برخورد با فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران-۲۰ دقیقه

 

مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا تأکید کرد در مقابل رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران ساکت نخواهیم نشست. این رفتار عواقبی دارد. این مضمون مقاله مایک پمپئو در فارن افرز است:

مایک پمپئو می گوید:‌ در میان رژیم‌های یاغی، کره‌شمالی و ایران اصلی‌ترین هستند. تجاوزات آنها به صلح بین‌المللی فراوان است، هر دو کشور بخاطر اینکه دهه‌ها، در نقض ممنوعیت‌های بین‌المللی، دنبال برنامه‌های تسلیحات اتمی بوده‌اند، بیش از هر چیز دیگر مخوف هستند. در رابطه با ایران، توافقی که دولت اوباما در سال 2015 بدان دست یافت و برجام، نام گرفت، به جاه‌طلبی‌های اتمی این کشور پایان نداد. از آنجا که رژیم ایران می‌دانست دولت اوباما اولویت را به حفظ توافق به نسبت هر چیز دیگری خواهد داد، برجام نوعی احساس مصونیت به رژیم داد و به آن امکان داد تا حمایت خود از فعالیت‌های بدخیم را افزایش دهد. همچنین این توافق پول زیادی در اختیار تهران گذاشت که خامنه ای آنرا خرج انواع تروریسم در سراسر خاورمیانه کرده (بدون اینکه پاسخگوی تبعات آن باشد). پول برجام چشم‌اندازهای اقتصادی رژیمی را بهبود بخشید که بر صدور افراطی گری به خارج و اعمال آن در داخل ایران اصرار دارد.

امروز، چه به کره‌شمالی و چه به ایران هشدار داده شده که آمریکا اجازة فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده به آنها بدون اینکه با آنها مقابله شود را نخواهد داد.

در قبال ایران، دولت ترامپ دنبال “فشار ماکزیمم” است که تا منبع درآمد رژیم و بطور خاص سپاه پاسداران که مستقیما از خامنه ای دستور می‌گیرد خشک کند . رژیم ایران برای تأمین مالی خشونت بکار می‌برد، ز طریق حزب‌الله در لبنان، حماس در سرزمین‌های فلسطینی، رژیم اسد در سوریه، شبه نظامیان حوثی در یمن، شبه نظامیان شیعه در عراق، و عوامل خودش که مخفیانه در سراسر جهان توطئه می‌کنند،
لطفا به اشتراک بگذارید: