وزیر اوقاف یمن: رژیم ایران فرقه گرایی صادر میکند-۲۰دقیقه


 احمد عطیه وزیر اوقاف و آموزش یمن، رژیم ایران را ، متهم کرد که عناصر وابسته به خود را در خارج از خاک یمن مغز شویی کرده به آنها آموزش افراطی گری می دهد .


وزیر اوقاف یمن گفت: فرماندهان گروه های شبه نظامی حوثی دوره های فشرده ای را در ایران می گذرانند و سپس به یمن فرستاده می شوند.

وی به الشرق الاوسط گفت،” وفاداران و پیروان حوثی در لبنان آموزش های تروریستی می بینند“.

کسانی که عضو گیری شده و این برنامه های آموزشی را گذرانده اند ، اغلب، یمن را بدون ویزا به سوی لبنان ترک میکنند و سپس بصورت غیر قانونی به ایران فرستاده میشوند تا دوره افراطی گری خود را کامل و به پایان برسانند.

 الشرق الاوسط اضافه کرده است که «حزب ا لله یک گروه تحت الحمایه بدنام و تحت کنترل رژیم ایران، در لبنان است و توسط چندین کشور جهان به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است....

وی گفت،( حوثی ها در یمن ) هیچ برنامه سیاسی ، بجز دنباله روی از ایدئولوژی رژیم ایران ندارند، به این دلیل ، توان آنرا ندارند که با سایر احزاب سیاسی تعامل داشته باشند .

 احمد عطیه خاطر نشان کرد حوثی ها، از روز اول کودتا، برنامه های آموزشی علمی کشور را نابود کردند .

 آنها ،کتاب های فرقه ای و برنامه های درسی مورد تایید رژیم ایران را در یمن رایج کرده اند .

گفتنی است که منابع عربی بارها گزارش داده اند که رژیم ایران شبه‌نظامیانی از گروه‌های تروریستی مختلف شامل حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق را به یمن اعزام کرده تا از شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی نظامی و فنی کنند.

سرلشکر احمد العسیری، مشاور وزیر دفاع سابق عربستان سعودی بارها تاکید کرده بود که نیروهای ائتلاف، اجازه نخواهند داد شبه‌نظامیان حوثی یمن، به گروه جدیدی مانند حزب‌الله لبنان تبدیل شوند. او در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفته بود : «نیروهای ائتلاف عربی در یمن، همواره تلاش کرده اند تا توان شبه‌نظامیان برای گسترش نفوذ در این کشور را کاهش دهند.

 از طرفی عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل نیز در فروردین گذشته نسبت به حضور شبه‌نظامیان حزب‌الله در خاک یمن هشدار داد و گفت:‌ این شبه‌نظامیان برای کمک به کودتاگران حوثی به این کشور سرازیر شده‌اند.

او افزود : این شبه نظامیان در خدمت طرحهای توسعه‌طلبانه ولایت فقیه گسترش یافته‌اند و تاکید کرد که علت حضوری آنها در خاک یمن کمک و یاری به شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی است .
لطفا به اشتراک بگذارید: