در خاطره روزها ۲۷ مهر ۱۳۹۷- ۱۹ اکتبر


در خاطره روزها ۲۷ مهر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_170670" align="alignleft" width="250"]زادروز توماس براون زادروز توماس براون[/caption]

۲۷ مهر - ۱۹ اکتبر « ۱۶۰۵ میلادی» زادروز توماس براون


توماس براون نویسنده و پزشک انگلیسی و مولف (باغ کوروش). هدف او از نوشتن این کتاب تشویق جامعه به تحمّل دیگران بود ــ اندرزی که 539 سال پیش از میلاد کوروش بزرگ در کتیبه اش (استوانه کوروش) به جهانیان داده‌ است. او با تالیفات متعدد کوشید که میان مذهبیون و دانشمندان تفاهم برقرار کند.





[caption id="attachment_170671" align="alignleft" width="250"]درگذشت حبیب الله بدیعی درگذشت حبیب الله بدیعی[/caption]

۲۷ مهر ۱۳۷۱-۱۹ اکتبر درگذشت حبیب‌الله بدیعی


«حبیب الله بدیعی» آهنگساز ارزنده ایرانی و نوازنده چیره دست ویُلن در 59 سالگی درگذشت. او که از خردسالی به موسیقی علاقمند شد، در تکنوازی و بداهه پردازی صاحب سبک بود و بسیاری از آهنگهایش نزد مردم شهرت فراوان پیدا کرد.





[caption id="attachment_170672" align="alignleft" width="250"]زادروز میگل آنخل آستوریاس زادروز میگل آنخل آستوریاس[/caption]

۲۷ مهر - ۱۹ اکتبر « ۱۸۹۹ میلادی»زادروز میگل آنخل آستوریاس


میگل آنخل آستوریاس شاعر و نویسنده گواتمالائی، برنده جایزه نوبل ادبیات ۱۹۶۷ می‌باشد. وی به‌عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. او در گواتمالاسیتی در خانواده‌ای بازرگان‌ زاده شد. در دانشگاه در  حقوق به دریافت درجه دکترا نائل‌آمد. کتاب‌های معروف او افسانه‌های گواتمالا، آقای رئیس‌جمهور و مردان ذرت هست.





[caption id="attachment_170673" align="alignleft" width="250"]کشف درمان سل کشف درمان سل[/caption]

۲۷ مهر - ۱۹ اکتبر « ۱۹۴۳ میلادی»کشف درمان سِل


در 1943که بیماری سل به دلیل درمان ناپذیر بودن در سراسر جهان کشتارمی‌کرد، یک دانشجوی فوق لیسانس رشته بیوشیمی دانشگاه راتگِرز آمریکا (واقع در ایالت نیوجرزی) به نام آلبرت شاتس موفق به کشف استرپتومایسین و ایزوله‌کردن آن شد که پس از رسیدن به ساخت انبوه، جان دهها میلیون انسان را نجات داد.





[caption id="attachment_170674" align="alignleft" width="250"]زادروز سوبرامانیان چاندراسکار زادروز سوبرامانیان چاندراسکار[/caption]

۲۷ مهر - ۱۹ اکتبر « ۱۹۱۰ میلادی»زادروز سوبرامانیان چاندراسکار


سوبرامانیان چاندراسکار اخترفیزیکدان آمریکایی متولد هندوستان بود. وی در سال ۱۹۸۳ همراه ویلیام آلفرد فاولر توانست جایزه نوبل فیزیک را بخاطر کشف‌های کلیدی‌شان که بعدها منجر به رسیدن به نظریه مراحل تکامل ستارگان شد، اخذ کند. او از ۱۹۳۷تا آخر عمر خود را در دانشگاه شیکاگو گذراند.

لطفا به اشتراک بگذارید: