تغییر بافت اجتماعی سوریه توسط رژیم ایران-۲۰دقیقه

 

رژیم ایران در ادامه جنایات خود در سوریه مشغول تغییر بافت جمعیتی در منطقه وسیعی از این کشور است. گزارشی از تلویزیون الاخباریه

در سوریه ساحل جنوبی رود فرات که از شهر المیادین به سوی شهر آلبو کمال جاری است و به منطقه شامیه معروف است در کنترل عناصر سپاه پاسداران است .

 به نوشته شبکه فرات پست در زمانیکه این منطقه تحت کنترل رژیم اسد بود به هر شهروند سوری که تمایل داشت به آن بازگردد ۳ هزار لیره داده می شد

ولی امروز عناصر سپاه پاسداران که کنترل آنرا در دست دارند مانع بازگشت مردم می شوند.

احمد رمضان یکی از اعضای اپوزیسیون سوریه در این رابطه گفت در استان دیر الزور حتی زرهی هایی حرکت می کنند که پرچم رژیم ایران را دارند

 الان رژیم ایران تلاش می کند تا از منطقه شامیه به مرزهای عراق برسد و در نتیجه ارتباط میان تهران و سوریه را از این منطقه برقرار کند .

 در مناطق تجاری و مسکونی دمشق هم همین خطر وجود دارد .

 در حلب و حمص همین مشکل وجود دارد و رژیم ایران هزاران شهروند سوری را مجبور به ترک خانه هایشان می کند، به آنها فشار می آورد که خانه هایشان را بفروشند و در بعضی موارد مغازه های آنها را به آتش می کشند تا صاحبان آنها را مجبور به ترک یا فروش آنها کنند . این وقایع مسکوت گذاشته شده است.

 ما در سوریه در مقابل جنگ تغییر بافت اجتماعی توسط رژیم ایران قرار داریم

رژیم ایران تنها به این اکتفا نمی کند که مردم سوریه به خانه هایشان باز نگردند بلکه شبه نظامیان موسوم به نجبای عراق نیز در استان دیر الزور به مردم فشار می آورند تا مذهبشان را تغییر دهند و آنها را مجبور کنند تا در صفوف شبه نظامیان فعالیت کنند.

عوامل رژیم ایران همچنین نام بعضی مساجد در این منطقه را تغییر داده اند

 آنها یک مسجد را در محله الجوره به مرکز توزیع مواد به نیازمندان تبدیل کرده اند تا از فقر و نیازمندی هایشان سوء استفاده کنند.

 رژیم ایران یک حسینیه نیز در محله عین علی در حومه شرقی استان دیرالزور تاسیس کرده تا از آن بعنوان یک پایگاه استفاده کند

در طرف دیگر دیرالزور نیروهای آمریکایی و همپیمانان سوری آنها قرار دارند ولی چیزی که روشن است این است که رژیم ایران به سادگی دست از دیرالزور بر نمی دارد.

الاخباریه-nohدخالت های پاسداران رژیم در سوریه
لطفا به اشتراک بگذارید: