سیگال مندلکر: اعمال تحریم‌ها برای رژیم ایران گران تمام خواهد شد

سیگال مندلکر: اعمال تحریم‌ها برای رژیم ایران گران تمام خواهد شد


سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم می‌گوید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه رژیم ایران برای این رژیم گران تمام خواهد شد.

سیگال مندلکر که به همراه استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا در سفر خاورمیانه‌ای بسر میبرد، به تارنمای«گلوبز» گفت که دولت آمریکا انتظار دارد با اعمال تحریم‌ها خرید نفت کشورهای خارجی از رژیم ایران به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.

تاثیر وسیع تحریم ها بدلیل وابستگی رژیم ایران به درآمدهای نفتی


مندلکر گفت، از آنجا که اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی آن کشور وابسته است، تحریم‌های جدید تاثیر وسیعی بر آن کشور خواهد گذاشت و اضافه کرد طی ماه‌های اخیر اثر تحرم ها با سیر نزولی ارزش ریال خود را نشان داده است.

سیگال مندلکر و اداره اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا نظارت بر اعمال و عملکرد تحریم‌های اقتصادی و مالی ایالات متحده علیه رژیم ایران را برعهده دارد.

استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا که روز یکشنبه در آغاز سفرش به شش کشور خاورمیانه گفته بود : هدف از این سفر تبادل نظر برای اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران است تا هرگز نتواند به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند.

خاطر نشان میشود ، رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با این استدلال که تهران روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد واشنگتن از توافق برجام خارج می‌شود و تحریم‌هایی که پس از اجرای برجام لغو شده بودند را بار دیگر علیه این رژیم اعمال می‌کند.

دور اول تحریم‌ها در تاریخ شانزده مرداد به مرحله اجرا گذاشته شد و قرار است دور دوم تحریم ها که شامل تحریم نفت و گاز نیز هست از سیزدهم آبان ماه ، یعنی دو هفته دیگر اجرایی شوند.

با بازگشت بخش نخست تحریم‌ها، خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران، تجارت فلزات گرانبها و برخی فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی ایران مشمول تحریم شد.

دور دوم تحریم‌ها، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی ایران را هدف می‌گیرد.

تاکیدات سفیر و سفارت آمریکا در لندن بر آغاز تحریمها در ۱۳ آبان


همچنین طی روز گذشته، دوشنبه ۳۰ مهر سفیر آمریکا در لندن طی پیامی که در حساب توئیتر خود منتشر کرد بر اجرایی شدن تحریمهای تشدید شونده علیه رژیم ایران تاکید کرد. سفیر جانسون نوشت: یا با ایران معامله کنید یا با ایالات متحده، نمیتوانید هر دو را انجام دهید، تحریم ها از 4 نوامبر شروع میشوند

همچنین سفارت آمریکا در یک پیام توئیتری با تیتر ضرب‌الاجل تحریم ایران ۴ نوامبر ۲۰۱۸ نوشت: افراد و نهادهایی که از تحریمهای ایالات متحده علیه ایران تبعیت نکنند با عواقب شدیدی مواجه خواهند شد

رئیس بانک مرکزی رژیم ایران در لیست تحریم


یادآوری میشود که مندلکر در سخنرانی خود در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن پیرامون تحریم رئیس بانک مرکزی رژیم ایران از جمله گفته بود:‌ بانک مرکزی ایران یک ارگان تروریستی است و تروریزم را حمایت و تأمین می‌کند. رژیم ایران میلیونها دلار را برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله و دست نشاندگانش در منطقه می‌فرستد. وی تأکید کرد: بانک مرکزی ایران از فعالیتهای تروریستی به‌صورت گسترده پشتیبانی می‌کند و چند شرکت در این رابطه بکار گرفته است و سپاه قدس که یک سازمان تروریستی نام گذاری شده است از طریق این بانک عمل می‌کند. سپاه قدس و حزب‌الله بیشترین سود را از این بانک می‌برند.

بیشتر بخوانید:



· تلاش آمریکا برای قطع رژیم ایران از سوئیفت و به صفر رساندن صادرات نفت


· مصائب یک اقتصاد درهم‌شکسته


· وزیر خزانه‌داری آمریکا: رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند




 
لطفا به اشتراک بگذارید: