رژیم ایران باید ازشبکه بانکی سوئیفت قطع شود-۲۰دقیقه

 

دهها تن از مهمترین مقامهای ارشد سابق آمریکا و کارشناسان و متخصصان خواستار قطع رژیم ایران از شبکه ارتباطات بانکی جهانی یعنی سوئیفت شدند. گزارشی از آلگماینر

گروهی از ۳۰ مقام دولتی سابق و کارشناسان امور ایران از دولت ترامپ خواستار اعمال کامل تحریم های امریکا علیه بانک هایی شدند که در سیستم مالی بین المللی با رژیم ایران همکاری می کنند

اتحادیه ارتباطات مالی جهانی بانکها معروف به سوئیفت یک سرویس پیام رسان مالی است که بانکها را به شکل جهانی مرتبط می کند و شامل بانک مرکزی رژیم ایران می شود.

اگر قرار باشد بانک های رژیم در خلال دور بعدی تحریم ها در ۴ نوامبر از این سیستم قطع نشوند رژیم ایران همچنان دسترسی مهمی به سرمایه خارجی خواهد داشت.

وزارت خزانه داری که این تحریم ها را اعمال می کند هنوز باید روشن سازد که آیا در دور بعدی تحریم ها سوئیفت را هدف قرار می دهد.

تحریم های اولیه که دسترسی رژیم ایران را به سوئیف منع می کرد تحت توافق اتمی سال ۲۰۱۵ برداشته شد.

درمیان امضا کنندگان:

سناتور جو لیبرمن سناتور

ریچارد وی آلن و رابرت مک فارلن مشاوران سابق امنیت ملی

الیوت آبرامز معاون سابق مشاور امنیت ملی

مایکل موکیزی دادستان کل پیشین آمریکا

رابرت جوزف نماینده ویژه آمریکا برای منع تکثیر اتمی

ربکا ال هاینریچ کارشناس ارشد از موسسه هادسون

بنا به گفته این گروه اگر رژیم ایران از سوئیفت قطع نشود هدف دونالد ترامپ برای اعمال حداکثر فشار علیه رژیم ایران به نتیجه نمی رسد.

آنها افزودند« کارزاری که حداکثر فشار را اعمال نکند فرصت های در دسترس را برای دور زدن هرچه ساده تر تحریم ها فراهم می کند و نمی تواند بعنوان حداکثر فشار تلقی شود» .

 حداقل انتظار ما این است که دونالد ترامپ تمامی تحریم هایی را که تحت ریاست جمهوری اوباما پیش از توافق برجام به اجرا در آمده بود از سرگیرد که شامل قطع ارتباط بانک مرکزی رژیم ایران و نهادهای مالی لیست گذاری شده رژیم از سوئیفت بود» .
لطفا به اشتراک بگذارید: