کانادا آماده است تا کلاه سفیدهای سوریه را درخاک خود به پذیرد-۲۰دقیقه

 

به گزارش فرانس ۲۴ دولت کانادا اعلام کرد آماده است گروهی ازکلاه سفیدهای معروف به دفاع مدنی در مناطق تحت کنترل گروههای اپوزیسیون سوریه و افراد خانواده های آنها را در خاک خود بپذیرد . ولی اعلام نخواهد کرد در چه زمانی این افراد به خاک او خواهند آمد و در چه مکانی اسکان داده خواهند شد .

کریستیا فریلند وزیر مهاجرت و پناهندگان کانادا و احمد حسین وزیر امور ملیت ها در بیانیه مشترکی گفتند کانادا با گروهی از همپیمانان بین المللی خود باز اسکان این گروه و خانواده های آنها را در دستور کار خود دارند. در این بیانیه اشاره شده است این افرادهدف تهاجم رژیم اسد وروسیه قرار گرفته اند و مجبوربه ترک خانه هایشان شده اند در بیانیه اضافه شده است داوطلبان کلاه سفید سوری بعنوان امدادگرانی که به کمک قربانیان شتافته اند جنایات وحشتناک رژیم اسد جنایتکار را دیده اند . این دو وزیر در اطلاعیه خود خاطر نشان کرده اند کانادا با آموزش و کمک به این داوطلبان و زنان تلاش کرده اند تا جانهای بیشتری از خطر مرگ نجات داده شود.آنها تاکید کردند ما التزام اخلاقی داریم تا این افراد را که به همراه خانواده هایشان تهدید شده اند کمک کنیم.

 در بیانیه وزیران کانادایی همچنین آمده است که کلاه سفید ها و افراد خانواده های آنها در مسیر باز اسکان در کانادا هستند و این عمل بر اساس معیارهای قانونی باز اسکان در کانادا در دست اقدام است .

آنها بر حفاظت از سلامتی گروه کلاه سفید و خانواده های آنها که هنوز در خاک سوریه هستند تاکید کردند و گفتند در مورد زمان رسیدن این افراد به خاک کانادا هیچگونه اطلاعات جزئی نخواهند داد.

 بیانیه وزیران کانادایی همچنین به این موضوع اشاره کرده که درخواست مهاجرت گروه مذکور در دست پیگیری است و پیش از پرواز هوایی آنها به خاک کانادا بررسی های امنیتی آن تکمیل خواهد شد.

در ۲۲ ژوئن گذشته اردن اعلام کرد ۴۲۲ نفر از همین گروه را که از مناطق جنوب سوریه فرار کرده بودند در خاک خود پذیرفته است تا بتوانند در خاک انگلستان ، آلمان و کانادا اسکان داده شوند.

روز چهارشنبه گذشته وزارت خارجه اردن اعلام کرد که ۲۷۹ تن از این افراد خاک اردن را به قصد کشورهای غربی ترک کرده اند.

 جهان پس از اینکه رسانه ها عکس های کلاه سفید ها را در حال نجات مجروحین از زیر آوار ساختمانها و یا رساندن کودکان غرقه در خون به بیمارستانها منتشر کردند با این گروه آشنا شد.

کلاه سفید های سوریه در سال ۲۰۱۳ و در آستانه سه سالگی جنگ سوریه تشکیل شد . از زمان تاسیس این گروه بیش از ۲۰۰ تن از اعضایش کشته و نزدیک به ۵۰۰ تن دیگر آنها مجروح شده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: