در خاطره روزها ۳ آبان ۱۳۹۷- ۲۵ اکتبر


در خاطره روزها ۳ آبان ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_173123" align="alignleft" width="250"]تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس[/caption]

۳ آبان - ۲۵ اکتبر « ۲۰۰۷ میلادی» تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس


برای نخستین بار دولت آمریکا ۲۲ ارگان و سردمدار سر کوبگر رژیم آخوندی به ویژه نیروی تروریستی «قدس» و «سپاه پاسداران» را به خاطر حمایت از تروریسم و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی تحریم کرد و برخی از آنها را رسمأ در لیست تروریستی قرار داد.





[caption id="attachment_173124" align="alignleft" width="250"]حمله آمریکا به گرانادا حمله آمریکا به گرانادا[/caption]

۳ آبان - ۲۵ اکتبر « ۱۹۸۳ میلادی» حمله آمریکا به گرانادا


حمله آمریکا به کشور کوچک گرانادا واقع در کارائیب، ۶ روز از کودتای نظامی این کشور و اعدام « بیشاپ» نخست وزیر و همکارانش آغاز شد و در کمتر از یک هفته به اشغال آمریکا در آمد. سبب حمله نگرانی ریگان رئیس جمهور آمریکا از کمونیست شدن گرانادا بود. کودتاگران کمونیست و هوادار فیدل کاسترو بودند.





[caption id="attachment_173125" align="alignleft" width="250"]جمهوری خلق چین در سازمان ملل جمهوری خلق چین در سازمان ملل[/caption]

۳ آبان - ۲۵ اکتبر « ۱۹۷۱ میلادی» جمهوری خلق چین در سازمان ملل


جمهوری خلق چین ۲۲ سال پس از تاسیس، بالاخره کرسی و مقام خود در سازمان ملل را به دست آورد و جمهوی چین از سازمان ملل اخراج شد. اکثر کشورهای عضو سازمان ملل جمهوری خلق چین را به عنوان تنها نماینده قانونی تمام چین به رسمیت شناختند.





[caption id="attachment_173126" align="alignleft" width="250"]انقلاب بلشویکی در روسیه انقلاب بلشویکی در روسیه[/caption]

۳ آبان - ۲۵ اکتبر « ۱۹۱۷ میلادی» انقلاب بلشویکی در روسیه 


با پیروزی اقلاب سوسیالیستی در روسیه به رهبری «لنین» یکی از بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی و سیاسی قرن بیستم به وقوع پیوست. «ولادیمیر ایلیچ‌لنین» رهبر این انقلاب با الهام از عقاید «مارکس» به سازماندهی توده‌های کارگر و اقشار ضعیف اجتماع پرداخت و انقلاب به ثمر رسید.





[caption id="attachment_173127" align="alignleft" width="250"]زادروز پیکاسو زادروز پیکاسو[/caption]

۳ آبان - ۲۵ اکتبر « ۱۸۸۱ میلادی» زادروز پیکاسو


«پابلو پیکاسو» نقاش و نابغه‌ی نا آرام قرن بیستم بود. دوستانش از اینکه بدون نگاه کردن به کاغذ نقاشی می‌کرد حیرتزده می‌شدند. «پیکاسو» در فرانسه مکتب « کوبیسم» را پایه گذاری کرد. مکتبی که خروش هنر نقاشی علیه آشفتگی اروپای آن زمان بود.



لطفا به اشتراک بگذارید: