مایک پمپئو امریکا درپیگیری کارزار فشارحداکثر برحکومت ایران مصمم است-۲۰دقیقه

 

مایک پومپئو  وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد برای مقابله با رژیم ایران مصمم هستیم حداکثر فشار را روی این رژیم بگذاریم


مایک پومپئو می گوید رژیم ایران هنجارهای بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را در مورد مردم ایران نقض می کند، و مرگ و تباهی را در سراسر جهان می‌گستراند.

وزیر امور خارجه آمریکا می افزاید: هدف تحریم های تهاجمی آمریکا این است که حکومت ایران را وادارکند که بین ادامه یا بازگشت از سیاست‌هایی که باعث اعمال این تحریم‌ها شده، یکی را انتخاب کند.

آمریکا اواسط مردادماه امسال دور اول تحریم‌ها علیه رژیم را دوباره اجرایی کرد. آمریکا گفته که دور دوم تحریم‌ها از روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) اجرایی خواهد شد که هدف از آن به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

مایک پومپئو می گوید: تصمیم حکومت ایران برای تداوم فعالیتهای تخریبی خود تاکنون پیامدهای شدید اقتصادی داشته است که به دلیل سوء مدیریت نه تنها این پیامدها تشدید شده‌اند، بلکه رژیم توان بهره‌‌داری ازمنافع (اقتصادی)خود را ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرده است: فشار اقتصادی تنها یک بخش از کارزار آمریکا است. مهارکردن، بخش دیگری از این کارزار است. دونالد ترامپ معتقد است باید اقدامات روشنی انجام داد تا رژیم ایران را وادار کند به دنبال از سرگیری برنامه هسته‌ای خود نباشد و به فعالیت‌های مخرب خود ادامه ندهد.

مایک پومپئو تصریح کرده است: ما به دنبال جنگ نیستیم. ولی باید این نکته را به صراحت روشن کنیم که تشدید تنش به نفع رژیم ایران نیست. این رژیم توان ایستادگی در برابرقدرت نظامی آمریکا را ندارد و ما ابایی نداریم که چنین موضوعی را به سران رژیم ایران گوشزد کنیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: