مصائب یک اقتصاد درهم شکسته

گزارش خبری:مصائب یک اقتصاد درهم شکسته-۵آبان


مشخصات اقتصاد آخوند زدة ایران در همة دنیا منحصر به فرد است. در این اقتصاد اختلاس و دزدی 12هزار و 9هزار و 8800هزار تومان که افشای یک صدمش دولتها را واژگون می‌کند، عادی تلقی می‌شود. اقتصادی که پول کشور طی 5، 6ماه بیش از 75درصد ارزش خود را از دست می‌دهد. اجازه بدهید برخی ویژگیهای این اقتصاد عجیب و غریب را، طی گزارشی، از مهره‌ها و سردمداران این رژیم بشنویم:

اسدالله عسگر اولادی-970727


اسدالله عسگراولادی از غارتگران معروف حاکم، طی یک مصاحبة تلویزیونی فاش کرد که با رژیم در نظام بین‌المللی بانکی همچون یک جذامی برخورد می‌شود

 

عسگراولادی: الان در شرایط فعلی پول را به هیچ عنوان نمی‌توان از دنیا به ایران انتقال داد. اگر به ازای کالای صادراتی بخواهیم پولی را از هر جای دنیا به ایران بیاوریم، اوفک لعنتی که برای آن دلقک کاخ سیاه است مراقبت می‌کند. تا بفهمد حساب را می‌بندد و جلوی پول را می‌گیرد. الان شرایطی نیست که بتوانیم پول به نیما بیاوریم. مگر خود بانک مرکزی 15-10 صراف مشهور و معروف را بیاورد و چند بانک معروف در دنیا را معرفی کند و بگوید به این بانک بریزید و من قبول می کنم. 

تقریباً از دو هزار بانک در جهان، هزار و 900 بانک پول را به ایران نمی‌فرستندمی‌گویند ما نمی‌دانیم به کی بدهیم. اگر بدانیم شما هم کالا را از ایران برای ما می‌فرستید دیگر کالا نفرست ، کالا ایرانی را نمی‌خریم و دیگر کار نمی‌کنند. این گرفتاری سومدیریت ما است. 11.50

 

در قسمت دیگری از این مصاحبه، مجری با اشاره به بحران ارزی این سؤال را مطرح می‌کند که آیا دولت روحانی پشت افزایش خارق‌العادة ارز به 3، ۴برابر قیمت قبلی بوده؟ و عسگراولادی جواب میدهد:

 

یکسری می‌گویند خود دولت چنین چیزی خواسته تا بدهی‌های خود را جبران کند. این واقعاً درست است؟

عسگراولادی: من هم این اعتقاد را داشتم که دولت این کار را کرده چون هنوز تحریم‌های امریکا به جز تحریم بانکی از امریکا نداریم. شرایط خیلی سخت است. کالاهای زیادی اعم از 18 هزار کانتینر کالای مردم در گمرکات ماند و خیلی‌ها فاسد شد و چقدر خسارات دادیم و هنوز هم خسارات می‌دهیم. اینها را ترخیص نمی‌کنند و سخت می‌گیرند.

عده زیادی ارز 4200 تومانی دریافت کردند و کالا را با ارز 10 هزار تومان فروختند. 4200 تومان وجود خارجی برای مصرف‌کننده نداشت. هیچ مصرف‌کننده‌ای ارز 4200 تومان مصرف نکرد. 06.49

 

میرسلیم از مهره‌های باند مؤتلفه هم دولت روحانی را عامل اصلی بحران ارز می‌داند و با اشاره به یکی از فریبکاریهای دولت می‌گوید:

«امروز دولت از طرفی بازار ارز را آشفته می‌کند و از طرفی می‌گوید بسته حمایتی درست کرده‌ایم؛ یعنی ابتدا با کاهش ارزش سپرده‌های مردم بخشی از دیون خود را پرداخت می‌کند سپس با استفاده از درآمد افزایش یافته حاصل از عواید دلار‌های نفتی بخش محدودی از آن را درقالب بسته حمایتی به مردم باز می‌گرداند».

روزنامة جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران نیز در شمارة دیروز (28مهر) به غارتگری باندهای حکومتی با استفاده ار رانت مابه‌التفاوت ارز با نرخ دولتی و بازار آزاد که در جریان آن، هزاران میلیارد تومان به جیب زدند اشاره کرده و می‌نویسد:‌ «چرا با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی ۵۰‌درصد گران شده است؟

در حالی که دولت هـمـواره بر تخصیص و تأمین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی تأکید کرده، اما این سؤال مطرح است که اگر چنین اتفاقی افتاده چرا قیمت کالا‌های اساسی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است؟».

 

به این ترتیب دولت روحانی در یک هماهنگی و اتحاد عمل با باندهای مافیایی، دسترنج و حاصل زندگی میلیونها ایرانی را از طریق بالا بردن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی ربودند و آن را یا به چاه ویل بدهی دولت به سیستم بانکی ریختند یا به جیبهای پر نشدنی باندهای غارتگر حکومتی سرازیر کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: