مصاحبه با ادوارد لورنس-۲۰دقیقه

 

باید جلو فریبکاریهای رژیم ایران در زمینه دور زدن تحریمها را گرفت. خزانه داری آمریکا برای رسیدن به این هدف بسیج شده است. گزارشی از فاکس نیوز

فاکس نیوز:‌ ما با رژیم ایران و کسانی که با این رژیم تجارت را ادامه میدهند و با فریبکاریهای آن بسیار بسیار سخت برخورد میکنیم .

” ادوارد لورنس که با اقدامات دولت ترامپ در این زمینه آشناست می گوید:‌ دقیقاً در همین لحظه، وزارت خزانه داری ، بیشترین رهنمودهای جامعی را که تاکنون ، دررابطه با اقدامات فریبکارانه رژیم ایران برای بدست آوردن پول داده شده، به بانکها و همچنین موسسات مالی ، در سراسر جهان منتشر کرده است .

یک مقام وزارت خزانه داری گفته است رژیم ایران ، در حال استفاده از کمپانی های واسط ، اشخاص خصوصی ، حتی از مقامات بانک مرکزی است تا مانند مشتریان قانونی خودش را جا بزند) تا بتواند معاملات را انجام دهد و با بهره گیری از این ( اقدامات) فعالیت های غیر قانونی را تامین مالی کند.

دولت آمریکا به این بانکها و موسسات ، اخطار داده است اگر اجازه دهند این فعالیتها ادامه پیدا کند ، تحریم خواهند شد.

این رهنمودها ، تغییراتی را درسیستم مالی در سطح جهان ضروری میداند تا بتواند این قبیل تبادلات را ردیابی کند.

یک مقام وزارت خزانه داری اعلام کرده است وزیر خزانه داری در برقراری تحریمها روی کشورها ، بانکهای مرکزی و یا کمپانی هایی که اجازه دهند این فعالیتها ادامه پیدا کند ، بسیار تهاجمی خواهد بود .

این اخطار ، پیش از برقراری تحریمها روی رژیم ایران که قرار است در نوامبر اتفاق بیافتد ، اعلام شده است .

بطور مثال یک مقام وزارت خزانه داری میگوید کمپانی های واسط ، قطعات هواپیما را خریداری میکنند و سپس آنها را برای مقامات نظامی رژیم ایران ارسال میکنند .

همچنین میگوید رژیم ایران از بالاترین مقامات در بانک مرکزی برای پوشاندن این اقدامات به عنوان شهروندان خصوصی ، در بازار فلزات قیمتی و بازار ارز برای معاملات ، استفاده میکند که بتواند فعالیتهای تروریستی در سوریه را تامین مالی کند .

وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی میکند که این فعالیتهای فریب کارانه در ماه آینده افزایش پیدا کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: