توقف خرید نفت دو پالایشگاه چین از ایران بدلیل تحریمهای آمریکا

توقف خرید نفت دو پالایشگاه چین از ایران بخاطر تحریمها


به گزارش خبرگزاری رویترز، دو پالایشگاه اصلی چین، خرید نفت از رژیم آخوندی برای ماه نوامبر را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، متوقف کردند.

رویترز به نقل از دو منبع مطلع، می‌نویسد: سینوپک و CNPC شرکت ملی نفت چین که پالایشگاه‌های اصلی این کشور به‌شمار می‌روند، به‌دلیل نگرانی از نقض تحریم‌های آمریکا، هیچ‌گونه درخواستی را برای واردات نفت از ایران در ماه نوامبر(آبانماه) ارائه نداده‌اند.

... این دو شرکت از سفارش‌های ماه نوامبر خود صرف نظر می‌کنند، چرا که مشخص نیست آیا خریداران چینی بتوانند معافیت از تحریم‌ها را به‌دست بیاورند یا خیر.

 

رویترز در این گزارش هم‌چنین، می‌نویسد: «تصمیم شرکت‌های عمدة نفتی دولتی (چین) بعد از دو دیدار مقام‌های وزارت خارجة آمریکا.... در حول و حوش ماه‌های ژوئن و سپتامبر صورت می‌گیرد.

در آن دیدارها با شرکت‌های نفت چین، مقام‌های آمریکایی موضع واشینگتن را مورد تأکید قرار داده و از خریداران چینی خواستند که یا واردات نفت (رژیم) ایران را از ماه نوامبر به صفر برسانند و یا با تحریم‌ها مواجه بشوند».

یک مقام ارشد صنعتی در یک شرکت نفتی، به رویترز گفت: «در حالیکه وضعیت معافیت‌ها نامعلوم است، هیچ شرکتی ریسک دریافت حتی یک بشکه (نفت) را در ماه نوامبر نخواهد پذیرفت... چراکه ریسک آن بسا بزرگ‌تر از میزان کاهش نفت است».

منبع: رویترز: ۹۷۰۸۰۲

 
لطفا به اشتراک بگذارید: