محکومیت موج اعدامها و قتل عام زندانیان در ایران-کنفرانس و نمایشگاه در شهرداری۵ پاریس

پاریس – شهرداری منطقة ۵


کنفرانس و نمایشگاه به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام


۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۸ مهر ۹۷)


 

محکومیت موج اعدام‌ها و قتل عام زندانیان سیاسی


و نقض حقوق بشر در ایران توسط رژیم رکورد دار اعدام


فراخوان به محاکمة مسئولان جنایت علیه بشریت


زیرنویس ثابت : پاریس شهرداری منطقه ۵ ـ کنفرانس به مناسبت روز جهانی علیه اعدام


 

شهردار برونو ماسه


در کنفرانس در شهرداری منطقة ۵ پاریس که به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام توسط کمیتة شهرداران فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک برگزار شد، برونو ماسه شهردار ویلیه آدام در سخنرانی خود به سوابق حمایتش از مبارزة مردم و مقاومت ایران علیه رژیم آخوندی پرداخت و گفت:

دفاع از مردم کشوری که به تنهایی ۵۵٪ اعدام‌های سراسر جهان در آن صورت می‌گیرد و رژیم حاکم برآن آرامش و ثبات را نه تنها از مردم (این کشور) بلکه از کل منطقه سلب کرده، به نظر من یک آرمان اولویت‌دار است. قطعاً (این آرمان) اولویت دارد و ما باید تا به انتهای این مسیر به‌پیش برویم.

شهردار برونو ماسه سپس به دیدارش با مجاهدان اشرفی اشاره کرد، و افزود:

«آنها کسانی هستند که هدفشان برقراریدموکراسی مبتنی بر جدایی دین از دولت است. پس به‌خاطر تمام آنهایی که درد و رنج کشیده‌اند و تمام آنهایی جانشان را در این مبارزه فدا کردند، ما وظیفه داریم که هم‌چنان شما را تا به آخر همراهی کنیم.».

 

پیر برسی - رئیس حقوق بشر نوین فرانسه


پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه در سخنرانی خود در کنفرانس در شهرداری منطقه پنج پاریس دربارة اوضاع متحول ایران، گفت: «وضعیت در حال تغییر است و رو به جلو به‌پیش می‌رود. چه کسی همین چند سال پیش تصور می‌کرد که وضعیت کنونی در ایران و اطراف آن، وضعیتی باشد که اکنون در آن قرار دارد؟».

وی در ادامة سخنانش به قیام مردم ایران و حرکت‌های اعتراضی هم‌چون اعتصابهای کامیون‌داران اشاره کرد و سپس، گفت: «ما در مرحلة پایانی این مسیر هستیم... باید روزی این رژیم وحشتناک (به‌خاطر قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67) حساب پس بدهد.

امیدوارم که دادگاه جنایی بین‌المللی بتواند روزی قاتلان مردم ایران را هم‌چون تمام دژخیمان در جهان، محاکمه کند».

پیر برسی در ادامة سخنانش به توطئة تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت اشاره کرد و گفت:

«من همواره از ظرفیت مقاومت ایران و مجاهدین در گردهم‌آوردن این میزان از افراد شگفت‌زده می‌شوم. این نشان‌دهندة پویایی این مقاومت است...».

 

اعلام فراخوان ۲۳۲۰ زندانی زیر حکم اعدام


و فراخوانهای متعدد دیگر


از سوی زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف


برای لغو حکم اعدام


 

در کنفرانس در شهرداری منطقة پنج پاریس که درروزجهانی علیه حکم اعدام برگزارشد، فراخوان برای لغو حکم اعدام از سوی ۲۳۲۰ زندانی زیر حکم اعدام در ۹ زندان رژیم آخوندی در تهران، کرج، یزد، ارومیه، کرمانشاه، اصفهان، اردبیل و گوهردشت و هم چنین فراخوانهای متعدد دیگر برای لغو حکم اعدام از سوی زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف و بستگان زندانیان دربند از جمله ۱۳ طایفه بلوچ اعلام شد.

 

 بهزاد نظیری


بهزاد نظیری عضو کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت ضمن قرائت این فراخوان‌ها گفت:

خانم ها ، آقایان

در اینجا من میخواهم توجه شما را به خبرهایی از داخل زندانها در ایران در مورد موضوع بحث امروزمان یعنی اعدام در رژیم ملایان جلب کنم.

مقاومت ایران از روز ۲۳ سپتامبر تا امروز درگیر یک کارزار گسترده در مورد حکم اعدام در ایران و در زندانها و درمیان خانواده های زندانیان بوده است.

به مناسبت روز جهانی علیه اعدام، ۲۳۲۰ زندانی زیر حکم اعدام در ۹ زندان برای لغو حکم اعدام فراخوان داده موافقت خود را با بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرده اند . در حال حاضر در ایران، به گفته نمایندگان و مقامات رژیم ملایان، بیش از ۵۰۰۰ نفر زیر حکم اعدام به سر می برند و کابوسی را که آنها شبانه روز با آن دست و پنجه نرم میکنند میتوانیدحدس بزنید.

بیانیه ای که از تایید ۲۳۲۰ تن از آنها برخوردار است مربوط به ۹ زندان است :

۱.زندان گوهردشت

۲.زندان ارومیه

۳.زندان دیزل آباد کرمانشاه

۴.زندان دستگرد اصفهان

۵.زندان مهاباد

۶.زندان اردبیل

۷.زندان یزد

۸.زندان مرکزی کرج

۹.زندان تهران بزرگ

جمع ۲۳۲۰ نفر از ۹ زندان

حالا قسمتی از « فراخوان به لغو حکم ظالمانه اعدام از سوی زندانیان محکوم به اعدام در سراسر ایران» را برایتان میخوانم:

امسال در حالی به روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام نزدیک می شویم که تا پایان شهریور ماه ۱۷۰ نفر از همزنجیران ما را طی ۶ ماه اعدام کردند. اما ما هزاران زندانی در سراسر ایران هستیم که پشت میله‌های زندانهای مخوف در انتظار مرگ نشسته‌ایم. لحظات یک اعدامی را زانیار مرادی که چندی پیش سر به دار شد چنین نوشت:

«۹ سال گذشت ۹سال که شب و روزش را با حکم غیر انسانی اعدام سپری کردم. در این مدت طولانی همیشه چند متر طناب و چند تکه چوب را در تمام لحظات در کنارم احساس کردم و خیلی شب ها حتی به دار آویزان شدن خود را دیده ام.۹ سال است که شب و روزش به چوبه دار و طنابی که قرار است آنرا به دور گردنم بیاندازند می اندیشم اما به جایی نرسیدم جز اینکه خود را با این اندیشیدن خسته کردم. هر بار با اعدام کردن جوانان در این سرزمین احساس میکردم که نوبت من هم فرا رسیده است...»

این احساس واقعی هر زندانی محکوم به مرگ است.....

۴۰سال اعدام و کشتار در زندانها و در ملاءعام دیگر کافی است. چوبه‌های دار پاسخ و راه‌حل مشکلات مردم ما نیست.
ما به عنوان زندانیانی که سالیان سال شب و روزمان با اعدام و مرگ عجین شده است، خانواده همه زندانیان محکوم به اعدام و خانواده زندانیان و کلیه فعالین سیاسی و حقوق بشری را فرامی‌خوانیم که علیه اعدام یک صدا شوند. از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری می خواهیم که برای لغو حکم اعدام در ایران بصورت متحد تلاش کنند و ملت ایران را در پس راندن این بلیه تاریخی یاری کنند.

من همچنین فراخوان های متعدد دیگری را با خودم آورده ام که میخواهم توجه شما را نسبت به آنها جلب کنم و از هر کدام جملاتی را بخوانم :

-بیانیه خانواده های زندانیان و ۱۳ طایفه بلوچ

-بیانیه خانواده های زندانیان ایرانشهر

-و بیانیه ها و دستخط زندانیان سیاسی مشهور مانند :

- ابوالقاسم فولادوند از زندان گوهردشت

-مجید اسدی از زندان گوهردشت

-مهدی فراحی شاندیز از زندان مرکزی کرج

- یوسف کاک ممی و علی احمد سلیمان از زندان تبریز

و نیز بیانیه های

-جمعی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه

-جمعی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی اردبیل

-و زندانیان سیاسی در زندان اوین و گوهردشت و تهران بزرگ

 

از بیانیه طوایف بلوچ در استانهای مختلف کشور بمناسبت روز جهانی علیه اعدام


اعدام و تیرباران در سرزمین ما سالیان است که جوانانمان را درو می کند. ۴۰ سال است چوبه های دار در سرزمین ما تخم وحشت می پراکنند...

اما ما عزم جزم کردیم که ما هم به جهان آزاد بپیوندیم و این حکم را از قوانین کشورمان ایران بزداییم.

ما خواهان لغو حکم اعدام در کشورمان ایران هستیم. ...

-ریش سفیدان و معتمدین طایفه براهویی

-حاج خدانورخان براهویی

-ریش سفیدان طوایف شهنوازی؛ ریگی؛ نارویی؛ شه بهش؛ جمال زهی؛ بامری؛ شاهوزهی

-طوایف بلوچ در سیستان و بلوچستان

-طوایف بلوچ در خراسان

-طوایف بلوچ در استان گلستان

-طوایف بلوچ در هرمزگان

 

از بیانیه خانواده های زندانیان در ایرانشهر


ما جمعی از خانواده های زندانیان در زندان ایرانشهر زجرهای زیادی در این چند ساله کشیده ایم. هر شب و روز انتظار خبری ناگوار زندگیمان را تلخ و مشکلاتمان را صدچندان کرده است...

در کشور ما عدالت وجود ندارد. دادگاههایی که حکم صادر می کنند ظالمانه با جان انسانها بازی می کنند. ..

ما هم مثل کشورهای دیگر جهان؛ کشوری بدون حکم اعدام می خواهیم. ...

 

بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل


۴۰ سال اعدام و کشتار جوانان این مرز و بوم بس است!

اعدام را در ایران متوقف کنید!

حاکمیت ولایت فقیه که براساس قتل و کشتار مخالفان خود حکومت می‌کند، نه قانونی است و نه مشروعیتی در بین ملت دارد.

 

پیام جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه


حکومت فاسد آخوندی اعدام های بی حساب و کتاب با انواع ترفندها و با دروغ را برای مشروع جلوه دادن در افکار عمومی و جهان و برای لاپوشانی نمودن ضعفها و کمبودها و سوءمدیریت سیاستمدارانش به نمایش می‌گذارد...

حکومت آخوندی برای جلوه دادن سیمای حکومت خود از ساده ترین و در عین حال ترسناکترین حربه که همانا اعدام باشد سود می‌جویند تا به این وسیله شاید بتوانند نهایت سوء استفاده را از مردم تحت سلطه خویش کرده و قیام و خروش اعتراض روز افزون مردم ستمدیده ایران که هر روز ندای آزادیخواهی و سرنگونی این نظام پلید را در کف خیابانها سر می دهند؛ خاموش سازد....

ما زندانیان در بند رژیم آخوندی چشم براه حمایت های همه جانبه شما هستیم.

 

از پیام زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند در زندان گوهردشت


حدود ۴۰ سال است که حاکمان ایران جهت حفظ حکومت خود به اعدام جوانان می پردازند. از ۱۲۰ هزار مجاهد مبارزی که در سال های ۶۰ تیرباران شدند گرفته تا سی هزار تن از دیگر یارانشان که در تابستان ۶۷ قتل عام شدند...

درحالی که بزرگترین بزهکاران و مروجّان فساد و تباهی سردمداران و ماموران و عوامل رژیم می باشند.

البته رژیم ضدبشری آخوندی بواسطه این جنایات ؛ حدود ۶۴ بار در مراجع حقوق بشری و سازمان ملل متحد محکوم به نقض حقوق بشر گردیده است...

رئیس قوه قضائیه و دادستان جلاد حکومت رکورددار اعدام در دنیا به نسبت جمعیت؛ کامیونداران شریف را که در پی خواسته های برحق خود دست به اعتصاب زده اند با قوانین ضد بشری خود تهدید به اعدام میکنند.

در زندان رجایی شهر در حال حاضر حدود۲۰۰۰ زندانی وجود دارد که بیش از دو سوم این زندانیان؛ زیر حکم ضد انسانی اعدام قرار دارند و تاسف انگیزتر این که بیش ار ۹۵ درصد این زندانیان زیر ۳۵ سال سن دارند. یعنی در زمان همین حاکمیت ضدبشری به دنیا آمده اند. تعدادی از آنان نیز در زمان وقوع جرم منجر به صدور حکم اعدام زیر ۱۸ سال سن داشته اند.

این در حالی است که خانم مریم رجوی؛رئیس جمهور برگزیده مقاومت در برنامه دولت موقت دوران انتقال در یکی از مواد دهگانه برای ایران آزاد فردا صریحا به لغو حکم ضد انسانی اعدام تاکید میکنند.

 

دکترحمیدرضا طاهرزاده


در جلسة شهرداری منطقة پنج پاریس، حمیدرضا طاهرزاده قطعه‌یی را در گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت ایران اجرا کرد. وی طی سخنان کوتاهی گفت: می‌خواهم این قطعه موسیقی را به 120 هزار شهید را آزادی تقدیم کنم که توسط رژیم آخوندها به شهادت رسیدند.

افکت سخنان طاهرزاده به زبان فرانسوی

 

منبع : جلسه و نمایشگاه به مناسبت روز جهانی علیه اعدام –شهرداری منطقه ۵ پاریس– ۱۰ اکتبر۲۰۱۸

 




 
لطفا به اشتراک بگذارید: