چشم انداز تورم شدید ۶۰ درصدی در سال جاری- شماره۳۷

یک سایت حکومتی اعتراف می‌کنه: «در هفته‌های جاری قیمت گوجه‌فرنگی 150 درصد و قیمت سیب‌زمینی 83 درصد افزایش پیدا کرده!»

83 درصد گرانی سیب‌زمینی برای مردمی که مدتهاست گوشت و برنج رو از سفره غذایی خودشون حذف کردن و مرغ و تخم‌مرغ هم مدتهاست که از سفره شون پر کشیده، یعنی فاجعه و باز هم افزایش گرسنگی گروههای بیشتری از مردم!

اخبار|:

چشم انداز تورم شدید ۶۰ درصدی در سال جاری


رئیس مرکز آمار رژیم با اشاره به نرخ تورم ماهیانه ۵.۲ درصد در مرداد ماه گفت: اگر با همین فرمان پیش برویم طی یک سال نرخ تورم به 60 درصد می‌رسد. ما به مسئولان کشور اعلام کردیم که تورم ماه های تیر و مرداد بسیار شدید است و نباید ادامه یابد.

افزایش ۲۱ درصدی مالیات مشاغل


خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی از افزایش ۸ درصدی مالیات کارکنان خصوصی نسبت به عمومی و رشد ۲۱ درصدی مالیات مشاغل خبر داد.

این در حالی است که تمام موسسات و نهادهای مربوط به ولی فقیه و سپاه با گردش مالی عظیم هیچ گونه مالیاتی نمی پردازند.

غارت مردم و کسبه از قیمت گوشت توسط فروشگاههای دولتی


رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش: در حال حاضر گوشت را به فروشگاه‌های دولتی می‌دهند و این فروشگاه‌ها 10 درصد را به مردم می‌فروشند و مابقی را دلالی به ما می‌فروشند. در حالی که در فروشگاه 29 هزار تومان قیمت روی آن خورده به ما 52 هزار تومان با فاکتور می‌فروشند.

بیکاری ۴۰ درصدی نابینایان در کشور


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی رژیم: ۱۱ درصد از معلولان را افراد با اختلالات بینایی تشکیل می دهد . بیکاری نابینایان ۴۰ درصد است و تعداد زنان نابینای بیکار نیز بیشتراز مردان است.

افزایش کودکان کار تا هفت میلیون نفر


یک کارگزار رژیم: آمارهای رسمی، رقم دو‌میلیون کودک کار را در کشور نشان می‌دهند. اما آمارهای غیررسمی از وجود هفت‌میلیون کودک کار خبر می‌دهند، مساله بسیار مهم، افزایش سریعِ تعداد کودکان کار در ماه‌های گذشته و تغییر بازه سنی آنهاست.

این کارگزار رژیم افزود: آمار ۱۹ میلیونی حاشیه‌نشینان، وجود سه هزار منطقه حاشیه‌نشین در کشور و روند رو به افزایش ورود کودکان به مشاغلی همچون زباله گردی و کولبری، همه و همه نشان دهنده آن است که فقر به شکلی دردناک، در حال گسترش یافتن و قربانی گرفتن است.

فرماندار رژیم در سرپل ذهاب: حدود ۳۰ درصد مستاجران خانه‌های تخریبی شهری در کرمانشاه کف خیابان زندگی می‌کنند، به این معنا که هنوز در اسکان موقت به سر می‌برند و در چادر و کانکس هستند.

با اینهمه زلزله زدگان مجبور به پرداخت هزینه آب و برق می‌باشند

گزارش اول « کامیونداران؛ همبستگی، ضرورت موفقیت»


اعتصاب قدرتمند هزاران راننده زحمتکش، خودروهای سنگین و کامیون‌داران به‌رغم تهدیدهای مستمر و وعده‌های فریبکارانه و اقدامات اعتصاب شکنانه رژیم سه هفته ادامه یافت. استمرار این اعتصاب سراسری در ۳20 شهر از ۳۱ استان کشور در حالی بود که شمار زیادی از رانندگان به اتهامهایی چون «اخلال در روند حمل‌ و نقل بار و تحریک رانندگان به اعتصاب» بازداشت شدند. اما اونچه که خیلی واضحه عدم توان رژیم غارتگر آخوندی در متوقف کردن این حرکته. حرکتی که البته با ایستادگی کامیونداران رژیم رو مجبور کرد تا در برابر خواسته اصلی کامیونداران که محاسبه دستمزد بر اساس تن بار بود امتیاز بده. البته کامیونداران گفته اند نگاه می کنند که آیا رژیم به وعده اش عمل می کنه یا نه؟

 

گزارش دوم « لولای تصویری سیاستهای غارتگرانه رژیم و محو شدن روستاها»


وقتی به ۴ دهه قبل نگاه میکنیم جمعیت ایران که حدود ۳۵ میلیون نفر بود، نیمی از اون روستایی و نیمی شهرنشین بودند. اما بر اثر سیاستهای غارتگرانه حاکمیت آخوندی به سرعت روستاها خالی شدند و امروز جمعیت روستایی ایران به یک چهارم تنزل پیدا کرده و نیمی از روستاها خالی از سکنه شده اند. غارتگری‌های رژیم نه تنها سرمایه‌های مردم بلکه محیط زیست ایران رو هم نابود کرده.

 این موضوع بر روی روستاییانی که با چنگ و ناخن ودندان میخوان روستاشون رو حفظ کنن، فشار زیادی میاره.

یک نمونه روستای غفور آباد از توابع خلخاله که به گفته‌ی ساکنین اون در حال نابودی و محو شدنه. با وجود در‌آمدهای کلان نفتی، اما سهم این روستاییان، بدبختی و نابودیه.

گزارش سوم « کارگران فصلی هیچ در خانه نداریم»


کیسهای کوچک به دست، و اندوهی سنگین در دل در حاشیه میدان اصلی شهر، خودروهای عبوری را با چشم دنبال میکنه، نمیدونه، شاید او رو برای کار روزانه در مزرعه و باغ یا حمل اثاثیه هنگام اسباب‌کشی و یا انجام کار ساختمانی ببرن.

این ماجرایِ هر روزِ کارگرانیه که برای تامین مخارج زندگی به میادین و حاشیه خیابانهای اصلی شهرهای خودشون میرن.

نمیدونن تاکی این تکرار میشه؟

خیلی وقتها هم با همون کیسه کوچک در دست، ولی با باری سنگین تر از اونچه که صبح در دست داشتند مجبورن با دست خالی به خونه برگردن و شرمنده خونوادشون باشن.

روز 22 مهر، آخوند روحانی در سخنرانی که در دانشگاه تهران داشت، صحبت از امید درمانی کرد. این حرف بلافاصله مایه تمسخر باندها و رسانه های رژیم حتی باند خود آخوند روحانی شد!

در جواب به امید درمانی آخوند روحانی یکی از کارشناسان اقتصادی رژیم اعتراف میکنه:

«۴۱ میلیون نفر از مردم کشور خونه ندارند و باید دو سوم درآمدشون رو برای اجاره خونه در نظر بگیرن. آیا دولت از وضعیت زندگی بازنشستگان، کارگران و قشر ضعیف جامعه باخبره؟

از طرفی ۶۶ میلیون ایرانی در سن کار هستند که فقط ۲۳ میلیون نفر از آن‌ها مشغول به کار هستند.

بله دوستان؛ اونچه که آخوندهای حکومتی رو وادار کرده به امیددرمانی روی بیارن چیزی نیست جز ناامیدی و ریزش گسترده نیروهاشون بعد از قیام مردم ایران. پس باید اون رو به فال نیک گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: