ایران مردم ایران را نمایندگی نمی کند-۲۰دقیقه

 آمریکا بر این باور است که رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمیکند. مردمی که حق دارند در یک منطقه امن، و صلح آمیز زندگی کرده و پیشرفت کنند. این اظهارات جیمز متیس وزیر دفاع آمریکاس:



وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس در یک کنفرانس امنیتی در بحرین گفت:

خاورمیانه در مرکز یک فضای امنیتی پیچیده ای است. آمریکا در خاورمیانه حضور دارد و ما متعهدیم باید در کنار شرکای همفکر خودمان کار کنیم تا پاسخهای بین المللی بادوام و پویا برای چالشهای منطقه ای را تقویت کنیم.

یک خاورمیانه با ثبات زیربنای یک جهان با ثبات است. بی ثباتی به مرزهای ملی احترام نمیگذارد. این بی ثباتی در صورتی که کنترل نشود، رشد میکند و گسترش می یابد. این منطقه برای اقتصاد بین المللی حیاتی است. ....

امروز کشورهای همفکر در اینجا بدنبال جنگ یا درگیری نیستند، با این حال ما نمیتوانیم نفوذ بدخواهانه و رفتار بی ثبات کننده که توسط سازمانهای افراط گرای خشن و رژیم یاغی ایران، پیگیری میشود را نادیده بگیریم.

و به همین دلیل امروز من تکرار میکنم که ایالات متحده مخالف گسترش تسلیحات متعارف پیشرفته توسط رژیم ایران و تأمین مالی و تکنیکی این رژیم برای شبه نظامیان مرگ آفرین و تروریستهای نیابتی و افراد دیگری در سراسر منطقه است. تأثیرات آنها در یمن، در سوریه، لبنان، عراق و حتی اینجا در بحرین مشهود است.

جیمز متیس افزود: رژیم ایران در یمن با نقض محدودیتهای سازمان ملل به صدور موشکها و راکتها و سیستمهای پهپاد برای شبه نظامیان حوثی ادامه میدهد. طی 18 ماه گذشته، حوثیها بیش از صد موشک به اهداف مدنی مانند فرودگاه بین المللی شلیک کرده اند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: حمایت رژیم ایران جنگ در یمن را طولانی تر می کند و آن را گسترش میدهد که به درد و رنج انسانی می افزاید، آبراههای حیاتی را تهدید میکند و تلاشها برای صلح پایدار را مختل میکند. علاوه بر این استفاده رهبری القاعده از ایران بعنوان یک مکان امن برای جامعه بین المللی غیر قابل قبول است

ما علیه رفتار خطرناک و غیر مسئولانه رژیم ایران در دریا مانند حملات ماه ژوئیه به کشتی رانی بین المللی توسط حوثیهای مورد حمایت این ٰرژیم در باب المندب هستیم. این رفتارها تعرض به آزادی دریانوردی است و امنیت دریایی و تجارت جهانی را مختل میکند. ما علیه اعمال مخرب و پرهزینه حملات سایبری رژیم ایران علیه کشورها دارای حاکمیت مستقل و شرکتها هستیم.

ما با آزمایش و گسترش سیستمهای موشکی رژیم ایران هستیم. این اقدام و گسترش آن به سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر نقض مقررات بین المللی است. این واقعیت که آنها با نیروهای نیابتی عمل میکنند نه مجرم بودن رژیم ایران را کاهش می دهد و نه قابل حسابرسی بودن آنها توسط جامعه بین المللی را تقلیل میدهد.

همانطور که رئیس جمهور ترامپ روشن ساخته است، ایالات متحده درک میکند که رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمیکند. مردمی که حق دارند در یک منطقه امن، و صلح آمیز زندگی کرده و پیشرفت کنند.

رژیم ایران که نیازهای شهروندان خودش را نادیده میگیرد هیچ مانعی نمیبیند که جنگهای پرهزینه را که به هیچ کس خدمت نمیکند، افزایش دهد. حمایت رژیم ایران از رژیم قاتل اسد بیانگر فعالیتهای شرورانه این رژیم در خاورمیانه است.

https://dod.defense.gov/News/Transcripts/Transcript-View/Article/1674583/remarks-by-secretary-mattis-at-international-institute-for-strategic-studies-ma/
لطفا به اشتراک بگذارید: