تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه

 

۱-برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران قصد خود را برای تبدیل شدن به یک رژیم دارای سلاح هسته یی کنار نگذاشته استرژیم ایران کماکان دنبال سلاح هسته یی است

۲-لیندزی وایتهد  نماینده آمریکا در کارگروه ناپدید شدگان اجباری سازمان ملل متحد:‌ رژیم ایران مسئول ناپدید شدن اجباری شهروندان ایرانی و اتباع خارجی و دو تابعیتیها است .


۳-رژیم آخوندی با طرح دونرخی کردن بنزین، برای گران کردن آن زمینه چینی می کند ـ

 گزارش۱ ـ رژیم ایران کودکان را سوخت جنگ می کند


نیکی هیلی در جلسه علنی شورای امنیت ملل متحد در مورد خاورمیانه جنایات رژیم ایران در سوریه و سایر کشورهای منطقه را مورد حمله قرار داد. به ویژه سیاست آن برای به کشتن دادن کودکان در جنگ سوریه

در کمتر از دو هفته دیگر در تاریخ ۳۰اکتبر، رژیم ایران ”روز بسیج دانش آموزی“ را جشن خواهد گرفت. روز بسیج چه چیزی را جشن میگیرد؟ این روزی در جنگ ایران و عراق است که یک پسر ۱۳ساله یک نارنجک جنگی را به بدنش بست و خود را منفجر کرد.کودکان سرباز مانند حسین یک ویژگی هولناک جنگ ایران و عراق بودند.

کودکان با یک ”کلید پلاستیکی به بهشت“ که به گردنشان آویزان بود به صحنه جنگ فرستاده میشدند. آنها آموزش ندیده بودند و یک بار مصرف در نظر گرفته میشدند.

در جنگها بین نیروهای نظامی آموزش دیده و بالغ تعداد مجروحین معمولا بیشتر از کشته شدگان است. ولی کودکان سرباز ایران بعنوان گوشت دم توپ و بعنوان مین روب انسانی بکارگرفته میشدند. تعداد کشته ها خیلی از مجروحین بیشتر میشد.

به گفته رژیم ایران در جنگ ایران – عراق ۳۶۰۰۰ بچه مدرسه ای کشته شدند و فقط کمتر از ۳۰۰۰ نفر مجروح شدند.

خب، چرا این تاریخچه امروز مهم است؟

برخی در جامعه بین المللی هنوز تحت این سوء تفاهم به سر می برند که رژیم ایران ممکن است یک نقش آفرین بین المللی مسئول باشد یا ممکن است به قوانین یک جامعه متمدن پایبند باشد. برخی فکر میکنند که تهران ممکن است به یک زندگی بهتر برای مردم ایران بیشتر توجه کند تا به سلطه جویی و قدرت طلبی

بسیاری چیزها در رابطه با رژیم ایران مغایر این فرضیه است. یکی از بیشترین چیزهایی که خودنمایی میکند تداوم بکارگیری کودکان برای جنگیدن و مردن در تجاوز رژیم ایران در خارج کشور است.

بکارگیری سربازان کودک یک هتک حرمت اخلاقی است که هر کشور متمدنی آن را رد میکند در حالیکه رژیم ایران آن را جشن میگیرد.

حداقل از ابتدای سال ۲۰۱۵ رژیم ایران از بسیج استفاده کرده است تا کودکان ایرانی را سربازگیری و آموزش دهد تا در حمایت از رژیم وحشی اسد در سوریه بجنگند. بسیج، مهاجران افغان در ایران را که برخی ۱۴ ساله هستند عضو گیری می کند تا در سوریه بجنگند.

ایالات متحده پولی که عضوگیری، آموزش و اعزام اجباری سربازان کودک در ایران را تأمین مالی میکند، رهگیری کرده است. ما منابع تأمین مالی بسیج را شناسایی کردیم و اقدام کردیم تا آن را از اقتصاد و سیستم مالی جهانی قطع کنیم.

دو روز پیش، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهایی بر یک شبکه ای از ۲۰شرکت و موسسه مالی ایران که پول برای نیروی مقاومت بسیج فراهم میکنند، اعمال کرد.  

گزارش ۲ـ وضعیت شکننده سوریه


سی ان ان طی گزارشی می گوید اوضاع سوریه بسیار شکننده است. اگرچه توافقی صورت گرفته است اما این وضعیت پایدار نیست و تا راه حل سیاسی راه درازی در پیش است:

 این کودکان باوجود خنده هایشان هرگز معصومیت کودکی را حس نکرده اند

” شمس “ میگوید که وی هنوز در رابطه با روزی که با ترکش زخمی شد ،کابوس میبیند.

(اینها ) دختر خاله های وی هستند که والدنشان در حملات هوایی سال گذشته ،کشته شده اند.

پدر ”شمس“ که خودش یک رزمنده بوده میگوید که این کودکان در آنجا زندگی نمیکردند و فقط منتظر مرگ بوده اند. او می گوید با این وجود امیدوار است

خبرنگار سی ان ان: «یک منطقهٍ غیر نظامی وجود دارد که با این نوار صورتی نشان داده شده است و در آن فقط مواضع دیدبانی ترکیه ، روسیه ، رژیم ایران و رژیم سوریه وجود دارد ، و به این معنی است که آنها مواضع خودشان را در خارج آن اتخاذ کرده اند» .

بعد از سالها آتش بس و منطقه غیر نظامی که (دوام نیاورد) ، روسیه و ترکیه ، بر سر این منطقه غیر نظامی با هم مذاکره کردند و به یک توافقنامه موقت رسیدند.

”سیف الرعد “ که یک رزمنده است توضیح میدهد ،”اختلاف اساسی بین این توافق با توافقات قبلی در تضمین های ترکیه است و ترکیه اعلام کرده است که از این منطقه و از ما در برابر هر گونه تهدیدی محافظت میکند “.

رزمندگان میتوانند سلاحهای سبک خودشان را در داخل این منطقه با خود حمل کنند.

و بعضی از سلاحهای سنگین و موشک اندازها و هویتزر های خودشان را که از منطقه غیر نظامی سوریه خارج کرده اند ، نشان دادند.

خبرنگار سی ان ان: «فرمانده ای که ما در اینجا در حال صحبت با وی بودیم ... تایید کرد این توافق تنها برای تخلیه سلاحهای سنگین است، و در حالی که امیدوارند که این توافق نامه، پا برجا باقی بماند اما همه انها آمادگی خود را برای هر شرایطی حفظ کرده اند».

”رعد “ میگوید ، اگر این توافق پا برجا نماند ، نتیجه اش یک اقیانوس خون است.

هنوز برای (حل و فصلِ ) تاریخی جنگ خونین و غم انگیز سوریه راه زیادی مانده است.

اما این توافق می تواند به معنای خلاص شدن موقت از بمبارانها و خشونتی باشد که بسیاری از خانواده ها را از هم پاشده است. 

گزارش۳ ـ کاهش صادرات آلمان به ایران


صادرات آلمان به ایران بازهم کاهش یافت. این کاهش تحت تأثیر تحریمهای آمریکاست:

صادرات آلمان به ایران با وجود تمهیدات فراوان این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا ۴ درصد کاهش یافته است. «اتحادیه بانک های آلمان» نشان می دهد رقم صادرات آلمان به ایران در هشت ماهه اول سال ۲۰۱۸ بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو بوده است نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو شده است.

در ماه‌های اخیر نزدیک به دو سوم شرکت‌های آلمانی به فعالیت خود در ایران خاتمه داده‌اند. باقی شرکت‌های آلمانی که هنوز در ایران حضور دارند نیز چشم‌انداز روشنی برای ادامه کار در ایران نمی‌بینند. ترس و واهمه این شرکت ها تحریم های آمریکا است. حتی اگر بسیاری از این شرکت ها در بازار آمریکا فعالیت نداشته باشند اما تحریم ها می توانند رابطه تجاری این شرکت ها با دیگر متحدان آمریکا را نیز به خطر بیندازد.

 به نظر می رسد تمهیدات اتحادیه اروپا برای ایجاد یک کانال ویژه‌ی پرداخت مالی برای آسان‌تر کردن تجارت با رژیم ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا تأثیر چندانی ندارد. دلیل اصلی کاهش سرمایه گذاری و خروج شرکت های اروپایی از ایران هم همین است.

بانک بازرگانی ایران و اروپا میزان تجارت و معامله مالی خود را ظرف دو سال پس از کسب توافق هسته‌ ای نزدیک به ۷ برابر افزایش داد. تا جایی که مجموع داد و ستدهای مالی این بانک با ایران در سال گذشته میلادی بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو برآورد شده است. اما حالا این روند معکوس شده است

هوگلر بینگمان، رئیس انجمن صادرکنندگان آلمانی این هفته گفت ”کاهش حجم صادرات ایران ، تا این لحظه ”تازه آغاز یک مارپیچ فرورونده است“. 

گزارش۴ ـ اثار توئیتهای جعلی رژیم ایران


یک مورد از توئیتهای جعلی رژیم ایران که توسط شبکه توئیتر افشا شد باعث افتضاح جدیدی برای این رژیم شد. نشنال امارات متحده عربی به بررسی این موضوع پرداخته است

بعد از انتشار یک خبر جعلی ،که بطور آشکاری به یک عملیات ِ رژیم ایران مرتبط بود و در جریان منتشر کردن جزئیات صدها حساب بسته شده توسط توئیتر افشاء گردید ، یک کشمکشِ دیپلماتیک میان ” پاکستان و اسرائیل“،آغاز شد.

وزیر دفاع سابق پاکستان که با توئیت جعلی رژیم ایران فریب خورد بود می گوید به دنبال انتشار این خبر که اسرائیل قصد حمله به تأسیسات اتمی پاکستان دارد ما به یک تلافی جویی مرگبار تهدید کردیم.

” خاوایا محمد آصف “ می گوید ما همان موقع به زراتخانه اتمی اعلام آماده باش دادیم.

اکنون معلوم میشود که این خبر از اساس جعلی بوده و توسط رژیم ایران برای برهم زدن مناسبات دیپلوماتیک پاکستان و اسراییل ساخته شده بود

افشای این جعلیات رژیم ایران توسط توئیتر نگرانی های مربوط به تاثیرِ بالقوه مرگبارِ اخبار جعلی، در دنیای واقعی را برجسته کرد ...

رژیم ایران از جعل اخبار نه تنها در رابطه با کشورها بلکه در رابطه با مخالفان هم استفاده می کرده است.

لازم به ذکر است توئیتر با انتشار بیش از یک میلیون توییت از ۷۷۰حساب بسته که شامل تلاشهای رژیم برای شیطان سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران نیز هست، براینکه این بسیج دروغپراکنی یک اقدام حکومتی ازسوی رژیم بوده انگشت گذاشت.

تحقیقات (شورای آتلانتیک) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان میدهدکه حساب‌های جعلی که منشاء آن حکومت آخوندی بوده است، از پوشش خبرنگاران خارجی نیز برای پیش بردن مقاصد سیاسی خود در شبکة اجتماعی استفاده کرده است. 

گزارش ۵ـ رژیم ایران با گفتگو بهتر نمی شود


رژیم ایران با گفتگو بهتر نمی شود. این رژیم بسیار خشن و وحشی است. باید فشارهای اقتصادی را تشدید کرد. این اظهارات برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکاست

برایان هوک در جریان سفر به بلژیک گفت: من گفتگوهای خوب متعددی در سراسر دنیا با همتایانم از سه کشور اروپایی داشتم. من آنها را دیدم وقتی که ما در لوگزامبورگ بودیم. من اینجا با اتحادیه اروپا و همچنین با دولت بلژیک ملاقاتهایی انجام میدهم. و این گفتگوها برای دیپلماسی ما بسیار ثمربخش و بسیار مفید هستند. من فکر میکنم در صحنه دیپلماتیک یک راه بسیار خوب به جلو وجود دارد. ما فقط با فشار وارد کردن به رژیم ایران به هدفمان میرسیم. این یک رژیمی نیست که شما بتوانید با صحبت کردن رفتارش را تغییر دهید و بهتر کنید. این یک رژیم بسیار خشن و وحشی است و ما هر کاری که بتوانیم انجام میدهیم به دیپلماسی خودمان شتاب ببخشیم. به همین دلیل است که وزیر مرا برای این نقش منصوب کرد تا ما بتوانیم دیپلماسی خودمان را شتاب ببخشیم و یک توافقنامه جدید بدست بیاوریم.

برایان هوک افزود:‌ ما نمیتوانیم بدون فشار اقتصادی حداکثر به هدفمان برسیم. تحریمهای قوی ما در ماه نوامبر اجرایی خواهد شد. ما بر این باوریم که میتوانیم به یک توافق جدید دست پیدا کنیم و بعد از اینکه ما این توافقنامه جدید را بدست آوردیم ترجیح مدهیم که یک معاهده باشد، چیزهای متعددی هست که ایالات متحده آماده است به مردم ایران عرضه کند. رژیم ایران باید رفتارش را تغییر بدهد قبل از اینکه هرگونه رابطه یی برقرار شود

گزارش۶ ـ قانون اساسی سوریه ؟


قانون اساسی برای سوریه مشکلی را حل نمی کند. تا رژیم اسد و شبه نظامیان سرکوبگر آن هستند قانون اساسی جدید مشکلی حل نخواهد کرد

نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه گفت کمیته قانون اساسی سوریه راه حل اصلی در عملیات سیاسی نیست بلکه اجرای قطعنامه های شورای امنیت می تواند شروعی برای آن باشد

او فاش ساخت هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه به روسیه خواهد رفت تا مذاکره کند چرا که روسیه در سوریه اعمال نفوذ می کند

 او افزود همه ما می دانیم که مشکل ما تنها قانون اساسی نیست حتی اگر به بهترین قانون اساسی دست بیابیم با این دستگاههای نظامی و سرکوبگر رژیم اسد نمی توانیم به یک قانون اساسی فراگیر و جدید و نوین برسیم

نصر الحریری افزود: ایمان داریم که کمیته قانون اساسی ورودی برای راه حل سیاسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است

در نتیجه می بایست با تشکیل کمیته قانون اساسی، به میز مذاکره و به نقطه اول برگردیم و این نقطه شروع مرحله انتقالی است  

اقیانوس های جهان پر از پلاستیک شده اند و این مشکل روز بروز بیشتر می شود.

هر سال هشت میلیون تن زباله پلاستیکی در اقیانوس ها ریخته می شود و اینها به ۱۵۰ میلیون تن دیگر که در آبهای جهان وجود داشته اضافه می شود.

زباله های پلاستیکی پرندگان دریایی را به تله می اندازند، باعث کشته شدن نهنگ ها می شوند و زنجیره غذاهای دریایی را آغشته می کنند و زمانی که انسانها غذاهای دریایی مصرف می کنند نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

اخیرا تلاش های بسیار زیادی شده که زباله های دریایی باقی مانده در اقیانوس ها جمع آوری شوند ولی در درجه اول کار بسیار سخت این است که چگونه این کار را باید انجام داد.

در یک ابتکار عمل امیدوار کننده در ونکوور کانادا یک موسسه غیر انتفاعی بنام بانک پلاستیک تلاش می کند که یک چرخه پلاستیک را به کشورهای توسعه یافته ارائه دهد تا بتوانند با این مشکل برخورد کنند

این چرخه پلاستیک به کشورها اجازه می دهد که پلاستیک های جمع آوری شده را در محل به مواد دیگری مانند وسایل بهداشتی ، روغن پخت و پز و دیگر وسایل خدماتی تبدیل کند.

 زباله های پلاستیکی یک مشکل جدی در کشورهای فقیر هم هستند. آنها معمولا چرخه های بازیافت قابل اتکایی ندارند.

 در بعضی کشورها قسمتهای گسترده ای از خاکشان با بطری های پلاستیکی ، کیسه و انواع دور ریزهای پلاستیکی پوشیده شده است .این مشکل بعضا تا حدی رسیده که بعضی رودخانه های آنها هم با دور ریز های پلاستیکی پوشیده شده است که نهایتا تمامی آنها بسوی اقیانوس ها روانه می شوند.

بر اساس آخرین مطالعات ۹۰ درصد از زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها از ۱۰ رودخانه آمده اند . هشت رودخانه از آسیا و دو روخانه از افریقا.

شورش و قحطی در راه است


حسین راغفر از اقتصاددانان حکومتی: وضعیت کشور اکنون از مرحله بحران گذشته و به آستانه فاجعه رسیده است. نماد این فاجعه قحطی و انواع شورشهای در راه است. کارگری که حقوق نمی گیرد راهی جز شورش ندارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: