گردهمایی هایی علیه توسعه طلبی رژیم ایران درلبنان-۲۰دقیقه

احزاب و روشنفگران لبنان علیه سیاستهای سرکوبگرانه حزب الله لبنان و دخالتهای رژیم ایران اعتراض می کنند:

به گزارش الاخباریه قرار بود جمعی از مخالفان توسعه طلبی های رژیم ایران در لبنان تجمعی را در یکی از هتل های بیروت برگزار کنند ولی این هتل بخاطر فشارهای وارد شده به آن توسط حزب الله مانع برگزاری چنین گردهمایی شد.

ولی با تکیه بر اصل محکومیت سرکوب سیاسی ،دو حزب کتائب و احرار لبنانی به گردهمایی بزرگی فراخوان دادند تا برای آزادی عمل سیاسی و محکومیت هر گونه از دخالت های رژیم ایران در امور داخلی لبنان تجمع کنند.

در این گردهمایی نوفل ضو نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی گفت: مسؤلیت دخالت های رژیم ایران در مسائل سیاسی لبنان یا حزب الله لبنان که با قدرت اسلحه خود را تحمیل کرده است. این وضعیت به عهده کسانی است که سکوت کرده یا به آن تن داده اند.

. در این گردهمایی که جمع گسترده ای از شخصیتها و فعالان سیاسی شرکت داشتند بر مخالفت با هرگونه تهدید علیه آزادی بیان و تهدیدکسانی که با سمت گیری های حزب الله مخالف اند تاکید شد.

فارس سعید نماینده سابق لبنان گفت : استمرار بستن دهانها و هدف قرار دادن کسانی که با تسلیم شدن به زورگویی و مصادره اراده لبنانی ها و دولت آنها توسط سلاح غیر قانونی که حزب الله در اختیار دارد مخالف اند نیاز مند آن است که نیروهای زنده در جامعه لبنان برای دفاع از مبادی اصولی دولت لبنان متحد شوند.

 تجمع کنندگان حاکمیت سیاسی لبنان را مسؤل تمام عیار سلسله تهاجماتی دانستند که فعالان را هدف قرار می دهد تا صدایشان را در مواجهه با سلاح غیر قانونی و بازتابهای آن خاموش کند.

 خبرنگار اخباریه از بیروت گفت این تجمع بیانگر اقدامی گسترده تر برای بازسازی حاکمیت لبنان در برابر توسعه طلبی ها و بدست گرفتن کنترل آن است .
لطفا به اشتراک بگذارید: