افزایش ۱۰۲ درصدی کسری بودجه حکومت آخوندی-شماره۳۶

یک عضو مجلس ارتجاع میگه: در یک سال اخیر فقر مطلق در کشور از ۱۲ به ۵۰درصد افزایش یافته و نرخ خط فقر به نزدیک ۶میلیون تومان رسیده. اینهم از دستاوردهای نظام ولایت فقیهه که در گسترش فقر از سالانه به ماهانه رسید و حالا به هفتگی و روزانه کشونده و از طبقات محروم جامعه فقر رو به طبقات متوسط و نیمه برخوردار شهری هم گسترش داده. اما اونچه رو هم که از این کاشتن درو می‌کنه طوفان خشمیه که از نابرابری و تبعیض برپا شده و می‌شه.

اخبار


افزایش ۱۰۲ درصدی کسری بودجه حکومت آخوندی


خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی نوشت براساس عملکرد ۵ ماهه بودجه سال ۹۷، کسری ۱۰۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

رشد ۲۰ درصدی نقدینگی در مرداد امسال


یک رسانه حکومتی: محاسبات اقتصادی بانک مرکزی نشان میدهد در مرداد امسال نقدینگی با ۲۰.۵ درصد رشد نسبت به مرداد سال قبل، به ۱۶۴۶هزار میلیارد تومان رسیده است.

فضای کسب وکار در ایران تحت حاکمیت ملاها در وضعیت قرمز


بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب وکار ایران در بهار ۱۳۷۹،رقم شاخص ملی، ۶.۱۵ محاسبه شده که بمراتب بدتر از وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۶ با میانگین ۵.۸) است. (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ اســت) مجله آینده نگر شماره ۷۵ را دانلود کن صفحه ۱۴ این خبر موجود است. از تصویر روی جلد و بعد از صفحه ۱۴ برای این خبر استفاده بکن

چپاول طلب کشاورزان شوش


رییس انجمن صنفی کشاورزان شوش: با وجود گذشت بیش از سه ماه از زمان برداشت محصول، هنوز ۳۰ % اولیه طلب کشاورزان به آنها پرداخت نشده است.

غارت شش ماه مزد کارگران شهرداری شوشتر


خبرگزاری حکومتی ایلنا: حدود ۳۰۰ کارگر شاغل در شهرداری شوشتر بابت مطالبات مزدی شش ماه گذشته خود طلبکارند.

غارت بیش از ۱۱ ماه مطالبات مزدی کارگران آب و فاضلاب روستایی آبادان


یک خبرگزاری حکومتی اعتراف کرد کارگران شاغل در بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبادان در استان خوزستان دست‌کم ۱۱ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند.

۲۰۰ هزار زن طی ۶ سال اخیر به خیل زنان بیکار پیوستند


جمعیت بیکار کشور طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ با متوسط رشد سالانه ۱.۸ درصد، مجموعا ۳۳۲ هزار و ۶۹۸ نفر افزایش داشته و در این میان به جمعیت زنان بیکار با نرخ رشد ۳.۸ درصدی، ۲۰۶هزار و ۵۲۰ نفر طی این سال‌ها اضافه شده است. قابل توجه است که درصد بالایی از زنان بیکار سرپرست خانوار می‌باشند که هیچ حمایتی از آنان بعمل نمی‌آید.

محرومیت اسفناک آموزشی در سیستان و بلوچستان


یک کارگزار رژیم در سیسستان و بلوچستان: استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص فضای آموزشی آخرین رتبه را در کشور دارد. به این صورت که میانگین شاخص فضای آموزش در کشور بالغ بر ۳۴.۵ متر است در حالی که این شاخص در استان سیستان و بلوچستان ۱۱.۳ متر بوده و حتی در برخی مناطق به یک متر نیز می‌رسد. این استان به ۱۱هزار کلاس آموزشی و ۱۲هزار معلم نیاز دارد. از این نظر آخرین رتبه را در کشور داریم.

سوختن جوانان سیستانی بخاطر لقمه ای نان


یک کارگزار رژیم: خیلی از این جوانان به خاطر چپ کردن ماشین گازوئیل‌کشی، کشته می‌شوند و زنده و زنده در آتش می‌سوزند. همین چند روز شبکه تلویزونی اخبار هامون (شبکه محلی صدا و سیما) خبری منتشر کرد که ۱۳ جوان در یکی از این خودروها زنده زنده سوختند و حالا هیچ چیزی از پیکر آنها باقی نمانده که به خانواده‌‌هایشان تحویل دهند. اخبار استان پر از این خبرهاست.

گزارش اول «گرانی فقر گستر»


در حالی‌که از تیر ماه گذشته خط فقر به مرز ۶ میلیون تومن رسیده، گرونی افسارگسیخته بیداد می‌کنه. یک عضو کانون حکومتی شوراهای اسلامی کار میگه: «در وضعیت کنونی یک کارگر شاید نتونه یک بار در ماه هم گوشت خریداری کنه.»
این در حالیه که همین حقوق اندک کارگران هم هیچ تضمینی نداره و گفته میشه برخی کارخانجات مدت زمان تعطیلی خط تولید- در زمان قطع برق- رو، از دستمزد کارگران کم می‌کنند. در گزارشی که میبینید وخامت گرانی در اجناس مورد نیاز مردم بوضوح دیده میشه و مردم بخوبی این گرونی رو به غارت کارگزاران رژیم و آقازاده ها ربط میدن.

گزارش دوم « انهدام باغات پسته و طلای سبز »


پسته دومین محصول ارز آور پس از نفت برای کشور بوده؛ اما یک قلم در رفسنجان که مرکز اصلی تولید پسته است، بالای ۹۰ درصد محصول پسته اش از بین رفته و مدیر باصطلاح جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح می‌کنه که: میزان برداشت محصول پسته امسال در رفسنجان به شدت افت پیدا کرده و پیش بینی می شه میانگین تولید حدود ۶ درصد سال قبل باشه. جدای از نابودی تولید، در خیلی از مواردحتی درختهای پسته هم از بین رفته! بله؛ این‌هم نمونه دیگری از انهدام تولید داخلیه و عواقب جدی که در اقتصاد ایران داره. با هم گزارشی رو ببینیم

گزارش سوم « فریب و چپاول در مسکن مهر »


وقتی فساد و چپاول در تار و پود رژیم ولایت‌فقیه تنیده شده، تردیدی نیست که راه‌اندازی هر بنیاد و شرکتی با هر اسم و رسمی، قبل از هر چیز در خدمت سردمداران این نظام فاسده. یکی از این بنیادها مسکن مهره که تبدیل به نهاد چپاول مردم شده است. متقاضیان سالهاست که با پیش‌پرداخت پول هنوز نتیجه‌یی عایدشون نشده و به این صورت هم پولشون توسط این بنیاد به غارت رفته و هم باید بار زندگی اجاره نشینی و خانه به دوشی را تحمل کنن.
گزارش دیگه ای از غارت مردم رو با هم ببینیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: