محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران است-۲۰دقیقه

 

عملیات تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در اواخر ژوئن گذشته نشان داد که رژیم ایران تا کجا به تروریسم نیازمند است. آیا اروپاییها این وضعیت را تحمل می کنند؟ گزارشی از روزنامه الریاض عربستان سعودی

 محاکمه اسدالله اسدی، محاکمه رژیم ایران است


در عرف دیپلماتیک اروپا قابل‌قبول نیست که به رژیم ایران اجازه داده شود ازسفارتخانه‌ها و دیپلماتهایش برای انجام انفجارهای خونین در خاک اروپا استفاده کند. بر همین اساس آلمان قبول نکرد که اسدالله اسدی را به رژیم ایران تحویل داده یا بگذارد وی به محل کارش در وین بازگردد چرا که در قوانین آلمان فدرال این اقدام، مشارکت در جنایت یا بستن چشم به روی آن میباشد. لذا او را برای تکمیل محاکمه و محکومیتش و اعمال مجازاتی عادلانه ، به بلژیک تحویل داد . باید گفت که محاکمه این دیپلومات، محاکمه رژیم و رفتارهای آن میباشد.

همچنین فرانسه در پی این عمل تروریستی اقدامات شدیدی را برای ریشه‌کنی تروریسم رژیم ایران از سرزمینش شروع کرد . برخی سیاستمداران و کارشناسان به تشدید اقدامات اروپایی علیه تروریسم رژیم ایران فراخواندند. این فراخوانها در جریان کنفرانسی در بروکسل تحت عنوان «موج جدیدتروریسم رژیم ایران ـ واکنش اروپا و آمریکا» مطرح شد.

شرکت کنندگان، جامعه جهانی را به پایان دادن به سکوت در قبال تروریسم رژیم ایران در غرب و حمایت از اعتراضات مردمی علیه رژیم دیکتاتوری در ایران فراخواندند.

سناتور رابرت توریسلی گفت: فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در غرب واکنش رژیم در قبال فشارهای بینالمللی و همچنین ضعف او در مقابل اعتراضات مردمی در داخل کشور است.

مریم رجوی، با یک پیام ویدئویی به کنفرانس بروکسل گفت:‌ آخوندهای حاکم بر ایران با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌سکوت و تسلیم بکشانند. پاسخ آنها قاطعیت است. سیاست مسئولانه نسبت به‌صلح و امنیت جهان همین است. وی خاطرنشان ساخت قیام‌ها و جنبش اعتراضی در ایران ادامه دارد و اقتصاد فروپاشیده است. این در حالی است که در 12ماه اخیر پول رسمی کشور چهار پنجم ارزش خود را از دست داده است.

خانم رجوی افزود:‌ در سطح بین‌المللی نیز دو تحول مهم رژیم ولایت فقیه را در منگنه گذاشته است: یکی پایان سیاست مماشات با استبداد دینی و دیگری تشدید تحریم‌ها.


وی اروپایی‌ها را به مقابله با این رژیم فراخواند و گفت:‌ سفارت‌خانه‌های رژیم را، که مراکز شناخته شده جاسوسی و تروریسم است، تعطیل کنید. با شرکتهای سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خامنه‌ای معامله نکنید. هرمعامله‌یی با این‌نهادها کمک به‌تأمین مالی تروریسم است. در مقابل اعدام و شکنجه زندانیان ایران و نقض گسترده حقوق‌بشر مردم ایران سکوت نکنید و مسئولان جنایت علیه بشریت در 40سال گذشته در ایران را به عدالت بسپارید!
لطفا به اشتراک بگذارید: