سناتور جوزف لیبرمن: رژیم ایران بزرگترین تهدیدی که ما با آن مواجه هستیم-۲۰دقیقه

 

سناتور جوزف لیبرمن رژیم ایران را به عنوان تهدیدی بزرگ معرفی کرد و خواستار مقابله با آن شد:

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت: ما در حال فشار آوردن روی رژیم ایران به‌لحاظ اقتصادی هستیم. مردم در تمامیت علیه این رژیم هستند. رژیم ایران، بزرگترین تهدیدی است که ما با آن مواجه هستیم.

سناتور جوزف لیبرمن پیشتر نیز در جلسه اتحاد علیه ایران اتمی گفته بود: وضعیت اقتصادی در ایران بدتر شده است. در این وضعیت، گزینه رژیم ایران این است که برنامه اتمی خود را کاملا متوقف کند و دست از حمایت از تروریسم بردارد. در غیراین صورت با انقلاب مردمی مواجه می‌شود که خواستار تغییر هستند.

این جلسه با حضور مقامها و شخصیتهای آمریکایی و عربی در نیویورک تشکیل شد، تهدیدهای رژیم ایران در زمینه‌های مختلف و راههای مقابله با آن بررسی شد.

سناتور جوزف لیبرمن، اشاره به بازگشت تحریمهای هسته‌یی آمریکا علیه رژیم ایران گفت پاسخ مثبت کشورها به این تحریمها نشانه قدرت آمریکا است. شرکتهای عمده اروپایی مانند توتال از ایران خارج شده‌اند. هر چند دولتهای اروپایی به این شرکتها فشار وارد می‌کنند، اما این شرکتها پاسخگوی سهامداران خود هستند و از ایران خارج می‌شوند.

سناتور لیبرمن نیز گفته بود:در مورد موضوع تحریمها زمانی که در سنا بودم به واقع درگیر آن بودم، موضوع این بود که به رژیم ایران گفته شود توسعه تسلیحات اتمی و تهدیدکردن آمریکا عواقبی دارد. ما همچنین در گروه اتحاد علیه ایران اتمی که من افتخار ریاست آن را دارم متمرکز بودیم که به تجار سراسر جهان بگوییم شما باید انتخاب کنید شما می‌توانید به ایران بروید ولی بعد تحت تحریمهای تصویب شده آمریکا قرار می‌گیرید. شما دیگر نمی‌توانید به اقتصاد آمریکا به بازار آمریکا و سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشید و برخی از آنها عقب کشیدند ولی برخی به ایران رفتند.

 اکنون که پرزیدنت ترامپ تحریمها را مجدداً اعمال می‌کند برخی از آنهایی که به ایران رفته بودند بیرون می‌کشند و برخی هم می‌گویند به آنجا نخواهند رفت و این دقیقاً چیزی است که زمانی که ما این تحریمها را تصویب کردیم می خواستیم.

می دانم که دونالد ترامپ و دولت او نیز زمانی که تحریمها را مجدداً اعمال می‌کنند همین را می‌خواهند زیرا در نقطه‌ای فشار اقتصادی چنان قوی می‌شود که رژیم متعصب تهران باید بین اصرار بر یکدنگی خود و پذیرش خطر انقلاب دیگری در ایران انتخاب کند زیرا وضعیت اقتصادی مردم بسیار وخیم است.
لطفا به اشتراک بگذارید: