طرح مجدد بحران اف.ای.تی.اف در مجلس توسط ظریف و عراقچی

جدال باندهای حکومتی در جلسه غیرعلنی مجلس در باره لوایح اف.ای.تی.اف و سی.اف.تی


جواد ظریف، وزیر خارجه حکومت آخوندی و عباس عراقچی معاون وی در جلسه غیرعلنی مجلس رژیم درباره لوایح FATF و CFT شرکت کردند و به گفته برخی از اعضای مجلس ارتجاع هیچ تضمینی دربارة این لوایح ندادند و این جلسه تبدیل به جدال باندهای حکومتی شد.

ابطحی عضو مجلس رژیم در پایان جلسة غیر علنی مجلس رژیم گفت: نه ظریف و نه عراقچی در این جلسه تضمینی برای حل مشکلات (نظام) با پذیرفتن شروط FATF ندادند. (آنها) همان صحبت‌‌هایی که در جلسه قبلی نیز مطرح کرده بودند را دوباره مطرح کردند و تضمینی ندادند.

ابطحی افزود: عراقچی در این جلسه گفت، بعضی از کشورهای دوست هم می‌گویند که اگر می‌خواهید با جمهوری اسلامی مبادلات بانکی داشته باشیم، باید FATF را بپذیرید و ما باید تابلوی پذیرش را بالا نگه داریم؛ اما در آینده معلوم نیست که چه اتفاقاتی بیافتد، ممکن است که در آینده با آن همکاری نکنیم.

به گفته این عضو مجلس ارتجاع، ظریف در این جلسه گفت، اینکه بعضی از دوستان معتقدند رعایت استانداردهای FATF خودتحریمی است را نمی‌پذیرم، زیرا ما معتقدیم که نپیوستن به FATF خودتحریمی است و مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

نعمتی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارنجاع نیز گفت: جواد ظریف در این جلسه اعلام کرد که در 4 ماه آینده که از سوی FATF مهلتی به (نظام) ایران داده شده، باید ساز و کاری تعیین شود و به‌تصویب نظام برسد.

منبع: تسنیم ۹۷۰۸۰۱
لطفا به اشتراک بگذارید: