اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران نسبت به اتهام فسادفی‌الارض برای فعالان محیط زیست

اتهام فساد فی الارض برای فعالان محیط زیست و قتل مشکوک یک فعال محیط زیست


دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌ای درباره «اتهام فساد فی الارض برای فعالان محیط زیست و قتل مشکوک یک فعال محیط زیست» اعلام کرد: «تروریسم، دستگیریهای گسترده، پرونده سازی و سر به نیست کردن زندانیان ابزار نظام آخوندی برای مقابله با قیام و اعتراضات اقشار مختلف مردم است.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به کیفرخواست دادستان جنایتکار رژیم آخوندی برای پنج تن از فعالان محیط زیست با اتهام «افساد فی الارض» ، آمده است:در تحولی دیگر، فرشید هکی یک وکیل و فعال محیط زیست در روز ۲۵مهر در نزدیکی خانه اش در تهران به‌نحو مشکوکی به قتل رسید و جسد وی به آتش کشیده شد. (اما) رسانه های سپاه پاسداران به نقل از پزشکی قانونی مدعی شدند علت مرگ وی خودسوزی بوده است،ادعایی که توسط پزشکی قانونی تکذیب شده است.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت می‌افزاید :به‌دنبال قیام سراسری مردم ایران دست کم ۱۴تن از بازداشت شدگان قیام زیر شکنجه به شهادت رسیدند. اما رژیم علت شهادت را «خودکشی» یا «نرسیدن مواد مخدر» یا «کثرت استفاده از مواد مخدر» اعلام کرده بود.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت تاکید می کند، تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت زندانها و زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی و قتلهای مشکوک بیش از همیشه ضروری است

منبع: دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۳ آبان ۱۳۹۷ (۲۵اکتبر ۲۰۱۸)

 
لطفا به اشتراک بگذارید: