ردپای رژیم ایران درانتخابات افغانستان کشتار شهروندان-۲۰ دقیقه

 

روز یکشنبه ۲۹ مهر انتخابات پارلمانی در افغانستان تمام شد.با انبوهی کشته و مجروح به گزارشی توجه کنید:

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخاباتی گفت سه میلیون نفر در این انتخابات شرکت داشته اند و آنرا یک دستاورد بزرگ تلقی کرد.

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷ در جریان نشستی خبری به تشریح روند این انتخابات پرداختند و خاطرنشان کردند که رای گیری در بیش از دویست مرکز اخذ رای در بیست و دو ولایت که روز شنبه به دلیل مشکلات امنیتی تعطیل شده بود روز یکشنبه انجام گرفته و به اتمام رسیده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخاباتی افغانستان در ادامه بدون نام بردن از شخص یا گروهی، به دخالت «شماری افراد زورمند» در روند انتخابات اشاره کرده و گفت: تعدادی از صندوق های رای گیری توسط این افراد شکسته شده است.

 منابع محلی ، در دومین روز برپایی انتخابات، از کشته شدن یازده غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در ولایت ننگرهار خبر دادند. شش تن از قربانیان این حمله کودک هستند.

از سوی دیگر بر اساس تایید وزارت کشور افغانستان روز شنبه نیز در جریان برگزاری انتخابات ۱۹۲ حادثه تروریستی در سراسر این کشور گزارش شده بود. این حوادث در مجموع به کشته شدن ۳۶ نفر از جمله ۲۷ غیرنظامی منجر شد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در لحظات پایانی مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که نام هفت تن از کاندیدهای انتخاباتی را از فهرست نهایی حذف کرده‌است. این کمیسیون گفت احمد شاه سادات‌الحسینی به دلیل این ‌که تابعیت دوگانه افغانی ایرانی دارد ، نمی‌تواند در انتخابات پارلمانی افغانستان مشارکت کند.

پیشتر تحلیلگران و کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی گفته بودند که رژیم ایران در افغانستان رد پای زیادی دارد و بازی‌های پیچیده‌ ای به پیش می‌برد

این رژیم در ظاهر به دولت افغانستان کمک می کند ولی ، عناصر محلی وابسته به خودش را تقویت می‌کند.در کنار آن نیز برای زمین‌گیر کردن نیروهای بین‌المللی و بخصوص نیروهای ایالات متحده آمریکا، طالبان را تجهیز و تقویت می‌کند.

حمایت رژیم ایران از طالبان زمانی تیتر روزنامه‌ها شد که آمریکا ملا اختر محمد منصور را که از ایران برمی‌گشت در داخل خاک پاکستان با هواپیمای بدون سرنشین به قتل رساند . در آن‌زمان گفته شد از جیب پاسپورتی بدست آمده که نشان می‌دهد او هفت بار به ایران سفر کرده‌است.
لطفا به اشتراک بگذارید: