قاتلی که به دیگران عفو می دهد!-۲۰دقیقه

 

سرتیپ اسعد الزعبی از رهبران اپوزیسیون سوریه می گوید بشار اسد که در قتل عام مردم سوریه دست دارد در آخرین مراحل سرنگونی خود به دیگران عفو می دهد! بخشهایی از مصاحبه وی با اسکای نیوز را می بینیم:

بشار اسد برای پشت سر گذاشتن جنگ در سوریه و تثبیت منصبی که در آن نشسته عفو عمومی اعلام کرد.

 عفو کسانی که از ارتش او جدا شدند و به خارج سوریه رفتند یا هنوز در این کشور زندگی می کنند.

 شخصیتهای اپوزیسیون به این طرح مشکوکند. آنها نگرانند که چه بسا اسد بخواهد از اپوزیسیون انتقام بگیرد.

بر اساس طرح عفو بشار اسد کسانی که بعد از قیام سال ۲۰۱۱ از ارتش او فرار کرده اند عفو می شوند.

 سؤالی که در این رابطه مطرح می شود این است که چرا در چنین زمانی فرمان عفو داده می شود . در سال ۲۰۱۵ نیز بشار اسد مشابه همین حکم را صادر کرده بود.

در این رابطه سرتیپ اسعد الزعبی از ریاض به اسکای نیوز گفت ابتدا باید این مثال را بزنم که می گویند اگر شرم نمی کنی هر کاری دوست داری را انجام بده .

 وقتی که از قانون عفو صحبت می کنیم این دومین یا سومین بار است که در دوره انقلاب سوریه، بشار اسد چنین حکمی را صادر می کند . به نظر من این آخرین حربه ای است که بشار اسد قبل از سقوط نهایی اش در دست دارد.

 خوب است که همه بدانند اگر یک افسر فرار کرده باشد بر اساس قوانین دو یا ده یا ۱۵ سال زندانی می شود، ولی افسری در سطح بشار اسد که مرتکب تمامی جنایت هاشده ، نزدیک به یک و نیم میلیون نفر را به قتل رسانده ، ۱۲ میلیون نفر را آواره کرده . ۷ میلیون نفر را بی خانمان کرده ، چهار و نیم میلیون خانه را ویران کرده ، کشته و مجروح کرده و آواره کرده و تسلیحات شیمیایی بکار گرفته چه حکمی باید بگیرد ؟

 ثانیا بشار اسد مشروعیت ندارد . چگونه فردی که از نظر تمام دنیا نا مشروع است می تواند چنین حکمی را بدهد ؟


علاوه بر این حاکمیت سوریه در دست او نیست. این تصمیم را یا روسیه گرفته یا رژیم ایران و در نتیجه وقتی که چنین حکمی را صادر می کند باعث تمسخر می شود نه تنها تمسخر اپوزیسیون بلکه تمامی کشورهای جهان که این عفو را شنیده اند او را مسخره می کنند.

اسکای نیوز-سوریه عفواسد و شک مخالفین -از تحلیگران ژنرال الزعبی
لطفا به اشتراک بگذارید: