لیست گذاری شبکه مالی بسیج توسط امریکا -۲۰دقیقه

 

این هفته واشینگتن شبه نظامیان بسیج سپاه پاسداران را در لیست تحریمها قرار داد. همچنین شرکت ها و موسسه های وابسته به این ارگان رژیم و دیگر شرکت هایی که با آنها همکاری می کنند را تحریم کرد.

تحریم های جدیدی آمریکا شبه نظامیان بسیج تحت امر سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داد.


 وزارت خزانه داری آمریکا می گوید شبه نظامیان بسیج کودکان افغانی و پاکستانی را سرباز گیری می کنند و برای جنگ به سوریه و دیگر مناطق اعزام می کند .

 همچنین حقوق بشر در ایران را بشدت نقض می کنند.

شبکه سرمایه گذاری بسیج که تخمین زده می شود بیست شرکت و موسسه مالی را در بر می گیرد مورد تحریم آمریکا قرار گرفت . این شرکت ها و موسسات میلیاردها دلار در آمد مالی دارند.

متیو برودسکی کارشناس امنیت ملی آمریکا : «ایالات متحده می خواهد رژیم ایران از سوریه خارج شود . یکی از راهها برای محقق شدن این موضوع خشکاندن تمامی منابع مالی این رژیم است که به شبه نظامیان می دهد و کودکان را سربازگیری می کند.»

بانکهای ملت، مهر اقتصاد و پارسیان در لیست تحریمها قرار گرفتند. لیست تحریمها شامل ۲۰شرکت، ‌بانک و نهاد مالی است. بانک مهر اقتصاد با نام پیشین مؤسسه قرض‌الحسنه مهر بسیجیان وابسته به بنیاد تعاون سازمان بسیج است.

 استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به شرکت های اروپایی و اسیایی نسبت به همکاری با این بانکها هشدار داد.


متیو برودسکی کارشناس امنیت ملی آمریکا :«در حالی که رژیم ایران با تحریم ها مواجه شده ، شرکت های ساختگی و پوششی تاسیس می کند تا دولتی بودن آنها رامخفی کند

وزارت خزانه داری آمریکا عقیده دارد که بنیاد تعاون سازمان بسیج شرکت هایی پوششی را برای مخفی نگاه داشتن فعالیت های تروریستی اش تاسیس کرده است.

 این شرکت ها در زمینه های بیمه ، صرافی و خودرو سازی فعالیت می کنند »

قبل از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم ها در ماه نوامبر که برای تغییر رفتار این رژیم است ، آمریکا با هدف فشارهای بیشتر بر رژیم ایران دست به این تحریم ها زده است .

 

لطفا به اشتراک بگذارید: