اعتراض کارگران راه‌آهن - شورای ملی مقاومت زندان و شلاق کارگران را محکوم میکند

قضاییه رژیم آخوندی پانزده تن از کارگران شرکت هپکو را به شلاق و زندان محکوم کرد


قضاییه رژیم آخوندی در اراک، در یک حکم تعلیقی ۵ ساله برای زهر چشم گرفتن از کارگران معترض، پانزده تن از کارگران شرکت هپکو را بخاطر تجمع اعتراضی آنها در خرداد گذشته به ۷۴ ضربه شلاق و یک تا دو سال زندان محکوم کرد. اتهام کارگران هپکو که به پرداخت نکردن حقوقشان معترض بودند اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه رژیم عنوان شده است.

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت، این احکام ضد انسانی و مجازاتهای ضد کارگری را قویاً محکوم کرد و خاطر نشان نمود : قضاییه آخوندها بدینوسیله میخواهد به کارگرانی که گناهی جز درخواست پرداخت دستمزد و دسترنج خود را ندارند بگوید، اگر در 5 سال آینده دست از پا خطا کنند، مشمول چنین مجازاتهایی خواهند شد و بایستی به تسلیم و کار بدون مزد و حقوق، تن بدهند.

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت، کارگران را به قیام و اعتراضات هر چه بیشتر در برابر ستم آخوندی فراخواند و خواهان حمایت سازمان بین المللی کار، اتحادیه های کارگری بین المللی و سازمانهای بین المللی طرفدار حقوق بشر از حقوق کارگران ستمزده ایران و اقدام عاجل برای ممانعت از جنایتهای روزافزون رژیم آخوندی در حق کارگران ایران و لغو مجازاتهای دوران برده داری گردید.

منبع:‌اطلاعیه کمیسیون کار شورای ملی مقاومت۶ آبان ۹۷
لطفا به اشتراک بگذارید: