زیر سئوال رفتن ولی فقیه درمیان نیروهای نظام

گزارش خبری:زیر سئوال رفتن ولی فقیه درمیان نیروهای نظام-۳ آبان۱۳۹۷


در کشاکش باندهای درون رژیم بر سر پیوستن به FATF و این که هر یک از دو باند موضع خود را مستند به حرف و موضع خامنه‌ای می‌کنند، موجب شده که موقعیت خامنه‌ای در رژیم به شدت تضعیف شده و حتی او به عنوان ولی فقیه از طرف نیروهای خاص رژیم هم زیر علامت سؤال برود و در همین رابطه گماشته‌های خامنه‌ای بسیج شده‌اند که هیبت و تابوی در هم شکستة او را بند بزنند؛ گزارشی در این باره:

آخوند مصباحی مقدم عضو سابق مجلس ارتجاع و سخنگوی باند موسوم به جامعة روحانی مبارز روز یکشنبة گذشته در رابطه با موضع خامنه‌ای دربارة FATF در تلاش برای توجیه مواضع ضد و نقیض خامنه‌ای با ادعای این که :

رهبر انقلاب از مواضع خود در این مورد عدول نکرده‌اند و نمی‌خواهند شخصا در مورد این لوایح تصمیم‌گیری کنند» گفت: «منظور رهبر انقلاب این است که لوایح از مجلس عبور کند و شورای نگهبان اگر مغایر با قانون اساسی می‌داند نظرات خود را مطرح کرده و مجلس آنها را اصلاح کند.

اگر مجلس اصلاح کرد مساله حل است و اگر اصلاح نکرد و اصرار ورزید به مجمع تشخیص می‌آید و آن مجمع می‌تواند بین نظر مجلس و شورای نگهبان براساس رعایت مصالح ملی تصمیم‌گیری کند».

از سوی دیگر آخوند ذوالنوری از سردمداران دلواپسان در مجلس ارتجاع، طی سخنانی در مدرسه معصومیه قم در پاسخ به این سؤال که آیا نظر رهبری درباره FATF تغییر کرده گفت:

اگر کسی بگوید که حضرت آقا در مورد تصویب این کنوانسیون عقب‌نشینی کرده یا نظرشان عوض‌شده است به‌هیچ‌عنوان درست نیست، بلکه ایشان در مورد کارهای جزئی وارد نمی‌شوند و اصولاً شأن ایشان چنین چیزی را اقتضا نمی‌کند و اینکه حضرت آقا در جواب نامه رئیس مجلس فرموده اند که نظری ندارم ناظر به همین مسئله است».

آخوند ذوالنوری در حالی به طور مضحکی مسألة FATF را یک مسألة جزیی قلمداد می‌کند که دخالت در آن، در شأن ولی فقیه نیست، که این موضوع چند ماه است جنگ و جدال باندها بر سر آن تمام رژیم را در هم پیچانده و طرفین تا حد دست به یقه شدن و برخورد فیزیکی با هم پیش رفته‌اند. حول ولای گماشته‌های خامنه‌ای بر سر توجیه این قضیه به خاطر آن است که نیروهای بدنة رژیم، علنا و در فضای مجازی شخص خامنه‌ای را به خاطر تأیید FATF به چالش کشیده و زیر سؤال برده‌اند.

یکی از این افراد به نام خلیل موحد که از وی به عنوان عضو سابق شورای شهر مشهد نام برده شده، طی مصاحبه‌یی در پاسخ به این سوال که «چرا با اعلام نظر مثبت رهبری در رابطه با تصویب این لایحه که توسط آقای لاریجانی در مجلس قرائت شد، همچنان بر مخالفت خود اصرار دارید گفت:

حضرت آقا بارها فرمودند که بنده حرف درگوشی با مردم ندارم و همه مردم هم شنیدند که در جلسه ای که همین اواخر برگزار شد ایشان فرمودند که بنده این لوایح را به نفع جامعه نمی دانم. اما اگر بنا باشد حضرت آقا؛ بنا به گفته رییس مجلس درباره تصویب این لایحه چنین فرمایشی کرده باشند، بنده خودم اولین نفری خواهم بود که از ولایت ایشان صرف نظر خواهم کرد».

نکتة جالب این است که خلیل موحد در همین مصاحبه به قول خودش با افتخار تصریح می‌کند که او یکی از کسانی است که به منظور انجام وظیفة نهی از منکر، پیامک‌های تهدیدآمیز برای اعضای مجلس ارتجاع در رابطه با تصویب لوایح FATF ارسال کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: