سفر برایان هوک و پیامدهای نقض تحریم نفت ایران

سفر برایان هوک و پیامدهای نقض تحریم نفت ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، هدر نائورت،روز ۲۲مهر در مورد سفر رئیس کروه اقدام ایران به هندوستان و کشورهای اروپا گفت: برایان هوک، در این سفر ( که از دهم اکتبر آغاز شده و تا ۱۷ اکتبر ادامه خواهد یافت) تلاش دارد آنها را با جزئیات مجازات خرید نفت از رژیم ایران پس از تکمیل تحریم‌ها در ۱۳ آبانماه ۹۷، مطلع کند.

هند بعد از چین بزرگترین خریدار نفت خام آسیایی از رژیم ایران محسوب میگردد، لذا دولت ایالات متحده آمریکا در نظر دارد، هند و دیگر کشورها را به قطع کامل سفارش نفت از رژیم ایران قانع کند.

تاکید بر سیاست به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، هدر نائورت، گفت، واشنگتن بر اجرای سیاست به صفر رساندن نفت و گاز رژیم ایران پس از اعمال مرحله دوم تحریم‌ها از نیمه آبان، تاکید دارد.

نائورت گفت: «همانگونه که پرزیدنت ترامپ گفت، برایان هوک مساله را به مقامات هند گوشزد خواهد کرد». او درباره اعمال تحریم بر هند در صورتی که آنها به خرید نفت از ایران ادامه دهند، نیز گفت: «هندی‌ها متوجه خواهند شد که خرید نفت از ایران، از دیدگاه آمریکا، به اعمال مجدد تحریم‌های ما علیه ایران کمک نخواهد کرد و آمریکا دقیقا این مساله را پیگیری می‌کند».

مطابق گزارش ها، کشور هند قصد دارد که خرید نفت از رژیم ایران را به تدریج کاهش دهد. طی ماه‌های گذشته آثار این تصمیم در واردات نفت این کشور دیده شده است.

دور دوم تحریم های رژیم ایران شامل قطع دسترسی از سوئیفت است

به گزارش رسانه های خبری دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران شامل اعمال تحریم بر بانک مرکزی این رژیم نیز خواهد بود. این امر همچنین شامل قطع دسترسی رژیم ایران به سوئیفت یا جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، است.

با نزدیک شدن ضرب الاجل اعمال دور دوم تحریمها، ارزش ریال ایران در برابر ارزهای بین المللی بشدت سقوط کرده است.

مارشال بیلینگس‌لی، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به ترکیه از جمله، با بیان این‌که تحریمهای جدید متفاوت از قبل خواهد بود گفت: تحریمها علیه رژیم ایران بسیار قاطع و فراگیرتر از تحریمهای قبلی خواهد بود. دلیل آن نیز نگرانی ما از خطر مواضع رژیم ایران برای ایجاد بحران جدید در خاورمیانه است. اگر یکی از این موشک ها ریاض را هدف بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر شبه‌‌نظامیان تحت حمایت ایران اقدامات اشتباهی در سوریه انجام دهند؟ در وضعیت خطرناکی که ایران به وجود آورنده آن است قرار داریم. بنابراین فکر می‌کنیم که تحریمها بهترین راه برای پایان دادن به این مسائل است. به همین دلیل بسیار بیشتر از قبل فعال خواهیم بود.

مرحله دوم تحریم علیه رژیم ایران، کدام عرصه ها را شامل خواهد شد

گفتنی است قرار است در دور دوم تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران در سیزدهم آبانماه عرصه‌های زیر هدف تهاجم قرار گیرد :

  • فعالیت‌های مربوط به بنادر ایران، بخش‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی و کشتی‌سازی

  • خرید و فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی از ایران؛

  • هر گونه تبادل مالی با بانک مرکزی رژیم و دیگر نهادهای مالی آن از طریق مؤسسات مالی خارجی؛

  • بخش انرژی رژیم ایران؛

  • خدمات بیمه‌ای و بیمه اتکایی برای تبادلات رژیم ایران.


بیشتر بخوانید:

· دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران/ سفرهای برایان هوک به اروپا و هندوستان


· معاون خزانه‌داری آمریکا: تحریمهای جدید علیه رژیم ایران قاطع‌تر و فراگیرتر خواهد بود


· چگونه رژیم ایران برای دور زدن تحریمها صادرات نفت خود را مخفی می‌کند


· سناتور جوزف لیبرمن: رژیم ایران بزرگترین تهدیدی که ما با آن مواجه هستیم



 
لطفا به اشتراک بگذارید: