بحران سازیهای شبه نظامیان حزب الله لبنان-۲۰دقیقه

 

منابع لبنانی می گویند دومین مرحله از تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران تأثیر جدی بر شبه نظامیان حزب الله می گذارد

 حزب الله قادر نیست تحریم های جدید آمریکا را دور بزند و در نتیجه کل لبنان تحت تاثیر منفی آن قرار خواهد گرفت.

این تحریمها شبه نظامیان حزب الله لبنان را وارد بحران جدیدی می کند.

با نزدیک تر شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا در ماه آینده بازتابهای این تحریم ها بر روی یکی از بازوهای اصلی رژیم ایران یعنی حزب الله لبنان نیز ظاهر می شود

قرار است تحریم های آمریکایی شبکه مالی رژیم ایران را فلج کند و در نتیجه این رژیم نخواهد توانست نیروهای نیابتی اش را در منطقه تغذیه کند، امری که باعث شده شبه نظامیان این رژیم در لبنان دست به اقداماتی برای مقابله با تحریم ها بزنند.

ولی این اقدامات تنها بر روی حزب الله بازتاب نخواهد داشت بلکه بر کل لبنان تاثیر خواهد گذاشت .

منابع لبنانی می گویند آنها تلاش می کنند با بکارگیری بخش های عمومی و خصوصی این تحریم ها را دور بزنند چرا که بعضی از کرسی های وزارتی در دولت لبنان را در اختیار دارند.

چنین اقداماتی نه تنها می تواند کل لبنان را زیر تهدید تحریم های آمریکا قرار دهد بلکه نهادهای دولتی آنرا نیز تهدید می کند.

فشار آمریکا بر روی رژیم ایران و عواملش نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم می شود چرا که کنگره تصمیم گرفته است تا اقدامات جدی و تعیین کننده ای را علیه آنها انجام دهد .

آخرین اقدام آمریکا پنجشنبه گذشته بود که وزارت خزانه داری یک فرد و هفت شرکت لبنانی را به اتهام حمایت مالی از حزب الله لبنان هدف تحریم قرار داد.

تلاشهای حزب الله برای دور زدن تحریم های آمریکا دولت لبنان را در مقابل گزینه های سختی قرار خواهد داد چرا که آنها لبنان را با بحرانهای حساب نشده ای روبرو کرده اند.

اسکای نیوز-حزب الله و تاثیرات تحریمهای رژیم ایران براین گروه تروریستی
لطفا به اشتراک بگذارید: