موج ترور توسط شبه نظامیان رژیم ایران در جنوب عراق-۲۰دقیقه

 

استان بصره در جنوب عراق شاهد ترورهای جدید سازماندهندگان تظاهرات است. این جنایت جدید شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران است

موج ترور توسط شبه نظامیان رژیم ایران در جنوب عراق


انگشت اتهام به سوی رژیم ایران و عواملش در این کشور نشانه رفته و باعث نگرانی در جامعه عراق شده است

در تظاهرات ماه گذشته در بصره کنسولگری رژیم ایران به آتش کشیده شد چرا که این رژیم در کشور عراق دخالت هایش را افزایش داده بود .

تظاهرات خونین در بصره به پایان رسید ولی با پایان آن سلسله ترورها شروع شد.

آخرین مورد ترور دو نفر در مرکز بصره در منطقه تویسه twessehبود که بدست افراد مسلح ناشناس صورت گرفت. ولی منابع عراقی انگشت اتهام را به سوی رژیم ایران و عوامل آن نشانه رفتند که در صدر آنها شبه نظامیان حشد الشعبی قرار دارند.

 این رویدادها باعث ایجاد ترس در میان شهروندان بصره و مناطق دیگر شد.

کارشناسان می گویند مقامات امنیتی این ترورها را عملیات جنایی می دانند اما مردم می گویند این اقدام کار شبه نظامیان برای ناامن کردن بصره است.

 بسیاری عقیده دارند که رویدادهای ماه گذشته در بصره و بطور مشخص تهاجم به کنسولگری رژیم ایران و تعدادی از مقرهای احزاب سیاسی در اعتراض به وضعیت وخیم زندگی و فساد دولتی امری کم سابقه بود.

از آن زمان به بعد شبه نظامیان حشد الشعبی مورد حمایت رژیم ایران اعلام کردند که تیپ هایی را تشکیل داده اند تا از آنها و نیروهای امنیتی در بصره پشتیبانی کنند.

انتظار می رود که این نیروها هر گونه تظاهرات و اعتراضی را در آینده سرکوب کنند .

 ناظران عراقی عقیده دارند این تشکل های نظامی مشابه عناصر بسیج در ایران اند که از سپاه پاسداران پشتیبانی می کنند، عناصری که به اقدامات سرکوب گرانه شان معروف هستند .

اسکای نیوز-ادامه ترور فعالین حقوق بشر بدست میلیشیاهای رژیم ایران در بصره
لطفا به اشتراک بگذارید: