بیکاری افسارگسیخته و تورم جهشی در راه است -مجله اجتماعی اقتصادی شماره۳۹

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۳۹ -۱آبان۱۳۹۷


دراین برنامه تصویری از وضعیت خراب زیرساختها و زندگی مردم از یکسو و غارت چپاول حاکمان رو از سوی دیگه نشون میده. تصویری که فلش اعتصاب و اعتراض رو به عنوان شروع درمان این دردها ترسیم می‌کنه.

برنامه امروز مجله را ابتدا با اخبار تقدیم حضورتان میکنیم در ادامه به ترتیب« مسکن مهر صفا دشت» -« نمونه دیگری از غارت دانشجویان » و سر انجام گزارش نام آشنای« گرانی سر سام آور »خدمتون ارایه میشه . با هم اخبارو ببینیم

اخبار:

بیکاری افسارگسیخته و تورم جهشی در راه است


یک کارشناس اقتصادی رژیم: آنچه که در شرایط کنونی اتفاق افتاده، پیامدهای گسترده‌‌ای دارد.... یک میلیون و ١٠٠ هزار شغل براساس منابع رسمی از بین می‌رود. نرخ تورم در همین مهرماه ٥٠ درصد است و تا پایان سال ٨٠ تا ٩٠ درصد خواهد شد. قحطی از طریق افزایش قیمت ارز در راه است. ما قاچاق بنزین داریم که توسط شبکه‌های مافیایی صورت می‌گیرد. مردم حاشیه کشور که نادیده گرفته شدند و همه مرزنشین‌‌های ما فقیرند و می‌بینند از سوی نظام از جیب‌شان منابعی خارج می‌شود.

دزدی و غارت حقوق بازنشستگان توسط حکومت آخوندی


نماینده محلات و دلیجان در مجلس ارتجاع: بازنشستگان پیش از سال ۹۰ حقوق و مزایایی با اختلاف یک تا یک و نیم میلیون کمتر دریافت می‌کنند.

کلاهبرداری کارگزاران حکومتی از مرزنشینان به اسم فروش سهمیه سوخت


خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از مرزنشینان سیستان و بلوچستان نوشت از تعاونی‌ها به عنوان کارگزار فروش سهمیه سوخت ۱۵۰۰ لیتری به سراغ ما می‌آیند و کپی شناسنامه و کارت ملی‌هایمان را می‌گیرند و دنبال کار خود می‌روند و تاکنون هم ریالی از آنها در حسابمان ندیده‌ایم انگار به نام ماست اما به کام آنها.

وابستگان حکومتی طراحان غارت سرمایه‌های مردم با ایجاد نوسانات ارزی

نماینده لنجان در مجلس ارتجاع: برخی‌ها در کشور تلفنی بین خودشان ‌از ۱۰۰ ‌تا ۵۰۰ میلیارد تومان ارز خریدند، اما هیچ ارزی مبادله نشد‌ و برای مردم و بازار التهاب ایجاد کردند.

نزول فاحش قدرت خرید کارگران بخصوص در بخش مسکن

یک کارشناس اقتصادی رژیم: رکود بخش مسکن باعث بیکاری بسیاری شده است. براساس برآوردها درآمد ماهانه کارگران بخش مسکن ۱۲۰ دلار است در حالی‌که سال قبل ۳۰۰ دلار بود. این درآمد در عراق ۵۰۰ دلار و در ترکیه بالای ۸۰۰ دلار است. حتی شرایط به گونه‌ای است که برای کارگر افغان هم صرف نمی‌کند در کشور ما کار کند.

وضعیت اسفناک کارگران خبازی


یک خبرگزاری حکومتی در گزارشی نوشت اگر قرار نیست آنکه کار می‌کند و نان می‌پزد، خود نانی برای سیر کردن شکمش داشته باشد، افزایش قیمت نان چه فایده‌ای دارد؟ آنهم در شرایطی که حداقل دستمزد کارگران از ابتدایِ سال ۹۷ تاکنون که تورم مطابق محاسبات صندوق بین المللی پول به ۲۹.۶ درصد رسیده، قدرت خرید ۸۰ درصد کاهش یافته و ارزش آن مقابل دلار ۱۳۳ درصد کاهش یافته، هیچ افزایشی نداشته است.

افزایش دو برابری دستفروشان در تهران


یک کارگزار از شهرداری تهران از افزایش دو برابری آمار دستفروشان طی سه سال گذشته خبر داده است.

گفتنی است بدلیل بیکاری گسترش یابنده ناشی از تعطیلی مراکز تولیدی و اخراج نیروی کار، دست فروشی افزایش یافته است.

90 درصد آسانسورهای کشور استاندارد


رییس اتحادیه آسانسور: ۹۰ درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی های استاندارد پس از یک سال، دیگر استاندارد نیستند.

طی سالیان اخیر موارد متعددی از سوانح مربوط به سقوط آسانسور داشتیم که منجر به فوت اشخاص شده است . با وجود این نظارت جدی برای رعایت مسایل ایمنی در کشور صورت نگرفته است.

کانکس بجای مدرسه در مجمتع های مسکن مهر نصیب فرزندان فرودستان


به گزارش یک خبرگزاری حکومتی موج مهاجرت از تهران و کلانشهرها نگران کننده است؛ وقتی خود مسئولان اعتراف می‌کنند که در بسیاری از نقاط حاشیه‌ای که «مسکن مهر» خانه ارزان در اختیار طبقات فرودست قرار داده، از کانکس به جای مدرسه استفاده می‌شود، این نگرانی‌ها، ابعاد بزرگتری پیدا می‌کند.

آمار نشان می‌دهد که مسکن مهر در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی، کم‌ترین فضاهای آموزشی را دارند که این امر کیفیت آموزشی کودکان را بسیار پایین آورده است.

مسمومیت ۱۰۱ دانشجوی خوابگاه دانشگاه کوثربجنورد


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، 101دانشجوی مستقر در خوابگاه دانشگاه کوثر دچار مسمومیت شدند.

قابل توجه است که مواردی از مسمومیت دانشجویان بر اثر استفاده از آب و غذای نامناسب در برخی از دانشگاههای کشور را در گذشه شاهد بوده‌ایم.

خطر آوار در کمین 15درصدجمعیت تهران


یک کارگزار رژیم در راه و شهرسازی استان تهران: ۳۲۶۸ هکتار از مساحت شهر تهران بافت فرسوده محسوب می‌شوند که ۱۵ درصد از جمعیت تهران را تشکیل داده است.

با توجه به اینکه شهر تهران روی خط زلزله قرار دارد. صدها هزار تن با وجود بافتهای فرسوده گسترده در معرض خطرناشی از زلزله قرار دارند.

بحران بی آبی و مهاجرت عامل افزایش بی سابقه جمعیت مناطق شمالی


یک نماینده مجلس ارتجاع از مازندران: با توجه به اینکه موضوع آب یک موضوع اساسی و حیاتی است و از مهمترین بحران‌های حال حاضر کشور به شمار می‌رود، این نگرانی به وجود آمده که افراد تصمیم به مهاجرت به مناطق شمال ایران بگیرند، در حال حاضر شاهد رشد ۲۰ درصدی جمعیت مناطق شمالی هستیم. تخمین زده می‌شود تا ۱۰ سال آینده جمعیت این مناطق ۲ برابر شود

آبیاری اراضی کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب


مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران: اراضی کشاورزی جنوب تهران با 400 میلیون متر مکعب آب آلوده آبیاری می‌شود. در این آب فاضلاب خانگی، زباله شهرداری، فاضلاب کارخانه‌ها و ملغمه‌ای از همه آلودگی‌ها در آن وجود دارد.

بنا به گفته کارشناسان حل معضل آلودگی اراضی کشاورزی جنوب تهران تنها نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتباراست ولی تا کنون بودجه ای برای حل این معضل اختصاص داده نشده است.

۱۵۰ روستا در محاصره شن ‌های روان و گرد و خاک


فرماندار رژیم در ریگان: ریگان پس از خوزستان دومین نقطه در زمینه کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است و تاکنون بر اثر گرد و غبار و توفان شن 16روستا خالی از سکنه شده و 150روستا نیز در محاصره شن‌های روان و گرد و غبار قرار دارند همچنین گرد و غبار و توفان شن سالانه 50 میلیارد تومان به زیرساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد می‌کند.

خطر نابودی ۴۵۰ هکتار باغ‌های ملارد


یک کشاورز: 450 هکتار از باغات منطقه ملارد به دلیل عدم مدیریت صحیح آب سد کرج برای آبیاری، در معرض نابودی قرار گرفته است و بخشی از درختان 40 ساله این باغ‌ها امسال خشک شدند.

گزارش اول « مسکن مهر صفادشت به اسم مسکن بسان آوارگی


واحد مسکونی که مدرسه ندارد بیمارستان ندارد جاده آسفالت ندارد برق ندارد آب ندارد مسکن مهر است« برعکس نهند نام زنگی کافور»ولی تا بخواهید دزدی و غارت و چپاول دارد پای درد و دل به یغما رفتگان بنشیینم

گزارش دوم « یک نمونه دیگر از غارت دانشجویان »


آزاد ترین دزدی و چپاول را باید در دانشگاه آزاد سراغش را گرفت اصلا ایادی چپاولگر آخوندی دانشگاه آزاد را برای همین کار تاسیس کرد یادمان نرفته که چه جنگی بین دلواپسان و دلارام بر سر تصاحب دانشگاه آزاد در گرفته بود آیا برای ارتقاء علمی دانشجویان بود ؟بهتر است خود دانشجویان بگویند با هم به سراغشان خواهیم رفت

 


گزارش سوم « گرانی سرسام آور قیمت لوازم خانگی »


دوجایه خوری از ویژگیهای شناخته شده رژیم آخوندیست یک بار با گران کردن ارز یکبار هم با گران کردن مایحتاج عمومی وگرنه لوازم خانگی که ماهها درگمرک خاک میخورده و هیچ ربطی هم به نوسانات ارزی نداشته است یک دفعه چرا گران میشود این یکی را بایستی از آقا زاده ها و دست اندرکاران صنعت غارت و سرکیسه کردن مردم پرسید

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: