هشداررییس جمهوری یمن به رژیم ایران -۲۰دقیقه

 

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن گفت رژیم ایران باید چنگالهایش را از روی یمن بردارد


رئیس جهور یمن به رژیم ایران هشدار داد که دخالت در شمال و جنوب یمن را متوقف کند

او تاکید کرد جنگ و چند دستگی که در صنعا وجود دارد در جنوب نمی تواند تکرار شود.

عبد ربه منصور هادی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر گفت کسانی هستند که هنوز از رژیم ایران پول دریافت می کنند تا جنوب یمن را به نقطه صفر برسانند.

او گفت باندهای آنها هنوز در بیروت هستند ، بودجه آنها از ایران تامین می شود . حسن نصرالله دو حساب دارد یک حساب در صعده و یک حساب در مناطق جنوبی یمن.

کانالهای المسیره و العالم و کانالهای تلویزیونی دیگر که از بیروت پخش می شوند بهترین دلیل این وابستگی است.

 رئیس جمهور یمن همچنین فاش ساخت ارتش ملی یمن اسرای زیادی از عناصر سپاه پاسداران و شبه نظامیان حزب الله لبنان در اختیار دارد که اعتراف کرده اند رژیم ایران می خواهد یک امپراطوری تاسیس کند . این رژیم تلاش می کند راه حل کشورهای خلیج فارس برای بحران یمن را با شکست روبرو کند

بحرانی که سفیر سازمان ملل در امور یمن برای آن هیچ ایده ای ارائه نکرده است .

شبه نظامیان حوثی مذاکرات سابق تحت نظارت سازمان ملل را با شکست روبرو کرده اند.

دولت قانونی یمن به سازمان ملل هشدار داده است نباید با شبه نظامیان حوثی مماشات شود.

دولت قانونی یمن همچنین هشدار داده نباید گذاشت موضوع یمن بجای یک بحران سیاسی به کودتای ضد حکومتی و غارت نهادهای دولتی تبدیل شود.

این در حالی است که شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به دور از قطعنامه های سازمان ملل متحد ، بیانیه گفتگوهای ملی و ابتکار صلح کشورهای حوزه خلیج فارس، تلاش می کنند با کودتا و غارت اموال دولتی خلاف این عمل کنند.

در هر حال ارتش ملی یمن با حمایت ائتلاف عربی پیشروی های چشمگیری را در محور صعده داشته و به چند کیلومتری اقامتگاه رهبر شبه نظامیان کودتاگر رسیده است.

آنها در عملیاتی با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف عربی مواضع و خودروهای شبه نظامیان حوثی را منهدم کردند و در مسیر نجات یمن به پیش می روند .
لطفا به اشتراک بگذارید: