به دستور خامنه ای آب به روی مردم عراق بسته خواهد شد-۲۰دقیقه

 

خامنه ای دستور داده است تا آب جاری از ایران بر روی مردم عراق بسته شود. مردم عراق علیه این اقدام ضدمردمی به خشم آمده اند:

به دستور خامنه ای آب به روی مردم عراق بسته خواهد شد


رژیم ایران روز سه شنبه اعلام کرد آبهای جاری بسوی خاک عراق را که میزان آن به ۷ میلیارد متر مکعب می رسد قطع کرده واین اقدام باعث ایجاد کمبود آب و آلودگی آن می شود که در عمل بعضی از شهرهای عراق و در صدر آنها بصره از آن رنج می برند

معاون وزیر کشاوری رژیم بنام علی مراد اکبری گفته است ایران نزدیک به ۷ میلیارد متر مکعب آب را در مرزهای غربی و شمال غرب عراق به دستور خامنه ای قطع خواهد کرد.

او گفته است قرار است این میزان آب در سه پروژه اصلی به مساحت ۵۵۰ هزار هکتار در خوزستان در جنوب غرب ایران و ۲۲۰ هزار هکتار در خوزستان و ایلام مصرف شود.

 او ادعا کرده است که این پروژه ها برای افزایش تولیدات کشاورزی در کشور است و کمبود آب یکی از تهدیداتی است که با آن روبرو هستیم که می خواهیم آن را برطرف کنیم.

رژیم ایران در گذشته اکثر آبراهها در خاک ایران راکه به رود دجله در عراق می ریختند مسدود کرده و باعث کاهش بسیار زیاد آب در این رود شده است.

 حکومت اقلیم کردستان نیز در گذشته گفته است رژیم ایران مسیر رود کارون را بطور کامل تغییر داده و سه سد بزرگ را بر روی رودخانه کرخه احداث کرده است . این در حالی است که این دو رود منبع اصلی آب برای اقلیم کردستان و کل عراق بوده است


در پی تغییر مسیر رودخانه ها توسط رژیم ایران ، کمبود آب در عراق این کشور را با مشکلی جدی روبرو کرده است. استان بصره بطور خاص بخاطر کمبود آب ، آلودگی آن و نبود خدمات دولتی شاهد تظاهرات بزرگی در ماه ژوئیه بود .

در ماه ژوئن گذشته میزان نمک که از خلیج فارس به سوی شمال شط العرب می ریزد افزایش داشته است . این آب تنها منبع ساکنان استان بصره است.

اروند روند از پیوستن دو رودخانه دجله و فرات در شمال استان بصره تشکیل می شود و به دلیل برداشت آب از این دو رود توسط رژیم ایران و ترکیه میزان آب در آن کاهش یافته و باعث شده که آب شور از خلیج فارس وارد آن شود .
لطفا به اشتراک بگذارید: