گزارش۸-جامعه بین المللی باید تلاش کند ایران را ازسوریه بیرون براند-۲۰دقیقه

 

عرب نیوز طی مقاله یی نوشت جامعه بین المللی باید تلاش کند تا رژیم ایران را از سوریه بیرون براند. به بخشهایی از این مقاله به قلم مجید رفیع زاده توجه کنید:

ایران در حال تبدیل کردن سوریه به یک عراق دیگر است.

به این معنی که ، حتی پس از اینکه بشار اسد کنترل مناطق باقی مانده را بدست بگیرد و حتی پس از پایان جنگ داخلی سوریه، کادرهای ارشد سپاه پاسداران و نیروی قدس، که عملیاتهای پنهانی و آشکار را در فراسوی مرزهای ایران انجام میدهند، همچنان نقش تعیین کننده ای در عملیات نظامی سوریه خواهند داشت.

همچنین این بدان معنی است که، رژیم ایران عمیقاً، به سازمانهای امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی سوریه نفوذ خواهد کرد.

همانند عراق، تهران همچنان دستور کار فرقه ای را ادامه میدهد و مردم شیعه و علوی را در مقابل سنی ها خواهد داد ، و هر گونه مسیر دموکراسی ، حاکمیت قانون و عدالت در سوریه را از بین خواهد برد ، و همچنین شبه نظامیان را در سراسر کشور تقویت و جری تر خواهد کرد.

این تغییرات ممکن است روی شطرنج سیاسی خاورمیانه تأثیر بگذارد و پیامدهای شدیدی برای منطقه ایجاد کند. بنابراین، سوال اصلی این است: چگونه میتوان رژیم ایران را از سوریه بیرون راند؟

بهترین گزینه این است که تا هر کجا که امکان دارد ، یک طرح آگاهانه ، برای به حداقل رساندن دخالت رژیم ایران ،در سوریه داشته باشیم.

ثانیا فشارهای اقتصادی و تحریم ها باعث می شود تا تهران با مشکلات بیشتری در حفظ پایگاه های نظامی خود در سوریه مواجه شود ، به این دلیل که این اقدامات، شریان پولی به سپاه پاسداران را قطع خواهند کرد.

سوم اینکه ، این مهم است که اشاره شود تا زمانی که مردم سوریه در یک کشتارگاه بسر میبرد و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند و تا زمانی که دولت سوریه شکننده و ضعیف باشد، رژیم ایران همچنان در دمشق دست بالا را خواهد داشت و قدرت خودش را بکار خواهد برد.

و آخر اینکه ، با حمایت از جامعه مدنی ایران و مخالفان (این رژیم) ، فشار داخلی بر روی رژیم ایران افزایش پیدا میکند ،که نتیجه آن ، مجبور کردن سران رژیم ایران به تمرکز بر روی موضوعات داخلی معطوف خواهد شد ، تا از یک قیام مردمی دیگر جلوگیری کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: