خامنه با روحانی که مرتب دارن سوت «در بن بست نبودن» نظامو می زنن

طنز موشکاف - ۵ آبان




موشکاف:‌ دوستان سلام! یارو تو تاریکی داشت از ترس زهره ترک میشد واسه دلخوشی خودش سوت میزد. هاهاها. حالا داستان عظما و شیخ فریه که مرتب دارن سوت «در بن بست نبودن» نظامو می زنن. هاهاهاها. تازه شیخ فری از دانشگاهی های هم باندش خواسته واقعیت ها رو در همون حدی که هست بیان کنن. اینم جواب اونها.

محمد فاضلی – روزنامة حکومتی ایران – ۲ آبان


حکومت در ایران هر بار گروه‌هایی را نادیده می‌گیرد، می‌راند و صدای‌شان را نمی‌شنود..... اقدامات دولت و حکومت دائم گروه‌های نادیده و ناشنیده ایجاد می‌کند. زنان، جوانان، سلبریتی‌ها، فقرای شهری، گروه‌های شغلی مختلف و همین طور الی آخر، بر شمار نادیده‌گرفته‌شدگان افزوده می‌شود. سیاست‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های دولت‌ها هم همین نقش را ایفا می‌کنند.... ا دو مسیر پیش رو داریم؛ مسیر اول آنکه «آینده به مردم بفروشیم» و مسیر دوم اینکه «آینده مردم را بفروشیم.»

موشکاف: هاهاهاها. بعله، نظام ولایت نه تنها مردم رو نادیده و ناشنیده می گیره، بلکه آیندة مملکت و مردم رو یک جا می فروشه. مثل فروختن خزر و خلیج فارس و انبوه منابع و معادن که فروختن و رفت. البته با این کاراش آیندة نظامشو هم فروخته. هاهاهاها.

مهرداد عربستانی - استاد دانشگاه تهران – ۲ آبان


«در وضعیت گیر افتادگی اجتماعی قرار داریم... حال نام این وضعیت را بحران یا فروپاشی بگذاریم یا نه، در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌شود». ...«بنیان‌های حیات اجتماعی، همچون اعتماد اجتماعی، امنیت اجتماعی، پیش‌بینی‌پذیری آینده و ثبات، در وضعیت نامطلوبی هستند». وضعیتی که برخی از آن به «گیر افتادگی اجتماعی» تعبیر می‌کنند.

موشکالف: هاهاهاها. بعله، نظام ولایت در حال گیرافتادگیه و بدجوریم گیرافتاده. هاهاهاها. گیر بچه های قیام افتاده که برا براندازی خیز برداشتن. هاهاهاها.

 

سعید معید فر – جامعه شناس حکومتی – ۲ آبان


رئیس جمهوری در جلسه دیروز خطاب به حاضران گفتند که شما نزد مردم اعتبار دارید. درحالی که معتقدم متأسفانه اعتبار ما به عنوان کارشناسان جامعه ضایع شده و امروز ما حتی نزد یکدیگر هم اعتبار نداریم. به همین دلیل، در چنین شرایطی که این همه مسأله و مشکل در جامعه وجود دارد، طبیعتاً انتظار می‌رفت نخبگان مسائل کشور را فرموله و اهم و فی الاهم کرده و برای اقناع افکار عمومی تلاش کنند، اما امروز کار از دست نخبگان و جامعه‌شناسان هم خارج شده است.

موشکاف: هاهاهاها. اینم از پخمگان نظام که خودشونم بهتر از همه میدونن که تا وقتی به نظام ولایت بند باشن، اعتبار معتبار، خبری نیست. هاهاهاها. بعله، شیخ فری دلش میخواست اینا بوق نظام باشن برای امید درمانی، اما کلمة واقعیتها از دهنش پرید و کارشو خراب کرد. هرچی یم گفت در همون حدی که هست بیان بشه، یعنی نظامو سفید سازی کنین، دیگه فایده یی نداشت، چون اونایی رو که جمع کرده بود خودشون از ریزشیایی بود که گوشة واقعیتها تو دلشونو خالی کرده. هاهاها. فعلا خدانگهدار.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: