برنامه امروزمون رو تقدیمتون میکنیم

اخبار


چپاول ۲۵۰۰ میلیاردتومانی از بودجه دانشگاهها


بدنبال برخی از اعتراضات بابت اختصاص بودجه دانشگاهها به خارج از حوزه دانشگاهی یک کارگزار رژیم در وزارت علوم ضمن اعتراف به این امر در توجیه آن گفت : یک سری موسسات خارج از مجموعه وزارت علوم هستند که به عنوان موسسات پژوهشی فعالیت می‌کنند و اگر از قبل به اینها بودجه داده می‌شده، حالا نمی‌توان بودجه‌های آنها را قطع کرد.

افزایش ۱۲ درصدی هزینه خدمات


مرکز آمار ایران: هزینه‌های تولید در بخش خدمات طی بهار امسال رشد ۱۱.۹درصدی نسبت به بهار 96 داشته است.
مجله آینده نگر شماره ۷۵ صفحه ۱۴ این خبر موجود است.

غارتگری در بخش مسکن!‌ قیمت مسکن در ایران ۵ برابر بیش از دنیا درآمد سوز است


یکی از اعضای مجلس ارتجاع: در جهان ۷ تا ۱۷ درصد درآمد برای مسکن هزینه می شود اما در کشور ما حداقل ۳۵ تا ۸۰ درصد در آمد برای مسکن هزینه می شود . دو میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلاردر کشور وجود دارد، از سال ۷۱ تا سال ۱۳۹۴ در شهر تهران بهای زمین ۱۲۸ برابر ، بهای مسکن ۸۸ برابر و اجاره بها ۱۰۶ برابر شده است.

چپاول پرستاران به اسم تعاونی


یک پرستار: «گفتند پول‌هایتان را بگذارید تعاونی سازمان نظام پرستاری وام بگیرید؛ ما هم همین کار را کردیم؛ آنچه داشتیم یکجا بردیم، دادیم صندوق تعاونی؛ حالا نه از وام خبری هست نه از اصل پول»

مهاجرت و حاشیه نشینی ۵۰ درصد ساکنان روستاهای خراسان جنوبی


یک کارگزار رژیم در بیرجند: ۵۰ درصد از روستاهای خراسان جنوبی که کشاورزان ساکنان اصلی آن بودند، به علت بی‌آبی خالی از سکنه شده و ساکنان آن، به شهرستان‌های مجاور و حاشیه‌ شهرها پناه برده‌اند.

۱۱میلیون کم سواد و وبی‌سواد! تنزل رتبه سوادآموزی تحت حاکمیت آخوندها


یک عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد: نرخ رجعت به بیسوادی در کشور ۴۶،۸ درصد می‌باشد. همچنین ۱۱ میلیون نفر کم‌سواد و بیسواد در کشور داریم. نرخ زنان باسواد درکشورهای همجوار مانند امارات ۹۵.۸ درصد، در اردن ۹۹ درصد، در ترکیه ۹۱ درصد و در ایران ۸۲.۵ درصد است و نشان می‌دهد از این حیث از وضع مطلوبی برخوردار نیستیم.

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در ایران یک دوازدهم استاندارد جهان


یک کارگزار رژیم در آموزش و پرورش: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در مکان های سرپوشیده و باز بدون احتساب حیاط مدرسه، 33 صدم متر مربع است که رقم ناچیزی است.
درصورتی که استاندار سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان در جهان ۴ متر مربع می‌باشد.

گزارش اول « معلم؛ عاشقی که به مسلخ فقر شدید برده شد»


روانشناسان، معلمی رو به عنوان یکی از سه حرفه پراسترس دنیا می شناسن؛ و معلمان در بسیاری کشورهاحقوقهای بالایی دریافت میکنند. در برخی‌کشورها هم که معلمانش حقوق نسبتا پایینی دارند باز هم حقوقشون چند برابر معلمان ما است.

گزارش دوم « لولاتصویری بجای‌آب آشامیدنی، آبی به رنگ آبغوره»


لوله های فرسوده، نشت فاضلاب به آبهای زیرمینی، نشت شیرابه‌های زباله ها و پسابهای کشاورزی و صنعتی به منابع آبهای تجدید پذیر و تجدید ناپذیر باعث افزایش آلودگی آب آشامیدنی در بسیاری از شهرهای میهن شده به طوری که حتی استان گیلان هم که قاعدتا به دلیل بارندگیهای زیاد و پر آب بودن نباید چنین آلودگیهایی داشته باشه، مردم در بسیاری از شهرهای این استان به جای آب لوله کشی از آب تانکر یا آب بطری استفاده می‌کنن. از جمله در غرب استان گیلان شهرپیربازار آلودگی آب بسیار شدیده.

مردم بارها شکایت کرده‌ان اما پاسخ حاکمیت آخوندی که دستش تا مٍرفَق در خون مردم سوریه و هزینه کردن میلیاردها دلار برای بقای خودش در عراق و سوریه و لبنان و یمنه پاسخش به مردم اینه که بودجه و اعتبار نداریم با هم بشنویم


گزارش سوم « سیل ویرانگر در مناطق جنگلی تالش چرا؟»


اغلب پدیده‌های طبیعی دو وجه دارند، یک وجه با جلوه‌ای زیبا یک وجه خطرناک. اگر بخوبی مدیت و کنترل شن می‌توانند به محیط زیست و در نتیجه به انسان کمک شایانی داشته باشن. ولی اگر درست کنترل نشن می‌تونن مرگبار باشن. اما در ایران تحت حاکمیت آخوندها، تقریباً هر پدیده‌‌ی طبیعی مرگبار شده. این تصادفی نیست بلکه به میزان سرمایه گذاری و زیرساخت‌های هر کشور برمی‌گرده؛ یک نمونه از این پدیده‌ها بارندگیه.
با این که بحران آب بطور جدی همه‌ جای کشور رو فرا گرفته اما به محض این که یک بارون میاد سیل زندگی مردم را نابود می‌کند.براستی علتش چیه؟ یک نمونه اش بارش‌های اخیره.گزارشی رو ببینیم
لطفا به اشتراک بگذارید: