قاچاق نفت در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران -۲۰دقیقه

 

بر اساس گزارش های مطبوعاتی آمریکا سپاه پاسداران با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا که در چهارم نوامبر شروع خواهد شد تلاش می کند تا در تنگه هرمز نفت خام را بطور قاچاقی بفروش برساند

قاچاق نفت در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران


مجله فارن پالیسی نوشت:‌ شبه نظامیان سپاه پاسداران با قاچاق نفت می توانند ملیاردها دلار بدست بیاورند.

رژیم ایران تحت پوش فروش نفت خام در داخل کشور دست به قاچاق آن به خارج ایران می زند. این رژیم دست به بسیج تبلیغاتی زده و می گوید برای مقابله با تحریم ها و بازتابهای آن اوراق بهادار انرژی تهیه کرده است .

سؤالی که مطرح است این است که چه کسی در داخل ایران قادر است تا نفت را در چنین وضعیت وخیم اقتصادی درخارج ایران بفروش برساند.

 پاسخ منطقی این است که انگشت اتهام را به سپاه پاسداران و عوامل و دستگاههای مخفی اش که اقتصاد ایران را در کنترل خود دارد باید نشانه رفت

بر اساس گزارش ها، سپاه پاسداران میلیون ها دلار را از طریق افزایش قاچاق نفت بدست می آورد .

 رسانه های حکومتی به نقل از برخی نمایندگان مجلس از پیدا شدن بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت خام در تنگه هرمز به سوی آدرس های ناشناسی خبر داده اند .

فارن پالیسی عقیده دارد که این رویداد تنها شروع قاچاق نفت در آینده نخواهد بود بلکه تلاش رژیم برای دور زدن سلسله تحریم های پیش روست .

 انتظار می رود رژیم ایران تلاش کند روزانه یک میلیون بشکه نفت را برای مقابله با تحریم های اقتصادی اش تولید و آنرا توسط شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در بازار سیاه قاچاق کند .

بر اساس منابع اپوزیسیون ایران در سال ۲۰۰۷ در حالی که اقتصاد رژیم زیر تحریم بود سپاه پاسداران رژیم بیش از ۱۲ میلیارد دلار آمریکایی را از طریق قاچاق بدست آورده است .

 بر اساس آمار هفت سال بعد در حالی که تحریم های بین المللی علیه رژیم به اوج خود رسید روزانه ۱۲۵ هزار بشکه نفت و علاوه بر آن مشتقات نفتی با قیمت هفت میلیارد دلار از ایران قاچاق شده است .

اسکای نیوز قاچاق نفت توسط سپاه پاسداران
لطفا به اشتراک بگذارید: