تجمع خانواده ها در مقابل زندان ارومیه در ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

تجمع خانواده ها در مقابل زندان ارومیه در ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی


در ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه، خانواده های این زندانیان در پاسخ به فراخوان فرزندانشان روز یکشنبه در مقابل زندان ارومیه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خانواده های تجمع کننده خواهان پاسخگویی دژخیمان زندان درباره بدرفتاری با عزیزانشان شدند

حدود ۷۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ و ۱۳ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به حمله وحشیانه گارد زندان از روز سه شنبه 24 مهر دست به اعتصاب غذا زده اند . خواسته زندانیان پایان دادن به برخوردهای توهین آمیز با زندانیان سیاسی است.

 

موضوع خبر: ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه و تجمع خانواده ها در مقابل زندان

در ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه، خانواده های این زندانیان برای حمایت از فرزندان خویش اقدام به تجمع در مقابل زندان مرکزی ارومیه کردند.

حدود ۷۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ و ۱۳ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به حمله وحشیانه گارد زندان از وعده شام ۲۳ مهر ماه، اعتصاب غذا کرده‌اند. خواسته اصلی اعتصاب کنندگان، اعطای تسهیلات قانونی زندانیان به آنها و پایان دادن به برخوردهای توهین آمیز با زندانیان سیاسی است. روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۹۷، این زندانیان ششمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند.

در روزهای گذشته مسئولان زندان اعم از رئیس و معاون زندان با دادن وعده های دروغین، قصد داشتند اعتصاب این زندانیان را بشکنند. اما زندانیان سیاسی نپذیرفتند. اعتصابیون با صدور فراخوانی از خانواده‌های خود درخواست کردند تا روز یکشنبه ۲۹ مهرماه برای احقاق حقوق و مطالبات زندانیان اعتصابی مقابل زندان مرکزی ارومیه حاضر شوند. خانواده‌های زندانیان سیاسی اعتصابی نیز امروز به این فراخوان پاسخ داده و در مقابل زندان دست به اعتراض زدند. آنها خواهان دیدار با مسئولان زندان بودند. اما مسئولان زندان پاسخی به این خانواده‌های معترض ندادند.

روز شنبه ۲۸ مهر ماه، حبیب امینی یکی از زندانیان سیاسی اعتصابی به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شد.

جهت یادآوری در روز ۲۳ مهر ماه؛ پس از برخورد توهین آمیز و درگیری با زندانیان سیاسی ارومیه، گارد زندان و گماشتگان مسئولان زندان به طرز وحشیانه ای زندانیان سیاسی را ضرب و شتم کرده و با باتوم و تیزی آنها را مجروح کردند. جراحتها شدید بوده و علاوه بر جراحت چاقو، بینی کمال حسن رمضان و دندان احمد تمویی نیز توسط نیروهای گارد شکسته است. بیش از ۷۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ و ۱۳ و زندانیان سیاسی محبوس در انفرادی این زندان در اعتراض به این شرایط از روز ۲۴ مهر ماه؛ اعتصاب غذا کردند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: